Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
8.3 C
Sifnos

ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ “ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ”



Πριν από το 2000 όλα ήταν διαφορετικά στο λιμάνι του Πειραιά.
Υπήρχαν πολλές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στην Ακτοπλοΐα, πολλά σινιάλα, πολλές επιλογές για τον επιβάτη.


Με την αυγή του 2000 όλα άλλαξαν.
Η Minoan Flying Dolphins απορρόφησε τις περισσότερες από τις παλιές εταιρείες, ενώ την ίδια εποχή ανέδυσε για πρώτη φορά το άστρο της Blue Star Ferries.


Ήταν Νοέμβριος του 1999 όταν σιγοψιθυριζόταν με αγωνία μέσα στους διαδρόμους τoυ “Πήγασου” της Ventouris Ferries ότι το πλοίο είχε, ήδη, πουληθεί.
Ακολούθησε και η πώληση του “Μήλος Εξπρές” της Lindos Lines των Μηνά Σταθάκη και Βασίλη Μανούσου.


Μαζί με τα σινιάλα άλλαξαν και τα εισιτήρια των πλοίων.
Σιγά-σιγά κυριάρχησε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Αυτό το μικρό χαρτάκι με τα πολύ ψιλά γράμματα.
Το νέο εισιτήριο διευκόλυνε πολύ τους λογιστές των πλοίων, αλλά τα παλιά εισιτήρια είχαν μια άλλη χάρη και αισθητική.


Ας τα θυμηθούμε ξανά.


Το εισιτήριο αποτελούνταν από τρία τμήματα …

  

 
Το πρώτο κομμάτι του εισιτηρίου ήταν ένα μικρό λευκό χαρτάκι για τα λεμβουχικά δικαιώματα.
Τα δικαιώματα αυτά είχαν μείνει από την εποχή που έπαψαν οι λέμβοι (οι λάντζες και οι βάρκες) να συμμετέχουν για την μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα πλοία.
Από την εποχή όπου τα πλοία έμεναν αρόδου και έρχονταν οι λάντζες για να πάρουν τους επιβάτες.
 
Το δεύτερο χαρτάκι προοριζόταν δια τον έλεγχο από τη Λιμενική Αρχή.
 
Και το τρίτο χαρτάκι ήταν για τον επιβάτη.
 
Τα εισιτήρια ήταν φυσικά χειρόγραφα από τον Πράκτορα του πλοίου και συχνά εξαιρετικά δυσανάγνωστα.
Ήταν απορίας άξιον πώς οι λογιστές των πλοίων έβγαζαν άκρη με αυτά τα κολυβογράμματα που γράφονταν κυριολεκτικά στο πόδι.
 
Προς το τέλος άρχισαν σιγά-σιγά τα εισιτήρια να είναι πιο προσεκτικά σχεδιασμένα και οι ναύλοι ήταν τυπωμένοι πάνω στο εισιτήριο, όπως φαίνεται παρακάτω.
 
      
 
Εκτός των άλλων, τα εισιτήρια εκείνης της εποχής ήταν κατά πολύ φθηνότερα σε σχέση με τα σημερινά.
Πριν από είκοσι χρόνια, κάπου στα 1995-1996 το εισιτήριο από τη Σίφνο για τον Πειραιά κόστιζε κάπου 3459 δραχμές (με τα λεμβουχικά), ας πούμε περίπου δέκα ευρώ και κάτι.
 
Με την έλευση του Ευρώ όλα πήραν την πάνω βόλτα.
Σήμερα το εισιτήριο με το συμβατικό πλοίο κοστίζει 36 Ευρώ …
Ακριβό μου Ευρώ ….
 
Όπως θα έλεγε και ο Γιώργος ο Μανζουράνης “Καμένα Χρόνια ….”
 
     

Top επιλογές της εβδομάδας

Σταματάει για την ετήσια ακινησία του το ΑΝΕΜΟΣ.Βίντεο

Το πλοίο της aegean sea lines ΑΝΕΜΟΣ έκανε σήμερα 8/1/24 όπως είχε ανακοινώσει το τελευταίο του δρομολόγιο πριν σταματήσει για την ετήσια ακινησία του. Στο βίντεο ο αποχαιρετισμός με την μπουρού στο λιμάνι της Σίφνου. Ευχόμαστε στο πλήρωμα καλή ...

Η φωτογραφία της ημέρας

Καλημέρα σας από την Παναγία την Κόχη στον Αρτεμώνα της Σίφνου. Η κυρία Σοφία με την εικόνα του Αγίου Σώστη στα μεταλλεία. Βοήθεια μας!!!

Αποχαιρετισμός για το “ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α”

Το "Πηνελόπη Α" αγαπήθηκε πολύ στο λιμάνι της Ραφήνας.Διεθνές Σήμα Κλήσης SZNZKατά τον τρόπο που τα λένε οι ναυτικοί τα τέσσερα γράμματα αποδίδονται με τις λέξειςSierra Zulu November ZuluΤο "Πηνελόπη Α", το "Bari Express" και το "Superferry II" αποτ...

Ο Κώστας Σημίτης και διακοπές του στη Σίφνο

Ο Κώστας Σημίτης απεβίωσε στο εξοχικό του στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. «Έφυγε» αιφνίδια στον ύπνο του για τον αιώνιο ύπνο. Είχε το ανώδυνο τέλος που, όπως λένε, επιφυλάσσει ο θάνατος στους τυχερούς. Δεν αντιμετώπιζε, άλλωστε, κάποιο ιδιαίτερο π...
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img