Κυριακή, 28 Σεπτεμβρίου, 2025
17.3 C
Sifnos

Η ΠΟΛΥΠΑΘΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΙΦΝΟΥ-ΠΑΡΟΥ – ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ

Το “Άγιος Γεώργιος” της εταιρείας του Κωνσταντίνου Γ. Βεντούρη.
Φωτογραφία του Ευάγελου Παντάζογλου.
Η φωτογραφία είναι αναρτημένη στο πρακτορείο
της Μαριάννας Κατσουλάκη στην Απολλωνία της Σίφνου 

Ας γυρίσουμε αρκετά χρόνια πίσω.

Στη Σίφνο των αρχών της δεκαετίας του ’80.

Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων ταξιδεύουν το “Ιόνιον” των Σταθάκη-Μανούσου, το “Κίμωλος” και το “Άγιος Γεώργιος”  

του Κ. Βεντούρη 

και 

το “Κυκλάδες” των αδελφών Αγαπητού.




Η κίνηση έχει αυξηθεί κατά πολύ.



Τα φορτηγά συνοστίζονται στους ντόκους του Πειραιά και τα βαπόρια ανεβοκατεβαίνουν ασταμάτητα.



Μικρές οι χωρητικότητες των βαποριών, μεγάλη η κίνηση των επιβατών και των οχημάτων.



Άλλες εποχές, με εισιτήρια γραμμένα στο χέρι και υπεράριθμους στην ημερήσια διάταξη τον Αύγουστο.






Τον Ιούλιο του 1983 η εταιρεία του Κωνσταντίνου Γεωργίου Βεντούρη δρομολογεί το “Γεώργιος Εξπρές” στη γραμμή της Παροναξίας.
Σε κάποια δρομολόγια το πλοίο περνάει από τη Σίφνο.
Οι ταχύτητες μεγαλώνουν, αλλά και η κίνηση αυξάνεται συνεχώς.



Φτάνουμε, πια, στα 1983-1984.


Τα ψωμιά του “Ξιφία”, του “Άγιος Γεώργιος” της φωτογραφίας, είναι πια μετρημένα.


Το πλοίο ταξιδεύει σε άγονες γραμμές.


Ο μεγάλος Βεντούρης αποφασίζει να δρομολογήσει το πλοίο σε ενδοκυκλαδική γραμμή με λιμάνι αφετηρίας τις Καμάρες.




Το πλοίο θα ταξιδεύει από Σίφνο για Πάρο-Νάξο-Μύκονο και επιστροφή την ίδια ημέρα.


Με την μικρή σχετικά ταχύτητα του το πλοίου θα χρειάζεται πολλές ώρες για το ενδοκυκλαδικό αυτό ταξίδι.




Η ώρα επιστροφής στις Καμάρες θα είναι αργά το βράδυ.


Με δεδομένο ότι ο μώλος είναι πολύ μικρός και το πλοίο πλαγιοδετεί, θα έπρεπε τα ψαράδικα, τα τουριστικά και το “Άγιος Συμεών” να μένουν αρόδου τη νύχτα. Θα πρέπει να λύνουν μέσα στη νύχτα και να περιμένουν το άλλο πρωΐ όταν το πλοίο θα έφευγε.




Στις Καμάρες ξεσπά πραγματικός πόλεμος.


Οι επαγγελματίες ξεσηκώνονται κατά του πλοίου.


Το θεωρούν ανεπιθύμητο.


Και σε μεγάλο βαθμό καταφέρνουν να ακυρώσουν το χρυσοφόρο δρομολόγιο.




Ο επίλογος θα γραφτεί με επίθεση μέσα στη νύχτα στο πρακτορείο του Φραγκίσκου Κατσουλάκη (“το Φρα”) και σπάσιμο της τζαμαρίας.




Όλα αυτά τα απίστευτα τα περιέγραψε μοναδικά ο Matt Barett, μια θρυλική μορφή του Bar Old Captain, ο οποίος ασχολήθηκε επιτυχημένα με τον τουρισμό.



