Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026
21.3 C
Sifnos

ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΪΑΤΡΙΚΗ

Διαφήμιση
Στο Κακουργιοδικείο παραπέμπονται να δικαστούν, πρώην πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Υγείας και Πρόνοιας Βορείου Αιγαίου και άλλα τέσσερα μέλη του ειδικού λογαριασμού του τότε ΠΕΣΥ, κατηγορούμενοι για απιστία σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, σε βαθμό κακουργήματος.



Όπως έγινε γνωστό, κατηγορούνται για την διασπάθιση μεγάλου ποσού, που αγγίζει το ένα εκατομμύριο ευρώ και το οποίο φέρεται να διατέθηκε σε πρόγραμμα τηλεϊατρικής για τα νησιά, του οποίου τα μηχανήματα έμειναν αχρησιμοποίητα και το σύστημα καταστράφηκε, χωρίς ποτέ να λειτουργήσει.


Την όλη υπόθεση είχε φέρει στο φως της δημοσιότητας, τον Φεβρουάριο του 2004, ο δημοσιογράφος Στρατής Μπαλάσκας, στην εφημερίδα «Εμπρός» της Μυτιλήνης. Έκτοτε, το πρόγραμμα αυτό της τηλεϊατρικής, που ουδέποτε λειτούργησε, αποτέλεσε τέσσερις φορές αντικείμενο ελέγχου. Δύο φορές ερευνήθηκε από το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) του υπουργείου Υγείας, μία φορά από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και μία φορά από το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ).


Τα πορίσματα αυτών των ελέγχων, αλλά προπάντων ένα ενημερωτικό σημείωμα στον εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, του πρώην οικονομικού επιθεωρητή του ΣΕΥΥΠ, Γιώργου Κουρέρη, ο οποίος δεν ανέχονταν το ατιμώρητο των οικονομικών εγκλημάτων, που όλα έδειχναν πως είχαν συντελεστεί, οδήγησαν το 2014 στην εντολή του εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος για επείγουσα προκαταρκτική εξέταση, με το ερώτημα της διάπραξης του αδικήματος της απιστίας σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου σε βαθμό κακουργήματος.

Τι είχε αποκαλυφθεί



Όπως είχε τότε αποκαλυφθεί από την δημοσιογραφική έρευνα, το πρόγραμμα τηλεϊατρικής που «εφήρμοσε» ο τότε πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου Υγείας και Πρόνοιας Βορείου Αιγαίου, δεν ήταν παρά προγράμματα software που είχαν τοποθετηθεί στο Σισμανόγλειο νοσοκομείο, επί προηγούμενης προεδρίας του στο Β΄ ΠεΣΥΠ Αττικής και τα οποία επαναχρησιμοποιήθηκαν. Επρόκειτο επίσης και για μηχανήματα, οθόνες και υπολογιστές, που δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ και φυσικά κατέστησαν μη λειτουργικά!


Στο σύνολό τους, τα παραπάνω φέρονται να αγοράστηκαν με κατατμήσεις του ποσού του προγράμματος που είχε διατεθεί, δηλαδή του 1,2 εκατ. ευρώ. Όπως είχε προκύψει από την πρώτη έκθεση του ΣΕΥΥΠ, από τον Μάιο του 2004 ακόμα, ο κατηγορούμενος πρόεδρος του ΠΕΣΥΠ και δύο συνεργάτες του φέρονται να προέβησαν σε παρατυπίες, αλλά και παρανομίες στην διαχείριση των κονδυλίων του προγράμματος, όπως και σε πιέσεις σε διοικητές και άλλα στελέχη νοσοκομείων του Αιγαίου, προκειμένου να αποδεχθούν τις ενέργειές τους όσον αφορούσε στο σύστημα τηλεϊατρικής, αλλά και τη λειτουργία νέου διπλογραφικού συστήματος.


Παρά ταύτα, όμως, το πόρισμα δεν διαβιβάστηκε στην Δικαιοσύνη, προκειμένου να διερευνηθεί η διάπραξη ποινικών αδικημάτων. Ανάλογα ήταν τα αποτελέσματα, αλλά και η τύχη του νέου πορίσματος του ελέγχου τού ΣΕΥΥΠ.


Του δεύτερου ελέγχου του ΣΕΥΥΠ, επακολούθησε έλεγχος από ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και, τέλος, έλεγχος από το ΣΔΟΕ. Το σύνολο των παραπάνω πορισμάτων, μαζί με την αναφορά του Γιώργου Κουρέρη, οδήγησαν στην εισαγγελική εντολή για την εξέταση της διάπραξης αδικημάτων σε βαθμό κακουργήματος, η οποία κατέληξε στην απαγγελία κατηγοριών, στην κλήση προς απολογία και τελικά, 13 χρόνια μετά, στην παραπομπή πέντε εκ των κατηγορουμένων, στο ακροατήριο.

