Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που διακόπηκε η γραμμή Θεσαλονίκης-Κρήτης.
Το δρομολόγιό του είναι από Θεσσαλονίκη για Σκιάθο- Σύρο – Πάρο- Νάξο – Σαντορίνη – Ηράκλειο.
Στα 1996 θα το διαδεχτεί το “El Greco” των Μινωϊκών Γραμμών.
Το “El Greco” το βλέπουμε στη φωτογραφία να εισέρχεται περήφανο στην καλδέρα της Σαντορίνης.
Εδώ το βλέπουμε στο λιμάνι της Τήνου.
Η σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τις Βόρειες Σποράδες, τις Κυκλάδες και την Κρήτη ήταν ένα μεγάλο στοίχημα που κερδήθηκε.
Από τη γραμμή πέρασε για λίγο και το “Πηνελόπη” του Δημήτρη του Αγούδημου (Aqoudimos Lines).
Είναι πραγματικά αδιανόητο για μια χώρα να μην μπορεί να στηρίξει μια τέτοια γραμμή, έστω και σε εποχιακή βάση.
Εν έτη 2017 αναζητείται το πλοίο-μάνα για να κάνει τη γραμμή αυτή.
Δυστυχώς, λείπουν και τα τρία από τους αρμόδιους φορείς.
Το διαπιστώσαμε περίτρανα και στην αποδρομολόγηση του “Οδυσσέας” που σύνδεσε για λίγο την Πάρο με τη Σίφνο.
Η ιστορία της γραμμής θυμίζει αρκετά το θεατρικό έργο του Σάμουελ Μπέκετ “Περιμένοντας τον Γκοντό” …
Εδώ και πολλά χρόνια …
Πλοίο ακούμε, αλλά πλοίο δεν βλέπουμε …
Στα τέλη Ιουνίου του 2018 το «Aqua Blue” ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή από τη Θεσσαλονίκη για Σκιάθο-Άνδρο-Σύρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη-Ηράκλειο.
Το παλιό ξεχασμένο δρομολόγιο έπαιρνε ξανά σάρκα και οστά.
Η μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα στο Αιγαίο αποτελούσε πλέον πραγματικότητα.
Η επαναλειτουργία της ξεχασμένης εδώ και χρόνια γραμμής από τη Θεσσαλονίκη προς τις Βόρειες Σποράδες, τις Κυκλάδες και την Κρήτη ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη εκείνο το καλοκαίρι.
Το “Aqua Blue” της Sea Jets ξεκίνησε επιδοτούμενα δρομολόγια στα τέλη Ιουνίου στο μακρύ δρομολόγιο που συνδέει την Κρήτη και την πρωτεύουσα της Μακεδονίας με τον καπετάν-Γεράσιμο Γιακουμίδη στο τιμόνι.
Η δρομολόγηση του «Aqua Blue” ήταν μια μεγάλη πρόκληση για όλους.
– Για την ίδια την εταιρεία, η οποία επένδυσε πολλά χρήματα σε ένα συμβατικό πλοίο που μπορεί να σταθεί επάξια σε πολλές γραμμές.
– Για το ίδιο το πλοίο που μετά από μια μακριά περίοδο αδράνειας επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο της ακτοπλοΐας
– Για τους πράκτορες, τους επιβάτες και τους οδηγούς που έπρεπε να στηρίξουν το πλοίο. Όλοι γνώριζαν πόσο έλειπε ένα τέτοιο δρομολόγιο. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να το στηρίξουν και να συμβάλλουν στην καθιέρωσή του.
– Για τον καπετάν-Γεράσιμο Γιακουμίδη που επανήλθε στην ακτοπλοΐα του Αιγαίου έπειτα από μακρά περίοδο απουσίας, καθώς για χρόνια υπηρέτησε στις Πλοηγικές Υπηρεσίες της Καβάλας και του Πειραιά.
– Για το πλήρωμα που θέλει να συμβάλει όσο περισσότερο γίνεται στην επιτυχία του πλοίου. Το συμβατικό πλοίο μπορεί να ταξιδεύει δώδεκα μήνες το χρόνο και με τον τρόπο αυτόν διευρύνονται σημαντικά οι πολύτιμες θέσεις εργασίας.
Τελικά όλα διακόπησαν ξανά τρεις μήνες μετά.
Από τις αρχές Σεπτεμβρη του 2018 η γραμμή παραμένει και πάλι ανενεργή.
Το “AQUA BLUE” κατάφερε τελικά να κερδίσει τη γραμμή από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο-Λήμνο-Καβάλα.
Ήταν ο μεγάλος κερδισμένος από την πρόκληση της δρομολόγησής του στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Κρήτης.
Από εκεί και πέρα το επιβατηγό κοινό δεν στήριξε τη γραμμή.
Ήταν, βέβαια, αναμενόμενο έπειτα από τόσα χρόνια που το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παρέμενε ανενεργό για το επιβατηγό κοινό.
Ίσως να χρειαζόταν ένα πιο γρήγορο πλοίο.
Ίσως, να χρειάζονταν λιγότερα λιμάνια προσέγγισης στο μακρύ ταξίδι μέχρι την Κρήτη.
Ίσως, να χρειαζόταν μεγαλύτερη στήριξη από το Κράτος.
Ίσως, να χρειαζόταν μεγαλύτερη υπομονή και επιμονή από την εταιρεία.
Ίσως, να χρειαζόταν καλύτερη διαφήμιση και προβολή της γραμμής.
Πολλά πολλά ίσως….
Η γραμμή περιμένει…
Ειδικά στην εποχή μετά του κορονοϊό η γραμμή αυτή μπορεί να αποτελέσει μια νέα μεγάλη πρόκληση.
Ας το σκεφθούν ξανά όλοι οι αρμόδιοι φορείς…