Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
10.8 C
Sifnos

Η ΙΟΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ

Δρομολογείται η διαδικασία για την κατασκευή και ίδρυση του αεροδρομίου στην Ίο, με τα προσχέδια των μελετών να αναμένουν την υπουργική έγκριση, εφ’ όσον υπάρξει η επικύρωση του Δημοτικού Συμβουλίου. Αισιόδοξος δηλώνει ο Δήμαρχος του νησιού κ. Μιχάλης Πετρόπουλος, ο οποίος υπολογίζει την έναρξη των εργασιών σε περίπου 1,5 χρόνο.

(φωτογραφία από το διαδίκτυο)

Στη δημοσιότητα δόθηκαν οι προκαταρκτικές μελέτες για την ίδρυση αεροδρομίου στο νησί της Ίου. Απαραίτητο έργο υποδομής, το οποίο θα διευκολύνει την καθημερινότητα των κατοίκων οι οποίοι εξυπηρετούνται κατά βάση από την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα γνωστά προβλήματα, αλλά παράλληλα θα διευρυνθεί και το δυνητικό κοινό των επισκεπτών του νησιού, το οποίο πλέον ποντάρει σε τουρισμό υψηλότερης οικονομικής δυνατότητας.
Προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας και περιβαλλοντικοί όροι
Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας το ύψος της επένδυσης αποτιμάται στα 18,05 εκατομμύρια ευρώ με ανταποδοτικό τμήμα μόλις στα 3,04 εκατομμύρια ευρώ, και υπολογιζόμενη περίοδο παραχώρησης τα 25 έτη. Το κόστος επένδυσης χωρίζεται στην αγορά οικοπέδου (0,7 εκατομμύρια ευρώ) και στο έργο (17,35 εκατομμύρια ευρώ). Το έργο χαρακτηρίζεται έντονα Παθητικό αλλά διαχειριστικά κερδοφόρο, ενώ σύμφωνα με την Κοινωνικοοικονομική ανάλυση προκύπτουν σημαντικά οφέλη για το Δημόσιο και φυσικά άνοδος της τουριστικής ανάπτυξης της Ίου. Προβλέπεται επίσης αύξηση της απασχόλησης των κατοίκων του νησιού από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου. Η θέση που έχει επιλεγεί έναντι τριών πιθανών, βρίσκεται βορειοδυτικά της πόλης της Ίου σε απόσταση 6,5 χλμ., και δε θίγει καμία προστατευόμενη περιοχή περιβάλλοντος.
Παράλληλα επισημαίνεται η αναγκαιότητα αεροπορικής εξυπηρέτησης του νησιού λόγω της μεγάλης απόστασης της Ίου από την Αθήνα (108 ναυτικά μίλια) με μία μέση διάρκεια ταξιδιού στις 7 ώρες με τα συμβατικά πλοία και στις 4,5 με ταχύπλοα, ενώ πλήθος νησιών με ευνοϊκότερη χωροταξική ένταξη στις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις όπως η Σύρος, η Νάξος, η Πάρος και η Μήλος διαθέτουν αερολιμένα. Συνοδευτικά σε αυτό αναφέρονται εγκεκριμένες τουριστικές επενδύσεις άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ, με μία προσθήκη άνω των 1000 κλινών για το νησί, ενώ έχει εγκριθεί και η κατασκευή μαρίνας δυναμικότητας 175 σκαφών.
Η έρευνα αγοράς 13 μικρών νησιωτικών αεροδρομίων (Μήλος, Πάρος, Νάξος, Σύρος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κάρπαθος, Αστυπάλαια, Λέρος, Κάσσος, Καστελόριζο, Ικαρία, Κύθηρα) κατέδειξε ότι παρατηρείται διαχρονικά μεγάλη αύξηση του μεταφορικού έργου σχεδόν από όλους τους αερολιμένες, κάτι το οποίο όμως δεν αντιστοιχεί σε μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης, ενώ υπάρχει και αυξητική μεταβολή του μέσου αριθμού επιβατών ανά πτήση.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση του έργου εκτιμάται ότι θα γίνει με ίδια κεφάλαια ενώ διερευνάται και η πιθανότητα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης από Πακέτο Junker μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για το 50% της επένδυσης, με πολύ χαμηλό επιτόκιο για 15 έτη.
Μ. Πετρόπουλος: “Το αεροδρόμιο δεν είναι ανταγωνιστικό στην ακτοπλοΐα μας
Σε συνομιλία μας με το Δήμαρχο της Ίου κ. Μιχάλη Πετρόπουλο, μας ανέλυσε λεπτομερώς τη διαδικασία μέχρι να μπουν “τα πρώτα θεμέλια”. Εντός είκοσι ημερών θα πραγματοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο όπου θα τεθεί προς έγκριση η Σύμβαση Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και τα προσχέδια των μελετών, τα οποία εν συνεχεία θα υποβληθούν για υπουργική έγκριση.
“Υπάρχει μια διαδικασία βημάτων η οποία πρέπει να ακολουθηθεί για να μπορέσουμε να φτάσουμε στην κατασκευή του έργου. Εφ’ όσον οι προμελέτες που έχουμε στα χέρια μας υπερψηφιστούν από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα μένει η έγκρισή τους από το Υπουργείο ώστε να προχωρήσουμε στις μελέτες. Η ίδια διαδικασία θα πρέπει να εφαρμοστεί και για τις τελικές μελέτες, και εφ’ όσον υπάρξει και για αυτές υπουργική έγκριση θα μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε σε δημοπρασία ώστε να βρεθεί ο ανάδοχος, ιδιώτης ο οποίος θα είναι ο τελικός αποδέκτης”, σημείωσε ενώ αν όλα προχωρήσουν κατ’ ευχήν και χωρίς καθυστερήσεις, η έναρξη των εργασιών υπολογίζεται να γίνει σε 1 1/2 χρόνο από τώρα.
Σε ερώτησή μας σχετικά με το πως θα επηρεαστεί η ακτοπλοΐα του νησιού με την ύπαρξη αεροδρομίου, ο κ. Πετρόπουλος ήταν κατηγορηματικός στο ότι δεν θα πρέπει να συγχέεται η λειτουργία του ενός μέσου με το άλλο. “Το εισιτήριο του αεροπλάνου δεν είναι φθηνό, απευθύνεται σε άλλο πελατολόγιο, οι οποίοι το επιλέγουν για διάφορους λόγους. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι ο κόσμος που θα επιλέξει το πλοίο το κάνει και για οικονομικούς λόγους, αλλά υπάρχει και η διάθεση για το θαλάσσιο ταξίδι”.
Προσθετικά σε όλο αυτό θα λειτουργήσει και η μεταφορά με υδροπλάνο, μιας και η Ίος αναμένει την αδειοδότηση και του υδατοδρομίου. Ο Δήμαρχος επεσήμανε πως παρά το γεγονός ότι πρόκειται για δύο γρήγορα μέσα συγκοινωνίας, θα εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες, με έμφαση στη γρηγορότερη διακομιδή κάποιου κατοίκου του νησιού όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο σε μια έκτακτη ανάγκη.
Τέλος, ο κ. Πετρόπουλος δε μπόρεσε να μην αναφερθεί στο θετικό πρόσημο που θα έχει η ίδρυση του αεροδρομίου του νησιού, στις ήδη αυξητικές τάσεις στις αφίξεις τουριστών. “Τα τελευταία 6-7 χρόνια και ιδιαίτερα από το 2011 και μετά έχει παρατηρηθεί μία ετήσια αύξηση στον τουρισμό που κυμαίνεται στο 7-15%. Οφείλεται μεν στις καταστάσεις και συνθήκες που επικρατούν αλλά έχουμε παίξει κι εμείς πολύ σημαντικό ρόλο στην τουριστική προβολή της Ίου. Αυτό δείχνει ότι το νησί μας αυξάνει αριθμητικά τους επισκέπτες του άρα υπάρχει μερίδιο και για το αεροπλάνο και για το υδροπλάνο. Δεν είναι ανταγωνιστικό το ένα μέσο προς το άλλο, αλλά βοηθητικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών μας”, δήλωσε στο κλείσιμο της συνομιλίας μας.
 Πηγή: http://www.koinignomi.gr/news/politiki/politiki-kyklades/2017/11/24/idrysi-aerodromioy-stin-io.html

