Παρασκευή, 14 Μαρτίου, 2025
12.6 C
Sifnos

SOS για τις άγονες γραμμές εκπέμπουν οι ακτοπλόοι

Τον κίνδυνο να υποβαθμιστούν τα επόμενα χρόνια οι συνδέσεις με τα απομακρυσμένα νησιά των άγονων γραμμών εάν δεν γίνει απο τώρα ο σωστός σχεδιασμός και δεν εξασφαλιστούν τα κονδύλια που απαιτούνται, επισημαίνουν οι ακτοπλόοι. Επιπλέον, η λύση της κάλυψης της νησιωτικής χώρας με νέα δρομολόγια ανταποκρίσεων (ένα μεγάλο πλοίο προς ένα κεντρικό νησί και απο εκεί μετεπιβίβαση σε μικρότερα πλοία για τον απομακρυσμένο προορισμό) ενέχει σημαντικούς κινδύνους εάν δεν σχεδιαστεί άρτια και δεν διασφαλίζει απαραίτητα ούτε χαμηλότερα κόστη ούτε καλύτερη κάλυψη.

«Σε πολλές γραμμές θα παρουσιαστούν σοβαρά προβλήματα την επόμενη δεκαετία αν δεν διαπιστώσουμε τις ανάγκες και δεν προγραμματίσουμε έγκαιρα τη λήψη μέτρων» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.
Αυτή τη στιγμή, το 95-97% της ακτοπλοϊκής κίνησης καλύπτεται με ελεύθερες δρομολογήσεις. Οι επιδοτούμενες γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας, οι λεγόμενες και άγονες, καλύπτουν μόλις το 3-5% της κίνησης αλλά είναι μεγάλης εθνικής σημασίας, καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη και ο πληθυσμός των οποίων εξαρτώνται αποκλειστικά από την ακτοπλοΐα.
«Κατά περίεργο τρόπο, η μεγάλη σημασία της ακτοπλοΐας δεν έχει αξιολογηθεί, οι υπηρεσίες θεωρούνται δεδομένες και οι παρεμβάσεις μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά λύνουν» ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ σε ημερίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που έγινε την Πέμπτη στη Νάξο. «Τα 80 εκατ. που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι αστεία ποσά όταν σε άλλες χώρες δίνονται για την εξυπηρέτηση ενός μόνο», ανέφερε.
Οσον αφορά την προωθούμενη πολιτική οργανωμένης εξυπηρέτησης των νησιών με δρομολόγια ανταποκρίσεων, οι ακτοπλόοι τονίζουν ότι δεν είναι πανάκεια: «Είναι βέβαιο ότι θα έχει θετικά αποτελέσματα αλλά δεν αποτελεί λύση για όλες τις γραμμές». Μάλιστα, με βάση υπολογισμούς του ΣΕΕΝ, το συνολικό μίσθωμα ανά ανταπόκριση υπολογίζεται σε 33 εκατ. (για 2 πλοία) έναντι 19 εκατ. που καταβάλλονται σήμερα για τις ίδιες περίπου υπηρεσίες. Δηλαδή, το κόστος των υπηρεσιών θα αυξηθεί κατά περίπου 14.000.000. Οι ακτοπλόοι εξηγούν πως για την αναβάθμιση των υπηρεσιών, προϋποθέσεις είναι μεταξύ άλλων και η εξασφάλιση μακροχρόνιας εξυπηρέτησης των γραμμών με υπογραφή πολυετών συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας και η παροχή κινήτρων για δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων.
ΠΗΓΗ http://www.kathimerini.gr/911168/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/sos-gia-tis-agones-grammes-ekpempoyn-oi-aktoplooi

Top επιλογές της εβδομάδας

Πότε ξεκινούν δρομολόγια ταχύπλοα και ΑΝΕΜΟΣ για Σίφνο Σέριφο Μήλο.Τι νέο θα υπάρξει

Άλλη μια σεζόν ετοιμάζεται σιγά σιγά να ξεκινήσει για τα νησιά μας. Ενώ παλαιότερα ξεκινούσε Ιούνιο και τελείωνε τέλος Αυγούστου, τα τελευταία χρόνια ξεκινά από Μάρτιο και φτάνει μέχρι και Οκτώβριο, Νοέμβριο, λόγω των αρκετών ακτοπλοϊκών δρομολογ...

Σίφνος: Μία διαφορετική εκδρομή με REO στην Αγία Μαρίνα στην Σίφνο-Βίντεο

Οι γυναίκες αλλά και οι άντρες των Καμαρών Σίφνου αποφάσισαν σήμερα να πάνε να ανάψουν την Αγία Μαρίνα στο Φλάμπουρο της Σίφνου. Πήραν μαζί τους μεζεδάκια, κρασάκι και καλή διάθεση και καλούν όποιον θέλει να πάει σήμερα να τον κεράσουν. Φυσικά...

Ευχάριστο νέο για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια;

To ΑΡΤΕΜΙΣ είναι το πλοίο που εκτελεί τα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών με απόλυτη επιτυχία. Από την 10/3/25 μέχρι και τις 10/4/25 το πλοίο θα σταματήσει για την ετήσια ακινησία του και θα αντικατασταθεί από το ταχύπλοο HELLENIC HIGH SPEED όπως γί...

Ζητείται υπάλληλος σε κατάστημα στην Σίφνο

Για πληροφορίες 6980686657

Το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Βίντεο

Σε ένα λιβάδι στον Πλατύ Γυαλό είναι μόνιμα παρκαρισμένο το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Είναι το φορτηγό του Σπύρου του Γεροντόπουλου που αφού κουβάλησε τόσους τόνους υλικών ήρθε να ξεκουραστεί εδώ στον Πλατύ Γυαλό.Η οικογένεια Γεροντόπουλου έχει σ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
570ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img