Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου, 2024
14.3 C
Sifnos

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η πλώρη του champion jet1 και στο βάθος 2 ΤΠΚ.ΔΑΝΙΟΛΟΣ και ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ.Ήταν εκεί για τον αγιασμό των υδάτων στον Πειραιά προχθές.Στο βαθος ο ουρανοξυστης του Πειραιά.Ας μαθουμε λιγα πραγματα γι αυτόν που βρηκαμε στο www.vice.com

Είναι δύσκολο να αγνοήσεις ένα κτίριο με 84 μέτρα ύψος και 22 ορόφους. Για τους περισσότερους ο Πύργος του Πειραιά είναι το σύμβολο της επιστροφής από τις διακοπές στη μίζερη πραγματικότητα της πρωτεύουσας. Η ιστορία αυτού του μαύρου γίγαντα στο λιμάνι του Πειραιά είναι εξίσου δυσάρεστη.
Είναι το ψηλότερο κτίριο στον Πειραιά και το δεύτερο ψηλότερο στην Αθήνα και την Ελλάδα, μετά τον Πύργο των Αθηνών και πριν τους Πύργους «Απόλλων» στη Ριανκούρ και «Ατρίνα» στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Αν και μέχρι το 1968 το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος οικοδόμησης ήταν τα 35 μέτρα και από το 1985 μέχρι σήμερα είναι τα 27 μέτρα, η χούντα το 1968 με τον «Αναπτυξιακό Νόμο Α.Ν. 395/68 Περί του Ύψους των Οικοδομών και της Ελευθέρας Δομήσεως» άνοιξε το δρόμο για αδειοδότηση κατασκευής υψηλών κτιρίων από 12 έως 28 κατοικήσιμων ορόφων. Τότε άρχισε να χτίζεται το Εμποροναυτιλιακό Κέντρο Πειραιά των 84 μέτρων που κατάντησε να είναι ο «Κοιμισμένος γίγαντας» της πόλης.
Ο πύργος αφενός θα αποτελούσε το αντίπαλο δέος του Πύργου των Αθηνών, αφετέρου θα συμβόλιζε την αναπτυξιακή πορεία του ναυτικού Πειραιά και θα ταυτιζόταν με τη δυναμική της εξουσίας. Τελικά η πορεία του κτιρίου αυτού αποτέλεσε σύμβολο της ματαιοδοξίας και της παρακμής της εξουσίας. Η ανέγερση του πύργου ξεκίνησε το 1972 από τους αρχιτέκτονες Βικέλα, Μολφέση και Λοΐζο και τον πολιτικό μηχανικό Οικονόμου, ενώ την μορφή που έχει μέχρι σήμερα έλαβε το 1983 με την επένδυση των εξωτερικών επιφανειών του με γυαλί και μεταλλικά ελάσματα που κάνουν τον επισκέπτη του Πειραιά να νομίζει πως το κτίριο είναι περατωμένο και χρησιμοποιείται. Στην πραγματικότητα έκτοτε έχουν χρησιμοποιηθεί μόνο το ισόγειο με τους δύο πρώτους ορόφους για εμπορική χρήση, στέγαση σχολείουκαι δημοσίων υπηρεσιών. Παρά τις προεκλογικές δηλώσεις πολιτικών και τα μεγαλόπνοα project, ο γίγαντας εξακολουθεί να κοιμάται.
Βλέποντας το για πολλά χρόνια να στέκει επιβλητικό, παρά τον αστικό μύθο που θέλει το κτίριο να γέρνει, να έχει προβλήματα στατικότητας και να έχει κριθεί ακατάλληλο -φήμες που οι αρμόδιοι φορείς έχουν διαψεύσει- είχα διακαή επιθυμία να τον εξερευνήσω. Φανταζόμουν το εσωτερικό σαν headquarters πολυεθνικών ή ναυτιλιακών που οι εργαζόμενοί της εγκατέλειψαν άτακτα, βιαστικά, σαν κυνηγημένοι. Δεν ήταν έτσι τελικά. Το περασμένο καλοκαίρι ένας φίλος φρόντισε να μπω μέσα. Προετοιμασμένοι για προπόνηση αντοχής, αυτή της ανόδου στον 22ο όροφο, ανοίξαμε την πόρτα που μας έβαλε στην «κοιλιά του κοίτους». Παντού τσιμέντο, σκόνη και χαλάσματα. Βρισκόμουν σε ένα γιαπί 30.000 τετραγωνικών μέτρων.

Top επιλογές της εβδομάδας

ΤΑ ΝΕΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΑ FAST FERRIES

Την Δευτέρα 9/12/24 θα ξεκινήσει δρομολόγια με την νέα του εταιρεία fast ferries το πλοίο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ. Τα δρομολόγια από Πειραιά θα είναι κάθε Δευτέρα 14.15, Τετάρτη 14.15 και Παρασκευή 14:55. Θα υπάρχουν κάποιες αλλαγές, κάθε Τετάρτη το...

Με καπνογόνα το συγκινητικό ευχαριστώ της Σίφνου στην zante ferries.Βίντεο-φωτογραφίες

Στη ζωή έρχονται στιγμές που μένουν για πάντα χαραγμένες στην μνήμη.Ποιος θα ξεχάσει την μέρα που το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου.Ήταν κάπου ανάμεσα στις 19 και 20 Ιουλίου 2017. Το πλοίο αυτό ήρθ...

Σίφνος.Η εικόνα του Αγίου Νικολάου στη γέφυρα του πλοίου ΑΝΕΜΟΣ.Βίντεο-φωτογραφίες

Η σημερινή μέρα είναι μια ιδιαίτερη μέρα για τους ναυτικούς μας..Είναι η μεγάλη γιορτή του Αγίου Νικολάου, του Προστάτη Άγιου των Ναυτικών και των Θαλασσών. Το πλοίο του ομίλου Ευγενίδη ΑΝΕΜΟΣ ερχόμενο από Πειραιά, Σέριφο Πειραιά μπαίνει στο λιμά...

Αρκετό νερό στο φράγμα της Σίφνου μετά την βροχή-Βίντεο

Η βροχή στην Σίφνο τις πρώτες πρωινές ώρες ήταν αρκετά δυνατή και όσο έπρεπε για να κάνει μόνο καλό και όχι ζημιές.Η παρατεταμένη ανομβρία είχε ως αποτέλεσμα να έχουν στερέψει οι πηγές, τα πηγάδια, να πάθει ζημιά η μελισσοκομία και να έχουν ξεραθεί ...

Ο στιχουργός Θανάσης Περιστεράκης σε ένα συγκινητικό αντίο για την πώληση της zante ferries

O Θανάσης ο Περιστεράκης από το 1987 έχει γράψει περισσότερα απο 600 τραγούδια που σχεδόν όλα μιλάνε για τα καράβια και τη θάλασσα. Ο στιχουργός Θανάσης Περιστεράκης δούλεψε δώδεκα χρόνια στην zante ferries και είχε πεί: «Μια εταιρεία που αγάπ...
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
196ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img