Στη ζωή λένε πως τίποτα πραγματικά δεν είναι απίθανο.
Ακόμα και να υπάρχουν πλοία-φαντάσματα που ταξιδεύουν ακυβέρνητα στον ωκεανό για έναν ολόκληρο χρόνο. Ένα ταξίδι χωρίς καπετάνιο, χωρίς μηχανικούς και ναύτες από τον Ατλαντικό Ωκεανό μέχρι τις ακτές της Ιρλανδίας.
Το πλοίο κατέληξε περήφανο στις ακτές της Ιρλανδίας όπου προσάραξε.
Μοιάζει απίστευτο, αλλά ήταν αληθινό.
Ακόμα και στην εποχή της τεχνολογίας και του ελέγχου ένα πλοίο μπορεί να ταξιδεύει μόνο του σαν ένα πραγματικό «tramp steamer”, ένα φορτηγό-«αλήτης» που ταξιδεύει ακυβέρνητο παρασυρμένο από τα κύματα και τους ανέμους.
Ένα πραγματικό πλαγκτό φορτηγό που επιβιώνει και φθάνει αλώβητο μέχρι την άγρια ακτή της Ιρλανδίας.
Σαν τον πλαγκτό Οδυσσέα που καταφέρνει μετά από δεκαετή περιπέτεια να φθάσει στην Ιθάκη.
Εξαιρετικά επικίνδυνο για την ναυσιπλοΐα, εξαιρετικά απίθανο να βολοδέρνει για περισσότερο από έναν χρόνο ακυβέρνητο στην θάλασσα.
Στην ακτή της Ιρλανδίας πρέπει να εντοπίστηκε τον Μάρτιο του 2020, έναν χρόνο πριν.
Από την ιστοσελίδα mythalattanews.com
διαβάζουμε πως «το πλοίο ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι τον Σεπτέμβριο του 2018 από την Ελλάδα για την Αϊτή με το όνομα «ΑLTA”. Ωστόσο υπέστη βλάβη περίπου 1.380 ναυτικά μίλια (2.220 χιλιόμετρα) νοτιοδυτικά από τις Βερμούδες. Το δεκαμελές πλήρωμά του δεν κατάφερε να επιδιορθώσει τη βλάβη. Διασώθηκαν από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ και μεταφέρθηκαν στο Πουέρτο Ρίκο.
Η ακτοφυλακή των ΗΠΑ επικοινώνησε με τον πλοιοκτήτη του «ALTA» για τη ρυμούλκησή του. Το πλοίο ρυμουλκήθηκε ως την Γουιάνα και τίποτα δεν ήταν γνωστό για την τύχη του μέχρι τον Αύγουστο του 2019 όταν το HMS Protector, ένα πλοίο το Βασιλικού Ναυτικού το εντόπισε να πλέει – προφανώς χωρίς πλήρωμα – στη μέση του Ατλαντικού. Πιστεύεται ότι παρασύρθηκε ως τις ακτές της Αφρικής πριν ξεκινήσει το ταξίδι προς τον βορρά και καταλήξει τελικά στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας»
Από την Ελλάδα είχε ξεκινήσει ξανά το ταξίδι του προς την Αμερική έναν χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2017 με προορισμό το Port de Paix της Αϊτής.
Αλλά, έξω από την Καλαμάτα υπέστη αβαρία και ανaγκάστηκε να επιστρέψει στη Σαλαμίνα για επισκευή, όπως διαβάζουμε και στην ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος:
«Ενημερώθηκαν, βραδινές ώρες χθες, οι Λιμενικές Αρχές Καλαμάτας και Γυθείου, από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., για περιστατικό ακυβερνησίας, λόγω μηχανικής βλάβης του Φ/Γ “ΑΛΤΑ” σημαίας Τανζανίας, με έναν (01) ημεδαπό και εννέα (09) αλλοδαπούς επιβαίνοντες, στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά “ΑΚΡ.ΤΑΙΝΑΡΟΥ”.
Το δικό μας
«ΑVANTIS II”
To πλοίο αυτό ταξίδεψε για χρόνια στα ελληνικά νερά με το όνομα “AVANTIS II” για την εταιρεία του κ. Αγραφιώτη.
Το θυμόμαστε στην Χαλκίδα, στο Ναύπλιο και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.
Ήταν ένα παλετάδικο (pallet carrier) που ταξίδεψε με εξαιρετική επιτυχία για την εταιρεία του κ. Αγραφιώτη.
Η εταιρεία πρέπει να είχε, τουλάχιστον, τέσσερα πλοία.

Εδώ βλέπουμε το «ΑVANTIS II” στο λιμάνι του Ναυπλίου το 2004 όπου συχνά κατέπλεε.

Και μια ακόμα φωτογραφία ενός άλλου πλοίου της εταιρείας, του “AVANTIS IV” στο λιμάνι της Χαλκίδας το φθινόπωρο του 2011.

Η εταιρεία έχει σταματήσει τις δραστηριότητές της εδώ και λίγα χρόνια.
Τιμής ένεκεν ας του αφιερώσουμε λίγους στίχους από το ποίημα του Γιάννη Σκαρίμπα «Σπασμένο Καράβι».
Παρόλο που το πλοίο έφτασε ακέραιο μέχρι την απόκρημνη ακτή της Ιρλανδίας οι στίχοι του Σκαρίμπα μοιάζουν ταιριαστοί.
Το πλοίο είχε σαν έδρα του την Χαλκίδα, ο ποιητής Γιάννης Σκαρίμπας είχε έδρα του και αυτός την πόλη με τα τρελά νερά.
Αν ζούσε θα μπορούσε να γράψει ένα υπέροχο ποίημα για την περιπέτεια του pallet carrier «ΑLTA”/””AVANTIS II”.
Ποιητική αδεία μπορούμε να το αποκαλέσουμε με το πιο ποιητικό «tramp steamer” ….

«Σπασμένο καράβι»
Γιάννη Σκαρίμπα
Σπασμένο καράβι να ‘μαι πέρα βαθιά
έτσι να ‘μαι
με δίχως κατάρτια με δίχως πανιά
να κοιμάμαι

Να ‘ν’ αφράτος ο τόπος κι η ακτή νεκρική
γύρω γύρω
με κουφάρι γειρτό και με πλώρη εκεί
που θα γείρω

Advertisements