Στον Matt Barett όλο αυτό το σκηνικό ήταν αλλόκοτο και ανεξήγητο.






Ποιος είχε δίκιο;



Ο καθένας πίστευε ότι είχε δίκιο από τη μεριά του.






Όμως, ο μεγάλος χαμένος σε βάθος χρόνου ήταν ο τουρισμός για τη Σίφνο.



Σταθερή σύνδεση με μεγάλο πλοίο με την Πάρο,τη Νάξο και τη Μύκονο θα έδινε άλλο αέρα στο νησί.



Και μιλάμε για 33 χρόνια πριν.






Ακόμα και σήμερα, εν έτη 2017, η σύνδεση με την Πάρο δεν είναι καθημερινή και σε σταθερή βάση.



Όσο καλό και αν είναι το “Άρτεμις” δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο καλά όσο ένα πλοίο σε καθημερινό δρομόγιο και με σταθερό ωράριο δρομολογίων.






Τα επόμενα χρόνια τη γραμμή Σίφνου-Πάρου θα εξυπηρετήσει το ηρωϊκό “Μαργαρίτα” των α



δελφών Λουκατάρη από τον Πλατύ Γυαλό.



Τα ταξίδια με το “Μαργαρίτα” άφησαν εποχή.



Τη γραμμή την είχαν πρωτοανοίξει καΐκια όπως το “Δάφνη” των αδελφών Λουκατάρη, το “Ειρήνη Κ” από την Αντίπαρο και το “Γιάννης Λατσός”.




Αυτήν την ηρωϊκή εποχή θα τη δούμεστο δεύτερο μέρος του μικρού αυτού αφιερώματος.     






   





Top επιλογές της εβδομάδας

O πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου ο Γιώργος ο Σταυριανός στην εκπομπή του mega “Κοινωνία ώρα Mega”.Βίντεο

O πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου ο Γιώργος ο Σταυριανός μίλησε σήμερα ζωντανά στην εκπομπή του mega "Κοινωνία ώρα Mega". Φυσικά το θέμα ήταν η μεγαλύτερη διοργάνωση που γίνεται στο νησί εδώ και 17 χρόνια δηλαδή το Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γ...

Πρόστιμα έως 5.000 ευρώ ή 12 συντάξεις για λίγες ελιές και… τρία ξεχασμένα «κλικ»

Πολλοί Έλληνες έχουν κάποιο χωραφάκι ή λίγες «ρίζες» στο χωριό για να βγάζουν το λάδι ή το μέλι της χρονιάς, χωρίς να είναι κατ΄ επάγγελμα αγρότες. Δεν γνωρίζουν όλοι ίσως όμως ότι, στο εξής, η εφορία, ο ΕΦΚΑ αλλά και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξη...

Σύλληψη κυβερνήτη πλοίου λόγω μέθης

Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στελέχη της Λιμενικής Αρχής των Ισθμίων προέβησαν στη σύλληψη ενός ημεδαπού κυβερνήτη ρυμουλκού (Ρ/Κ) πλοίου, το οποίο ελλιμενιζόταν στη θαλάσσια περιοχή του λιμενίσκου Ποσειδωνίας. Συγκεκριμένα, ο 48χρονος βρέθηκε υπ...

Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού.Που θα έχει ισχυρές βροχές

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΟΥ Ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται από αργά το βράδυ του Σαββάτου (27.9.25) μέχρι και το βράδυ της Κυριακής (28.9.25), στο Ιόνιο (περιοχή Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας), την Αιτωλοακαρνανία και τ...

Χρυσοί χορηγοί οι ακτοπλοϊκές της Σίφνου στο 17ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας “Νικόλαος Τσελεμεντές”

Φέτος η Σίφνος είχε την καλύτερη συγκοινωνία όλων των εποχών με πλοία για όλα τα γούστα, για όλες τις τσέπες και ακόμη περισσότερους προορισμούς. Τα ρεκόρ ποτέ δεν είναι τυχαία άλλωστε, ο Φετινός Σεπτέμβριος είναι καλύτερος από τον Αύγουστο πριν ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,230ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες