Στο Πρακτορείο της Μαριάννας
Ας επιστρέψουμε νοερά στο καλοκαίρι του 2011.
Στο Πρακτορείο της Μαριάννας Κατσουλάκη στην Απολλωνία της Σίφνου.
Στο Πρακτορείο KATSOULAKIS TRAVEL που ξεκίνησε με τον αείμνηστο Φραγκίσκο Κατσουλάκη και συνέχισε με την Μαριάννα στο τιμόνι του.
Ήταν οι απίστευτες εποχές στα τέλη της δεκαετίας του ’70 με αρχές της δεκαετίας του ’80 όταν ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην VENTOURIS FERRIES και την LINDOS LINES ήταν κυριολεκτικά στο κόκκινο.
«ΙΟΝΙΟΝ» versus «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» και «ΚΙΜΩΛΟΣ».
Απίστευτες κόντρες ανάμεσα στις δύο εταιρείες και τα πλοία τους.
Και στη Σίφνο υπήρχε, επίσης, απίστευτος ανταγωνισμός από τους πράκτορες των δύο εταιρειών.
Από τη μία ο Φραγκίσκος Κατσουλάκης, το Φρα, για την VENTOURIS FERRIES.
Από την άλλη ο Γιάννης ο Ξύδης για την εταιρεία των Σταθάκη-Μανούσου.
Τα χρόνια πέρασαν, τα πλοία άλλαξαν, το Φρα μίσεψε για άλλες θάλασσες.
Το Πρακτορείο το ανέλαβε η Μαριάννα η Κατσουλάκη.
Ήρθαν πιο ήρεμες εποχές, ειδικά μετά την Κοινοπραξία της VENTOURIS FERRIES και της LINDOS LINES.
Η Κοινοπραξία συστάθηκε στα 1997.
Μετά δημιουργήθηκε η HELLAS FERRIES στις αρχές του 2000 και οι παλιές εταιρείες αποχώρησαν από το προσκήνιο.
Το πρακτορείο KATSOULAKIS TRAVEL παρκτόρευσε και τις τρεις εταιρείες των Βεντούρηδων.
– Την ενωμένη εταιρεία που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Γ. Βεντούρης στα 1976
– Την εταιρεία VENTOURIS SEA LINES του Ευάγγελου Βεντούρη, από το 1987 έως το 1995 και από το 2004 έως το 2014.
– Την εταιρεία VENTOURIS FERRIES του Γιώργου Βεντούρη από το 1996 έως το τέλος του 1999.
Στα 2011 στους τοίχους του πρακτορείου της Απολλωνίας κρέμονταν ακόμα καράβια που είχαν σταματήσει από χρόνια τα ταξίδια τους στη Σίφνο.
Το «Πήγασος» που δρομολογήθηκε από τον Ιούλιο του 1996 έως το τέλος του 1999 με τα σινιάλα της VENTOURIS FERRIES. Μετά ταξίδεψε με τα σινιάλα της HELLAS FERRIES, μέχρι τα τέλη του 2004.
Το «Bari Express” που μόνο, περιστασιακά, ήρθε στην Σίφνο με τα σινιάλα της VENTOURIS FERRIES. Μετά μας ήρθε αρκετές φορές με τα σινιάλα της HELLAS FERRIES.
To “Γεώργιος Εξπρές» που πρωτοδρομολογήθηκε στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων στα τέλη Ιουλίου του 1983 σε προσωρινή αντικατάσταση του «Κίμωλος» και αμέσως μετά ανέλαβε τη γραμμή της Παροναξίας.
Η ιστορική φωτογραφία του «Γεώργιος Εξπρές» στις Καμάρες ήταν τραβηγμένη από τον Ευάγγελο Παντάζογλου τις πρώτες ημέρες των δρομολογίων του.
Βλέπουμε ακόμα το «ΑΝΕΜΟΣ» της Nomikos Lines που επιχείρησε στα 1996 να μπει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, αλλά η προσπάθεια δεν τελεσφόρησε.
Βλέπουμε ακόμα ένα κάδρο με τα δρομολόγια του «Εξπρές Πάρος» και του «Σύρος Εξπρές» κάπου στα 1997-1998.
Το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο που σύνδεε τη Σίφνο με τη Σύρα στα 1998 ήταν πολύ πιο μακρύ σε σχέση με το σημερινό και περιλάμβανε προσεγγίσεις σε πολλά λιμάνια μέχρι τη Σίφνο.
Όλες αυτές οι φωτογραφίες και τα κάδρα είχαν παραμείνει στη θέση τους χρόνια μετά τον τελευταίο κατάπλου και απόπλου των πλοίων αυτών στις Καμάρες.
Η ζωντανή μνήμη των πλοίων.
Το περίεργο είναι πως τον Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς, στα 2011, επέστρεψε για σαράντα μέρες το «Εξπρές Πήγασος» στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Ήταν μια προσωρινή αντικατάσταση του «Άγιος Γεώργιος», καθώς υπήρχε ένα θέμα με τον Νηογνώμονα του πλοίου και έπρεπε να αλλάξει αυτός ο Νηογνώμονας.
Η Μαρία Λαζαρή φωτογράφισε το «Εξπρές Πήγασος» και την Μαριάννα Κατσουλάκη μπροστά από το πλοίο.
Ήταν μια συμβολική επιστροφή ενός πλοίου που αγαπήθηκε πολύ στα νησιά μας.
Ειδικά με τα σινιάλα της VENTOURIS FERRIES το πλοίο έγραψε χρυσές σελίδες.
Ευχαριστούμε πολύ την Μαριάννα Κατσουλάκη για όλα όσα έχει προσφέρει στη Σίφνο.
