Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
10.4 C
Sifnos

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΑΠΡΙΛΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018

Η αλήθεια είναι όταν μιλάνε οι αριθμοί καλό είναι να τους κοιτάζουμε με προσοχή γιατί τα συμπεράσματα που μπορείς να βγάλεις είναι αν η τι άλλο εντυπωσιακά. Ακούμε πολλές φορές τους Ναξιώτες να γκρινιάζουν για το γεγονός ότι οι Παριανοί έχουν περισσότερα δρομολόγια; Είναι όμως έτσι; Ξέρατε αλήθεια, πόσα πλοία καθημερινά φτάνουν στην Σαντορίνη; Ποιο νησί υποδέχεται τα περισσότερα φορτηγά αυτοκίνητα; Η ποιο είναι αυτό που έχει τα περισσότερα δίκυκλα;

Η απάντηση έρχεται μέσα από έναν πίνακα που δημιούργησε ο Κελευστής του Λιμενικού Σώματος Μιχάλης Ρούσσος και υπεύθυνος για τα στατιστικά του Λιμεναρχείου Πάρου που ήρθε σε επαφή με όλα τα άλλα λιμεναρχεία στις Κυκλάδες και μας δίνει την εικόνα που έχουμε το καλοκαίρι για τα 14 λιμάνια του Νομού. Αναφερόμαστε βέβαια στο 2018 και για την περίοδο από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο και οι αριθμοί πραγματικά εντυπωσιάζουν… Αποδεικνύουν όμως περίτρανα γιατί η γραμμή της Παροναξίας και Σαντορίνης είναι η πιο δυνατή σε όλο το Νότιο Αιγαίο… Είναι χαρακτηριστικό ότι στο χρονικό διάστημα Απριλίου – Οκτωβρίου 2018 μετακινήθηκαν στη συγκεκριμένη γραμμή 2.029.293 επιβάτες όταν το σύνολο των 14 λιμανιών υποδέχτηκε 4.228.770 επιβάτες… Κι ενώ ο μ.ο. είναι 302 χιλιάδες μόνο για τα τέσσερα λιμάνια της γραμμής Παροναξίας – Σαντορίνης, ο μ.ο. ανεβαίνει στα 507.323 (!!!)

Ας δούμε όμως και πιο αναλυτικά… Η απάντηση στο λιμάνι με τις περισσότερους κατάπλους είναι … Νάξος. Στους επτά μήνες έχει 3487 που μεταφράζεται σε 17 περίπου την ημέρα όπου και διακινούνται κάτι περισσότεροι από 2.200 επιβάτες. Το νησί με τους περισσότερους επιβάτες δεν είναι άλλο από αυτό της Σαντορίνης όπου έχει το διπλάσιο αριθμό σε σχέση με τη Νάξο: 854.597 έναντι 467.581 ενώ έχει κάτι λιγότερο από 3000 κατάπλους, ήτοι 13.9 την ημέρα. Αλλά μέσα από το λιμάνι του Αθηνιού θα μετακινηθούν σε ημερήσια βάση περίπου 4.100 επιβάτες. Καταλαβαίνει κανείς γιατί οι υποδομές στις Κυκλάδες έχουν ανάγκη από άμεση αναβάθμιση. Μόνο στα δύο λιμάνια για επτά μήνες έχουμε καθημερινή διακίνηση περίπου 7000 ανθρώπων (!!!)

Από εκεί και πέρα, βλέπουμε την Τήνο να είναι το νησί με τους περισσότερους κατάπλους όσον αφορά τις Βόρειες και Ανατολικές Κυκλάδες (14.8 ανά ημέρα, όταν η Μύκονος έχει 11,9 και η Σύρος μόλις 7 (!!!) αλλά η Μύκονος έχει το πλεονέκτημα του brand name… Αν και έχει σχεδόν 12 κατάπλους μετακινεί περίπου 3.260 επιβάτες σε ημερήσια βάση και είναι το νησί που είναι στο Νο 2 όσον αφορά τους επιβάτες (680.011) και τα ΙΧ, αλλά είναι πρώτο σε Φορτηγά Αυτοκίνητα και δίκυκλα. Κάτι που αναδεικνύει κι εδώ το πρόβλημα που δημιουργείται με το κυκλοφοριακό στο νησί, ενώ τα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν να κάνουν με την ανάγκη εφοδιασμού πρώτων υλών….

Η Πάρος έχει την δική της πρωτοκαθεδρία. Κι αυτή είναι στα ΙΧ αυτοκίνητα. Μικρή διαφορά από την Μύκονο αλλά υπαρκτή (50.185 έναντι 48703) ενώ είναι 2η στα δίκυκλα και 3η στα φορτηγά αυτοκίνητα. Εξού αι τα έκτακτα δρομολόγια βραδινά των πλοίων που μεταφέρουν κυρίως νταλίκες… Κι εδώ (στη Πάρο δηλαδή) το πρόβλημα με τα ΙΧ είναι μεγάλο όσον αφορά το λιμάνι, όμως οι δημοτικές αρχές έχουν μεριμνήσει και πάμε σε δεύτερο λιμάνι σε μερικά χρόνια…

Από εκεί και πέρα, εντύπωση κάνει το γεγονός ότι η Σαντορίνη έχει τα λιγότερα αυτοκίνητα από την 1η πεντάδα των νησιών στις Κυκλάδες (Νο 3 είναι η Άνδρος πάνω από Νάξο και Σύρο) και είναι μόλις 7η… Αντίθετα, βλέπουμε ότι η Σύρος δεν …τσουλάει, ίσως γιατί έχει πολύ λίγα πλοία (μόλις 7 την ημέρα) λιγότερα από Άνδρο και Ίο ενώ και οι Δυτικές Κυκλάδες έχουν το πρόβλημα με τα πλοία που είναι σχετικά λίγα για την δυναμική τους. Όταν η Σέριφος έχει περίπου 6 ε πόσα περισσότερα μπορεί να έχει η Μήλος; Άρα, πώς να βελτιωθεί η οικονομία αυτών των νησιών, όταν δεν υπάρχει τρόπος προσέγγισης;

Και βέβαια να σημειώσουμε ότι οι Μικρές Κυκλάδες κινούνται σε καλό επίπεδο καθότι με βάση τα στατιστικά έχουν περίπου 220 ανθρώπους να μετακινούνται την ημέρα (με βάση τα Κουφονήσια) όταν ξέρουμε ότι αυτό το νούμερο επεκτείνεται στους επτά μήνες, αλλά η βάση είναι μόλις οι 40 μέρες Ιουλίου – Αυγούστου που προφανώς πολλαπλασιάζεται…

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους των γραφείων στατιστικής στα λιμεναρχεία των Κυκλάδων για τη βοήθεια και τον Γιάννη Πολυκρέτη για τη φωτογραφία στο άρθρο

Πηγή:www.naxospress.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Βαρύ πένθος στην ακτοπλοϊα μας.Έφυγε από τη ζωή ο μάστρο-Γιάννης ο Ζούρας.Βίντεο

Άλλο ένα άσχημο μαντάτο βύθισε στο πένθος το λιμάνι του Πειραιά, τα νησιά μας και την ακτοπλοΐα μας. Ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας έφυγε ξαφνικά από τη ζωή μέσα στο πλοίο που αγαπούσε, στο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ στο λιμάνι του Πειραιά. Η μεγάλη καρδιά ...

Βαρύ πένθος στη Σίφνο.Έφυγε ο Νίκος ο Ατσόνιος(Μπαϊράμης)

Σήμερα μας ήρθε ένα πολύ κακό μαντάτο στη Σίφνο.Ο Νίκος ο Ατσόνιος, ο Μπαϊράμης έφυγε από την ζωήΟ άνθρωπος σκοτώθηκε σήμερα σε εργατικό ατύχημα.Στα πενήντα εννιά του χρόνια έσβησε τόσο αναπάντεχα μία θρυλική μορφή του Αρτεμώνα. Νοικοκύρης, μεγάλ...

Κλοπή στη Σίφνο και εξιχνίαση της από την Αστυνομία

Την 14-12-2024 από το Αστυνομικό Τμήμα Σίφνου εξιχνιάστηκε κλοπή και σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία σε βάρος ημεδαπού ο οποίος μεσημεριανές ώρες της 11-12-2024 αφαίρεσε από κατοικία πορτοφόλι με χρηματικό ποσό. Τα χρήματα βρέθηκαν, κατασχέθηκαν και...

To ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ της fast ferries σε πρόσδεση στη Σέριφο.Βίντεο

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2024.Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» ανεβαίνει από Σαντορίνη για Νιο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Σίφνο-Σέριφο-Πειραιά.Το πλοίο φτάνει στο λιμάνι της Σερίφου.Ξεκινά η διαδικασία πρόσδεσης.Ο καπετάν Κυριάκος Μουζάκης δίνει τις εντολές.Το πλοίο γυρ...

Η φωτογραφία της ημέρας

Ένα όμορφο στιγμιότυπο από το σημερινό ταξίδι του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» προς το λιμάνι του Πειραιά. Ο Νίκος ο Θεολόγος (Φλούδης)με τον γιό του τον Αντώνη από την Σίφνο με τον Σάκη τον Χαϊκάλη, τον λοστρόμο του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ».Εδώ και χρόνια οι ...
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
227ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img