Η υπέροχη ασπρόμαυρη φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1961 στον παραδοσιακό οικισμό του Αρτεμώνα από τον γάλλο μετρ της «αποφασιστικής στιγμής», βγήκε σε διαδικτυακή δημοπρασία με τιμή εκκίνησης τα 26.000 δολάρια. Πώς ήταν και πώς έγινε σήμερα το γραφικό στενάκι της διάσημης εικόνας;
Μία ιστορική φωτογραφία της Σίφνου από τον φακό του Ανρί – Καρτιέ Μπρεσόν (1908-2004) δημοπραττείται με τιμή εκκίνησης τα 26.000 δολάρια. Η φωτογραφία, στο λευκό πλαίσιο της οποίας φιγουράρει η πολύτιμη υπογραφή του διάσημου γάλλου φωτογράφου, είχε συμπεριληφθεί στην έκθεση «Recent Photographs» του MOMA το 1968. Συνολικά βγαίνουν «στο σφυρί» 20 φωτογραφίες, οι οποίες έχουν τραβηχτεί από τον Μεσοπόλεμο ως και τη δεκαετία του 1960. Η τιμή πώλησης της φωτογραφίας της Σίφνου με χρονολογία το 1961, αναμένεται να «κλειδώσει» ανάμεσα στα 30.000 – 50.000 δολάρια σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Η έναρξη της διαδικτυακής δημοπρασίας από την πλατφόρμα του Artnet πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιανουαρίου 2019 και θα ολοκληρωθεί στις 17 Ιανουαρίου. «Στα μέσα τις δεκαετίας του ’60 ο Μπρεσόν γνώρισε τον τότε επιμελητή φωτογραφίας του MoMA, Τζον Σαρκόφσκι και αποφάσισαν την διεξαγωγή μίας μεγάλης έκθεσης με 150 έργα του καλλιτέχνη και τίτλο «Recent Photographs», η οποία εγκαινιάστηκε το καλοκαίρι του 1968», δήλωσε εκπρόσωπος της αμερικανικής πλατφόρμας δημοπρασιών. Η έκθεση εκείνη στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία και μεταφέρθηκε σε αρκετά μουσεία των ΗΠΑ. Τα 20 έργα έχουν εκτυπωθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 ως και τη δεκαετία του ’60 και διατίθενται για πρώτη φορά προς πώληση. Η ιστορία πίσω από τη φωτογραφία της Σίφνου Οπως ανακαλύψαμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα του The Sifnos Chronicler, η συγκεκριμένη φωτογραφία του Μπρεσόν έχει τραβηχτεί στον παραδοσιακό οικισμό του Αρτεμώνα στη Σίφνο. Σε εκείνο το γραφικό στενάκι, εδώ και πολλά χρόνια, καραδοκούν λάτρεις της φωτογραφίας, προκειμένου να επαναλάβουν το μικρό θαύμα που κατόρθωσε το 1961 η κοφτερή ματιά και η υπομονετική φύση του γάλλου μετρ. Ο φωτογράφος της «αποφασιστικής στιγμής», που ανήγαγε τη φωτογραφία δρόμου και τον αυθορμητισμό των στιγμών σε ανώτερη μορφή τέχνης, είχε καταφέρει να «πιάσει» ένα μικρό κορίτσι που έτρεχε ανεβαίνοντας τα σκαλιά. Δευτερόλεπτα μετά, θα είχε χαθεί στη στροφή, μαζί με αυτό το μικρό φωτογραφικό αριστούργημα. Ευτυχώς όμως, όλα λειτούργησαν όπως έπρεπε.
Το «σκηνικό» της ασπρόμαυρης φωτογραφίας του Μπρεσόν, όπως είναι σήμερα (The Sifnos Chronicler)