Top επιλογές της εβδομάδας

Βαρύ πένθος στην ακτοπλοϊα μας.Έφυγε από τη ζωή ο μάστρο-Γιάννης ο Ζούρας.Βίντεο

Άλλο ένα άσχημο μαντάτο βύθισε στο πένθος το λιμάνι του Πειραιά, τα νησιά μας και την ακτοπλοΐα μας. Ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας έφυγε ξαφνικά από τη ζωή μέσα στο πλοίο που αγαπούσε, στο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ στο λιμάνι του Πειραιά. Η μεγάλη καρδιά ...

Με στιχάκια αποχαιρετά ο μάστρο-Ανάργυρος Κουλούρης τον μαστρο-Γιάννη τον Ζούρα

Συγκλονισμένη από χθες η ακτοπλοΐα μας αφού ένας καλός μάστορας αλλά πάνω απ΄όλα ένας καλός άνθρωπος, ο μάστρο-Γιάννης ο Ζούρας ο Α Μηχανικός του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ έφυγε από τη ζωή. Ο μάστρο-Ανάργυρος ο Κουλούρης που είχε "κάνει"μαζί του στο supe...

Δεν έδεσαν λόγω καιρού τα FESTOS και KNOSSOS PALACE στη Μήλο και το BLUE STAR PATMOS στους Λειψούς

Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή των Λειψών, από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου ''ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ'' Ν.Π. 12119, το οποίο προερχόταν από το λιμάνι της Καλύμνου, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγι...

50χρονος επιβάτης πλοίου πέθανε εν πλω

Τις πρωινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Ηγουμενίτσας από τον ναυτικό πράκτορα ενός επιβατηγού οχηματαγωγού (Ε/Γ – Ο/Γ) πλοίου σημαίας Ιταλίας, το οποίο επρόκειτο να καταπλεύσει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ότι ένας 50χρονος αλλοδαπός ...

Η φωτογραφία της ημέρας

Μετά τις βροχές στη Σίφνο όποιος έχει όρεξη και ψάχνει κάνει καλό φαΐ. Ο Σίμος ο Ατσόνιος τους μάζεψε τους χοιροβοσκούς και θα πιεί και ένα κρασάκι στην υγειά μας!!!
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
229ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img