Το 2022 η ZANTE FERRIES κλείνει τριάντα ένα χρόνια δραστηριοτήτων στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Ξεκινησε δειλά-δειλά το 1991 με το «Άγιος Διονύσιος Ι», ένα παλιό Ro-Ro που με τα ονόματα «Σύρος» και «Μύκονος» ταξίδευε για χρόνια από τα νησιά των Κυκλάδων προς Ραφήνα, Πόρτο Ράφτη και Λαύριο.

Η εταιρεία δημιουργήθηκε από επαγγελματίες οδηγούς που συχνά πυκνά περνούσαν μία μικρή Οδύσσεια για να καταφέρουν να ταξιδέψουν από την Κυλλήνη μέχρι τη Ζάκυνθο. Ποιος θα ξεχάσει εκείνες τις μακριές ουρές στην Κυλλήνη. Και ποιος θα ξεχάσει πόσοι ήταν αυτοί που τα καλοκαίρια έμεναν έξω από τα καράβια της γραμμής της Ζακύνθου. Μιλάμε για την εποχή του “Πρωτέα”, του “Ζάκυνθος Ι” (μέχρι τον Δεκέμβριο του 1989 ταξίδευε στη γραμμή το πρώτο “Ζάκυνθος”) και του “Δημήτριος Μοίρας” (από το 1988 και μετά, ενώ μέχρι τότε ταξίδευε το “Μάρθα”). Η ανάγκη ήταν που γέννησε την ΑΝΜΕΖ. Οι υπόλοιπες εταιρείες δεν υποδέχθηκαν με ροδοπέταλα το “Άγιος Διονύσιος Ι”. Υπήρξαν αντιδράσεις, αλλά σιγά-σιγά το πλοίο απέκτησε σημαντική πελατεία. Τα βυτία και τα φορτηγά ήταν η πελατεία του. Σύντομα το πλοίο αντικαταστάθηκε από το μεγαλύτερο “Άγιος Διονύσιος Σ Με τα δύο αυτά πλοία ξεκίνησε η εταιρεία το μακρύ της ταξίδι στην Ακτοπλοΐα. Από το “Άγιος Διονύσιος Ι” και το “Άγιος Διονύσιος Σ” στον “Διονύσιο Σολωμό”, τον “Ανδρέα Κάλβο” και τον “Αδαμάντιο Κοραή”. Η ΑΝΜΕΖ είναι μια πολύ καλή εταιρεία, νοικοκυρεμένη, οικογενειακή. Πόρρω απέχει από τα μεγάλα σχήματα με τα funds. Η είσοδος της εταιρείας στην επιβατηγό Ακτοπλοΐα έγινε το 2000 με το “Διονύσιος Σολωμός”, το οποίο αποδείχθηκε πραγματικό χρυσορυχείο για την εταιρεία. Ακολούθησε το πλοίο “Ανδρέας Κάλβος”, το οποίο μετασκευάστηκε σε επιβατηγό/οχηματαγωγό, καθώς αρχικά ταξίδευε μόνο ως οχηματαγωγό με το όνομα “Τόνυα” και τα σινιάλα της εταιρείας του κ. Σ. Βουράκη.

Η εταιρεία αντιμετώπισε πολλες δυσκολίες από τις εταιρείες που μέχρι τότε δραστηριοποιούνταν στη γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος.
Κατάφερε να αντέξει στον σκληρό ανταγωνισμό και να αναπτυχθεί.

Η ZANTE FERRIES είναι μία εταιρεία που καταφέρνει να προσαρμόζεται στις αλλαγές των εποχών.
Στα τέλη του 2008 έκανε το μεγάλο βήμα και δρομολόγησε πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά.
Και, παρά τις δυσκολίες, το «Αδαμάντιος Κοραής» κατάφερε να σταθεί επάξια και να καθιερωθεί στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.

Το 2017 έκανε την κίνηση-ματ με την μετασκευή του «Διονύσιος Σολωμός» και την δρομολόγησή του στο Αιγαίο.

Από το 2019 το «Αδαμάντιος Κοραής» ταξιδεύει στη γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης και Λήμνου.

Από τις γραμμές του Ιονίου η εταιρεία έχει αποχωρήσει εδώ και λίγα χρόνια.
Οι φίλοι της θα ήθελαν να δουν ξανά πορτοκαλιά πλοία και στο Ιόνιο.
Ο χρόνος θα δείξει.
Είναι μια εταιρεία που ξέρει να προσαρμόζεται στις αλλαγές και να επιβιώνει στα δύσκολα.

Στα τέλη του 2008 δρομολογήθηκε το “Αδαμάντιος Κοραής”, αρχικά στη γραμμή της Παροναξίας, και στη συνέχεια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Το τόλμημα της ΑΝΜΕΖ να δρομολογήσει πλοίο στο Αιγαίο αποδείχθηκε, τελικά, επιτυχημένο. Φάνταζε ιδιαίτερα τολμηρό εγχείρημα, αλλά σιγά-σιγά κατάφερε να σταθεί επάξια στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Ο “Αδαμάντιος Κοραής” πρωτοξεκίνησε στην Ακτοπλοΐα το 2008, όταν ρίχτηκε κυριολεκτικά στον Λάκκο των Λεόντων της Παροναξίας. Με τα εκατό του μέτρα και τη μικρή, σχετικά, ταχύτητα του, κλήθηκε να ανταγωνιστεί μεγαλύτερα και ταχύτερα πλοία. Ακόμα και με τον καπετάν-Σπύρο Θηραίο στα χειριστήρια του, τα πράγματα δεν ήταν πάντα εύκολα. Κάποια στιγμή στη ρότα του προστέθηκε και η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Εδώ τα πράγματα φάνηκε να είναι πιο εύκολα. Το πλοίο ταίριαζε πιο πολύ εδώ. Σιγά-σιγά κατάφερε να αποκτήσει μια μοναδική σχέση εμπιστοσύνης με τους επιβάτες και τους οδηγούς των φορτηγών της γραμμής.