Η έρευνα



Τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2004, η δημοσιογραφική έρευνα είχε αποκαλύψει τα έργα και τις ημέρες του τότε προέδρου στη Διοίκηση του ΠεΣΥΠ Βορείου Αιγαίου, αλλά και πριν, στην Αμερική, από την οποία έφυγε με τη σκιά σκανδάλων, όπου πρωταγωνίστησε και τα οποία χτύπησαν ως και το εκεί Χρηματιστήριο.


Τελικά και αφού ολοκλήρωσε το έργο του διπλογραφικού στο Σισμανόγλειο νοσοκομείο της Αθήνας, όπου είχε αρχικά τοποθετηθεί, μετατέθηκε στη Μυτιλήνη, στην οποία εγκατέστησε την «ομάδα» του και έδωσε αγώνα για να υλοποιήσει το έργο της τηλεϊατρικής, που δεν ήταν παρά το πρόγραμμα του διπλογραφικού στο Σισμανόγελιο, ξαναπληρωμένο! Και μάλιστα, και αυτό μέσα από σύστημα απευθείας αναθέσεων κι όχι μέσω μειοδοτικών διαγωνισμών.


Η λειτουργία του συστήματος τηλεϊατρικής που πληρώθηκε και ουδέποτε υλοποιήθηκε, περιελάμβανε τα περιφερειακά ιατρεία σε όλα τα μικρονήσια του Βορείου Αιγαίου, καθώς και στην Αγιάσο και την Βολισσό της Χίου. Αυτά θα συνδέονταν με τα Κέντρα Υγείας στο Πλωμάρι, το Πυργί της Χίου και το Καρλόβασι της Σάμου κι αυτά, με τη σειρά τους, με τα πέντε νοσοκομεία του Βορείου Αιγαίου και μέσω δύο κέντρων διαχείρισης, ενός στην Αθήνα και ενός στη Μυτιλήνη, με 24ωρης λειτουργίας βάρδιες τηλεϊατρικής, με τα νοσοκομεία «Σωτηρία» και «Ερυθρός Σταυρός».


Τι από όλα τα παραπάνω λειτούργησαν; Απολύτως τίποτα. Τα χρήματα, όμως, ύψους 1,2 εκατ. ευρώ ξοδεύτηκαν έως λεπτού.
Πηγή: http://mobile.tovima.gr/Article.aspx?Id=918830

Διαφήμιση

Top επιλογές της εβδομάδας

3 μεγάλα καλοκαιρινά πάρτι από τον ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. για τη στήριξη της Σίφνου – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Η καρδιά της προσφοράς και της διασκέδασης χτυπά φέτος στα πάρτι του ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. (Σύνδεσμος Νεολαίας Σίφνου «Ο Άγιος Εφραίμ»).Ο σύλλογος διοργανώνει τρεις μεγάλες εκδηλώσεις για το καλοκαίρι του 2026. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος:να συγκεντρωθο...

Επιστολή Θεολόγου Παναγιωτάκη προς κ. Δημάρχους Κυκλάδων: Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλον. Η ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.

Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλονΗ ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.Αξιότιμοι κ. Δήμαρχοι,Με το παρόν μήνυμα μου, σας αποστέλλω συνημμένα ένα σύντομο υπόμνημα, το οποίο εκφράζει την προσωπική μου αγωνία αλλά και το...

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ Αρμών Κιμώλου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥΚίμωλος 9-6-2026Αρ.Πρωτ.:01/2026ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΜΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥ20 – 25 Ιουνίου 2026Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ ΑρμώνΚιμώλου, μιας πρωτοβουλίας αφιερωμένη...

Σίφνος: Παραιτήθηκε ο Δημ.Σύμβουλος και πρ. Αντιδήμαρχος Αντώνης Φραντζής.Ποιούς ευχαριστεί και σε ποιούς ζητάει συγνώμη.

Την παραίτηση του υπέβαλε πριν από λίγο στην αρχή της συνεδρίασης του Δημοτικού συμβουλίου Σίφνου ο πρώην αντιδήμαρχος και νυν Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη της πλειοψηφίας "Καινούργια μέρα", κος Αντώνης Φραντζής η οποία και έγινε αποδεκτή....

Με καπνογόνα υποδέχτηκαν στην Κίμωλο το CHAMPION JET2-Κάθε μέρα για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο.Βιντεο

Ξεκίνησε χθες 19 Ιουνίου 2026 καθημερινά δρομολόγια το ταχύπλοο της seajets CHAMPION JET2 από Πειραιά στις 15:00 προς Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο, όπου και διανυκτερεύει και επιστρέφει την επόμενη στις 09:45.Το ίδιο δρομολόγιο γίνονταν...
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,701ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες