Σάββατο, 28 Ιουνίου, 2025
22.8 C
Sifnos

ΜΑΓΚΕΣ ΑΛΗΣΤΟΥ ΜΝΗΜΗΣ – ΑΛΚΥΩΝ

 
Φωτογραφία του Γιάννη Βασσάλου 
από τα Εξάμπελα της Σίφνου
 
Μάγκες Αλήστου Μνήμης
 
Μια σύντομη παρουσίαση 24 πλοίων που πέρασαν από τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Μια σύντομη παρουσίαση 24 πλοίων που έγραψαν ιστορία στις Δυτικές Κυκλάδες αφήνοντας για πάντα σημάδι ανεξίτηλο.
 
Μιλάμε κυριολεκτικά για Μάγκες Αλήστου Μνήμης, για πλοία που πάλεψαν με νύχια και με δόντια να δαμάσουν άγριες θάλασσες και να δέσουν σε λιμάνια που μόνο λιμάνια δεν ήταν και δεν είναι ούτε και σήμερα.
 
Όποιος δεν έζησε την εποχή όπου τα πρώτα ferries αγκομαχούσαν για να δέσουν στο κεφαλόσκαλο του παλιού μώλου των Καμαρών δεν θα μπορέσει ποτέ να καταλάβει την αγωνία των πλοιάρχων, των ναυτικών αλλά και των καβοδετών που πάντα συνέδραμαν καθοριστικά στο δύσκολο έργο τους.
 
Μάγκες Αλήστου Μνήμης   
 
Η λέξη άληστος  προέρχεται από την  αρχαία ελληνική λέξη ἄληστος που με τη σειρά της προέρχεται  από το στερητικό α- και το ρήμα λήθομαι “ξεχνιέμαι” (λανθάνω)
Ας ξεκινήσουμε με το αγαπημένο μας “Αλκυών” του Δημήτρη Βεντούρη, συγγενή με τους γνωστούς Βεντούρηδες από την Κίμωλο που για τριάντα πέντε χρόνια εξυπηρέτησαν τη Σίφνο.
 
 
 Φωτογραφία του Γιάννη Βασσάλου 


από τα Εξάμπελα της Σίφνου
 
Το “Αλκυών” κατέπλευσε για πρώτη φορά στο λιμάνι των Καμαρών το 1979.
Τα προηγούμενα χρόνια ταξίδευε στη γραμμή της Σάμου-Ικαρίας και των Δωδεκαννήσων με το όνομα “Μιμίκα Λ” του Γιάννη του Λάτση.
Ο τελευταίος του καπετάνιος επί Λάτση ήταν ο καπετάν-Κώστας Τζώρτζης, μετέπειτα μεγάλο όνομα της Ραφήνας και της  Strintzis Lines.
To πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Δανία το 1949 με το όνομα 
“KRONPRINSESSE INGRID”.
Στην Ελλάδα έφτασε το 1969.
 
Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων ταξίδεψε για τέσσερα περίπου χρόνια.
Το θερινό του δρομολόγιο ήταν από το λιμάνι του Πειραιά για Σέριφο-Σίφνο-Μήλο-Ίο-Σαντορίνη με άμεση επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά.
 
 
Στη γραμμή μας έγραψε μεγάλη ιστορία.
Ήταν τόσο γρήγορο που κατάφερνε να φέρει σε πέρας την καθημερινή δύσκολη αποστολή του δίχως καθυστερήσεις.
Από έναν πλαϊνό καταπέλτη φόρτωνε μικρό αριθμό αυτοκινήτων, ενώ έβαζε και κάποια ακόμα οχήματα στην πλώρη του με τη μπίγα.
 
Το πλήρωμά του ήταν ευγενέστατο και εξυπηρετούσε  τους επιβάτες όσο καλύτερα μπορούσε.
Ο ανταγωνισμός στη γραμμή ήταν πολύ έντονος και όλοι πάλευαν για το καλύτερο.
 
Ο ανταγωνισμός
 
Για την εταιρεία του Κωνσταντίνου Βεντούρη ταξίδευε στη γραμμή από το 1976 το “Άγιος Γεώργιος”, ο επονομαζόμενος “Ξιφίας”.
 
Φωτογραφία του Ευάγγελου Παντάζογλου 
 
Για την εταιρεία των Σταθάκη-Μανούσου ταξίδευε τότε το “Ιόνιον” το οποίο είχε ξεκινήσει το 1978.
 


Φωτογραφία του Αυγερινού Ναρλή
 
Το 1980 ξεκίνησε στη γραμμή το “Κίμωλος” του Κωνσταντίνου Βεντούρη διπλώνοντας το “Άγιος Γεώργιος”.
 