Στις Δυτικές Κυκλάδες

  • Το «Αδαμάντιος Κοραής» από το 2009 μέχρι σήμερα.
  • Το «Ανδρέας Κάλβος» τα καλοκαίρια(και λίγο χειμώνα) του 2015 και του 2016
  • Το «Διονύσιος Σολωμός», το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας, από τον
    Ιούλιο του 2017 μέχρι σήμερα
    Πλοία, πληρώματα, εταιρεία συνιστούν έναν εξαιρετικό συνδυασμό και η
    εξυπηρέτηση των νησιών είναι υποδειγματική.
    Από το 2015 τα πλοία της Zante Ferries είναι τα μόνα πλοία που συνδέουν
    τη Σίφνο όλο το χρόνο με το λιμάνι του Πειραιά.
    Όταν τα ταχύπλοα δένουν το «Αδαμάντιος Κοραής» και το «Διονύσιος
    Σολωμός» συνεχίζουν να εξυπηρετούν παλεύοντας με τα κύματα, τους
    δύσκολους καιρούς και τα αλίμενα λιμάνια.

  • Σε όλα αυτά τα χρόνια ελάχιστες είναι οι φορές που τα πλοία της δεν
    κατάφεραν να προσεγγίσουν στο λιμάνι των Καμαρών λόγω καιρό.
    Οι φορές αυτές είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού, ίσως να είναι
    μία-δύο φορές.

Με δεύτερη και τρίτη προσπάθεια αν χρειαστεί, το πλοίο θα δέσει στο λιμάνι
και ας λυσσομανάει ο πουνέντες.Μην ξεχνάμε παλαιότερα ότι οι κάτοικοι της Σίφνου αρκετές φορές τον χειμώνα επειδή το πλοίο δεν μπορούσε να δέσει πήγαιναν Μήλο και επέστρεφαν την επόμενη,κάποιες φορές μάλιστα δεν έδενε το πλοίο και την επόμενη και επέστρεφαν Πειραιά.Το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ έλυσε το πρόβλημα των φορτηγών το καλοκαίρι που για χρόνια έμεναν στο λιμάνι του Πειραιά φορτωμένα με ευπαθή προϊόντα.

 

Το «Διονύσιος Σολωμός» είναι ένα από τα καλύτερα πλοία που ταξιδεύουν
στο Αιγαίο.
Η χωρητικότητά του είναι μοναδική.
Τα γκαράζ του φτάνουν τα 1000 γραμμικά μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει
μαζί με το «Θεολόγος Π» της Ραφήνας στα πλοία με τη μεγαλύτερη
χωρητικότητα στην κατηγορία του.
Το πλοίο ήταν εξαιρετικό και στο Ιόνιο.
Αλλά στο Αιγαίο έγινε ακόμα καλύτερο.
Το «Διονύσιος Σολωμός» είναι το πλοίο που θυμίζει έντονα το «Μήλος
Εξπρές».
Αξιόπιστο, με μεγάλη χωρητικότητα, ευελιξία στα λιμάνι, πλήρωμα υποδειγματικό.
Το «Διονύσιος Σολωμός» τραβά καλά το κουπί το χειμώνα όταν η θάλασσα

 

Οι καπετάνιοι της Zante Ferries γράφουν τη δική τους μεγάλη ιστορία στα
λιμάνια μας:

Μαστρο-Γιάννης Ζούρας και καπετάν Ισίδωρος Λιγνός
  • Καπετάν-Πέτρος Κυπριώτης
  • Καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός
  • Καπετάν-Στέλιος Γρηγορόπουλος
  • Καπετάν-Χάρης Τσουκαλάς
  • Καπετάν-Μιχάλης Λυγνός
  • Καπετάν-Μιχάλης Χατζάκης
  • Καπετάν-Δημήτρης Συνοδινός
  • Καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης.
  • Καπετάν Νίκος Μπαλόπητος.

Και με μηχανικούς που διασφαλίζουν την καλή λειτουργία των μηχανών σε
δύσκολες και απαιτητικές μανούβρες.
Να αναφέρουμε ενδεικτικά τον μάστρο-Γιάννη το Ζούρα που αποτελεί
εγγύηση εδώ και δέκα χρόνια.

Καβοδέτης Αντώνης Καμπουράκης,Α μηχανικός μαστρο-Γιάννης Ζούρας,πράκτορας Γιάννης Ξύδης και λοστρόμος Σάκης Χαϊκάλης στην Σίφνο

 

Καλοτάξιδα πάντα τα πλοία της εταιρείας

Χρόνια Πολλά και Ταξίδια Καλά στα πλοία και στους ανθρώπους της εταιρείας

Ακολουθούν τέσσερα ενδεικτικά βίντεο(3 σε Σίφνο και 1 στην Κίμωλο)που λίγα πλοία και λίγοι καπετάνιοι θα τολμούσαν να δέσουν σε αυτά τα λιμάνια με αυτόν τον καιρό:

 

Advertisements