O ανταγωνισμός στην ελληνική ακτοπλοΐα εν όψει της νέας δρομολογιακής περιόδου κτυπάει «κόκκινο». Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται την περασμένη εβδομάδα όταν η Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου διαμαρτυρήθηκε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της βάζει εμπόδια στη δρομολόγηση στο Αιγαίο δύο νεαποκτηθέντων ταχυπλόων με αποτέλεσμα σε μία κομβική περίοδο για τις κρατήσεις εισιτηρίων από το εξωτερικό να μην μπορεί να κάνει την εμπορική της πολιτική.
Τα δύο ταχύπλοα προορίζονται για τη γραμμή από Πειραιά για Κυκλάδες κάνοντας χιαστί δρομολόγια. Δηλαδή όταν το ένα θα πηγαίνει προς Κυκλάδες το άλλο θα επιστρέφει. H εταιρεία στις 4 Δεκεμβρίου κατέθεσε αίτηση για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων στη γραμμή Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ίος—Σαντορίνη-Νάξος-Πάρος-Μύκονος-Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.
Η αίτηση της εταιρείας συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στις 15 Δεκεμβρίου. Λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου. Στη συνέχεια η υπόθεση εστάλη στο νομικό συμβούλιο του κράτους.
Το θέμα που αποκάλυψε σε όλη τη διάστασή του το protothema.gr, την περασμένη Παρασκευή, με τίτλο «Ακτοπλoία: το παρασκήνιο της κόντρας του Υπ. Ναυτιλίας με Golden Star Ferries» έχει και συνέχεια. Η θέση της Golden Star Ferries προκάλεσε την αντίδραση των ανταγωνιστριών εταιρειών Seajets-Hellenic Sea Ways-Aegean Speed lines οι οποίες τονίζουν ότι στην έγκριση δρομολογίων πρέπει να τηρείται η νομοθεσία.
Απευθυνθήκαμε και στις τρεις εταιρείες. Η Seajets τοποθετήθηκε μέσω πολυσέλιδης επιστολής την οποία παραθέτουμε στη συνέχεια ενώ δηλώσεις έκαναν στο protothema.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways, Αντώνης Αγαπητός και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Speed Lines, Γιάννης Δεπάστας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Speed Lines, Γιάννης Δεπάστας δήλωσε στο protothema.gr:
«Όσα αναφέρει η Seajets είναι ακριβώς ό,τι προβλέπεται από τον νόμο. Η δρομολόγηση των δύο αυτών ταχυπλόων δεν προσφέρει καμία υπηρεσία στα νησιά γιατί ήδη εκτελούνται πρωί και απόγευμα ακριβώς τα ίδια δρομολόγια με άλλα ταχύπλοα.
Σε περίπτωση που θέλει η Golden Star Ferries να εξυπηρετήσει συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία, για παράδειγμα Θεσσαλονίκη-Σποράδες ή τα νησιά του Ιονίου που δεν συνδέονται μεταξύ τους, τότε σύμφωνα με τον νόμο και για την κάλυψη πραγματικών συγκοινωνιακών αναγκών θα μπορούσαν να δρομολογηθούν άμεσα πλοία και είμαι βέβαιος ότι καμία πλευρά δεν θα είχε αντίρρηση».
ΠΗΓΗ www.protothema.gr