Και φθάνουμε στο γράμμα “Δ”.
Δικαιωματικά εδώ θα συμπεριλάβουμε το πλοίο “Δημητρούλα” της GA Ferries.
Το πλοίο εξυπηρέτησε για αρκετά χρόνια τη γραμμή μας, παράλληλα με το “Ρομίλντα” και τα υπόλοιπα πλοία της εταιρείας του Γεράσιμου του Αγούδημου.
Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε τη “Δημητρούλα” καμαρωτή-καμαρωτή στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου το καλοκαίρι του 2004.
Το πλοίο ανεβαίνει από Σαντορίνη-Ίο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Μήλο-Κίμωλο και βάζει ρότα για τον Πειραιά.
Μια “κομψή ιταλίδα” που εξυπηρέτησε τα νησιά μας από το 1997 έως το 2008.
Τα πλοία του Μάκη του Αγούδημου έμπαιναν κυριολεκτικά παντού, σε κάθε “τρύπα” του Αιγαίου.
Έμπαιναν παντού.
Τόσο στα μεγάλα νησιά που τα ήθελαν όλοι, όσο και στα μικρά νησιά της άγονης που δεν πήγαινε κανείς άλλος.
Η εικόνα της στα ανοιχτά του Κοκκινομύτθη παραμένει ανεξίτηλη στο μυαλό.
Εξυπηρέτησε πολύ καλά το νησί μας, κουβάλησε μεγάλο αριθμό φορτηγών και το σύνδεε μια ή δύο φορές την εβδομάδα με τη Σαντορίνη, τη Νιο, τη Σίκινο, τη Φολέγανδρο, τη Μήλο και την Κίμωλο.
Το “Αδαμάντιος Κοραής” διαδέχτηκε στα δρομολόγια αυτά τα πλοία της GA Ferries από το 2009 και μετά.
Μια σχετικά ασυνήθιστη συνάντηση.
Στις Καμάρες της Σίφνου συναντιέται μια Κυριακή απόγευμα του Αυγούστου του 2005 το “Δημητρούλα” και το “Ανθή Μαρίνα” του Μάκη του Αγούδημου.
Το “Δημητρούλα” ανέβαινε από Σαντορίνη και έβαζε πλώρη για Σέριφο-Κύθνο-Πειραιά.
Το “Ανθή Μαρίνα” κατέβαινε από Πειραιά για Σίφνο-Σαντορίνη-Κω-Ρόδο.
Εκείνο το καλοκαίρι η Σίφνος ζούσε στον δικό της υπέροχο ακτοπλοϊκό παράδεισο.
Στη γραμμή ταξίδευαν το “Αγιος Γεώργιος” του Βαγγέλη του Βεντούρη, το “Εξπρές Αφροδίτη” της Hellenic Seaways, το “Speedrunner I” της Aegean Speed Lines, το “Δημητρούλα” της GA Ferries, το “Ανθή Μαρίνα” κάθε Κυριακή (από Πειραιά για Σίφνο-Σαντορίνη-Κω-Ρόδο), ενώ το “Παναγία Χοζοβιώτισσα” εκετελούσε τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με τη Σύρο, την Πάρο, την Σέριφο, τη Μήλο και την Κίμωλο.
Κάθε Κυριακή μπορούσες να δεις, να χαρείς και να φωτογραφήσεις όλα τα παραπάνω πλοία. Έξι πλοία και πολλοί προορισμοί για Πειραιά, για Σύρα, για Πάρο, για Σαντορίνη, για Κω, για Ρόδο, για Μήλο, για Κίμωλο, για Σέριφο, για Κύθνο.
Σήμερα, πια, όλα αυτά φαντάζουν τόσο μακρινά.
Και, όμως, μιλάμε μόλις για δέκα επτά χρόνια πριν.
Από όλα αυτά τα πλοία που ταξίδευαν το καλοκαίρι του 2005, συνεχίζει το 2022 μόνο το “Speedrunner IV”, το οποίο ταξιδεύει στη γραμμή μας με το όνομα SuperRunner Jet” και τα σινιάλα της SEA JETS.
Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια από το 2015 και μετά τα εκτελεί το «Άρτεμις”.
Ουσιαστικά, τα μόνα συμβατικά πλοία που προστέθηκαν στη γραμμή από την εποχή της «Δημητρούλας» είναι ο ηρωϊκός “Αδαμάντιος Κοραής” και το μεγαλοπρεπές «Διονύσιος Σολωμός».
Εφήμεροι επισκέπτες πέρασαν το «Ανδρέας Κάλβος» και το «Ολύμπους».
Από ταχύπλοα πέρασαν πολλά.
Το “Tera Jet” ταξίδεψε το καλοκαίρι του 2022, μία δρομολόγηση που λίγοι θα ανέμεναν.
Η Aegean Speed Lines έχει αποχωρήσει προσωρινά από τη γραμμή και αναμένονται εξελίξεις.
Η εποχή της «Δημητρούλας» φαντάζει πολύ μακρινή, αλλά γεμάτη νοσταλγία για όσους την αγάπησαν.