“Ιόνιον”, “Αλκυών”, “Κίμωλος” έδωσαν για χρόνια ομηρικές μάχες στη γραμμή.
Ο ανταγωνισμός χτύπησε πολλές φορές κόκκινο.
Οι πράκτορες έδιναν και αυτοί το δικό τους αγώνα για λογαριασμό του πλοίου που εκπροσωπούσαν.
 
Το “Αλκυών” ευτύχησε να το πρακτορεύσουν στη Σίφνο ο Απόστολος Μυτιληναίος με το Καφενείο “Ο ΛΑΚΗΣ” της Απολλωνίας, και στη συνέχεια ο εξαιρετικά δραστήριος Γιάννης ο Βασσάλος.
 
Το πλοίο σταμάτησε τα δρομολόγιά του το 1984 μιας και τότε συμπλήρωνε τριακονταπενταετία που εκείνη την εποχή αποτελούσε το μέγιστο όριο ηλικίας για ένα πλοίο της ακτοπλοΐας. Σήμερα δεν υπάρχει τέτοιο όριο.
Η εταρεία σκόπευε να το αντικαταστήσει αλλά τα σχέδια έμειναν τελικά στο ράφι.


Αν δεν κάνουμε λάθος πρέπει να είναι το τελευταίο πλοίο της Ακτοπλοΐας μας που πλαγιοδετούσε στις Καμάρες.
Το “‘Αγιος Γεώργιος” είχε αποσυρθεί λίγο νωρίτερα.
Από τότε πλαγιοδέτηση κάνουν μόνο κάποια κρουαζιερόπλοια και κάποια μικρά ταχύπλοα.
 
Ακολούθησε παροπλισμός στο Πέραμα μέχρι την ώρα που έφτασε η στιγμή να ξεκινήσει το τελευταίο ταξίδι για το Πακιστάν.
Το θυμόμαστε για λίγο καιρό δεμένο στην υπό κατασκευή προβλήτα του ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) στο Νέο Ικόνιο Περάματος.
Για χρόνια υπήρχε το κάδρο με το “ΑΛΚΥΩΝ” στον Σταθμό Επιβατών στα Διακοσάρια του Πειραιά που το έδειχνε δεμένο να περιμένει στωϊκά το τέλος.
 
      
Ό,τι και να πούμε θα είναι πολύ λίγο.
Το “Αλκυών” ήταν είναι και θα είναι για πάντα ένας Μάγκας Αλήστου Μνήμης.  
 

Top επιλογές της εβδομάδας

Οι “fotiscos and friends” αλλάζουν σελίδα και μεταμορφώνονται σε ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ.

ΙΔΡΥΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥΟι "fotiscos and friends" αλλάζουν σελίδα και μεταμορφώνονται σε ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ.ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΣΙΦΝΟΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Η παρέα αποφάσισε την ίδρυση του συλλόγου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για τη νεολαία και όχι μόνο . Θα θέλαμε μέσα...

Τροχαίο ατύχημα στην Σίφνο

Τροχαίο ατύχημα σήμερα το πρωί περίπου στις 11:00 στην Σίφνο στον δρόμο προς Πλατύ γιαλό. Αυτοκίνητο για άγνωστο λόγο ξέφυγε από την πορεία του και βγήκε εκτός δρόμου ευτυχώς χωρίς θύματα και μόνο υλικές ζημιές, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας. ...

Συνάντηση δυο πλοίων στην Σίφνο και καθυστέρηση στο ένα που περίμενε.Βίντεο

Κυριακή 22 Ιουνίου 2025 και από το λιμάνι της Σίφνου μόλις έχει αναχωρήσει το CHAMPION JET1 για Σέριφο και Πειραιά ενώ στο βάθος βλέπουμε το ΑΡΤΕΜΙΣ ερχχόμενο από Σύρο, Πάρο, Σέριφο και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ ερχόμενο από Πειραιά και Σέριφο. Πρώτο...

Ξεκίνησε δρομολόγια το SUPERRUNNER JET II της seajets για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο.Βίντεο

Σήμερα ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά τα δρομολόγιά του το «SUPERRUNNER JET II” της SEA JETS για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο.Το πλοίο θα διανυκτερεύει στο λιμάνι του Αδάμαντα και θα επιστρέφει στο λιμάνι του Πειραιά το επόμενο πρωϊ.Το πλοίο θα αναχω...

«Απαγορεύεται το επαγγελματικό και το ερασιτεχνικό ψάρεμα για πέντε χρόνια στην Αμοργό»: Λ. Καραΐσκος και Μ. Κρόσμαν μιλούν στο Πρώτο Πρόγραμμα (audio)

Με αφορμή το «φρένο» που έβαλε η Αμοργός στη αλιεία μίλησαν στο ενημερωτικό ραδιόφωνο του Πρώτου Προγράμματος 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Λευτέρης Καραΐσκος, Δήμαρχος Αμοργού και ο Μιχάλης Κρόσμα...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,041ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img