Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, 2025
3.8 C
Sifnos

ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΟΥΖΑΚΗΣ.Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΤΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ

Το βίντεο που ανεβάσε το KAIPOUTHEOS.GR(ευχαριστούμε το kountouris travel) προχθές με το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ με την φουρτούνα στην Σίκινο έγινε viral,έπαιξε σε όλα τα site και σε αρκετά κανάλια στην τηλεόραση.Το πλοίο βέβαια έχει ξαναδέσει αρκετές φορές,και νύχτα με τέτοια αλλά και με χειρότερη φουρτούνα στην Σίκινο αλλά και στα άλλα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων με τα επικίνδυνα και ακατάλληλα λιμάνια.Προχθές το πλοίο το έδεσε ο καπετάν Κυριάκος Μουζάκης με το πλήρωμα του αλλά έχει δέσει και με καπετάν Ισίδωρο Λιγνό και με καπετάν Μιχάλη Λυγνό,και ίσως και με άλλους καπετάνιους.

Όλα αυτά τα χρόνια από όσο γνωρίζουμε και βλέπουμε σχεδόν κανένας ποτέ δεν έχει πεί κακή κουβέντα για τους καπετάνιους(ιδίως τους χειμωνιάτικους)και τα πληρώματα των πλοίων.

 

Καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης
Μια μεγάλη επιστροφή

Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης βρίσκεται φέτος το καλοκαίρι(2019) στα χειριστήρια του πλοίου «Αδαμάντιος Κοραής» της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Μεταφορικής Εταιρείας Ζακύνθου (ΑΝΜΕΖ, η γνωστή μας Zante Ferries).


Ο καπετάν Κυριάκος στην Σέριφο


Η επιστροφή του Ζακυνθινού Καπετάνιου στην ΑΝΜΕΖ αποτελεί σημαντικό γεγονός και για τον ίδιο τον Καπετάνιο και για την εταιρεία και τους ανθρώπους της.


ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΣΤΗΝ ΣΙΦΝΟ


Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης ξεκίνησε την καριέρα του από τα φορτηγά με τα οποία ταξίδεψε από το 1984 έως το 1995.
Μάλιστα από το 1987 μέχρι το 1995 ταξίδεψε με τα φορτηγά του Ωνάση, μια εξαιρετική εμπειρία για τον ίδιο.
Το 1995 αποφάσισε να έρθει στην ΑΝΜΕΖ, η οποία δημιουργήθηκε το 1992 από ανθρώπους που θέλησαν να δώσουν λύση στο μεγάλο πρόβλημα της μεταφοράς φορτηγών που συχνά-πυκνά έμεναν τους καλοκαιρινούς μήνες έξω από τα πλοία και παρέμεναν στον ντόκο της Κυλλήνης.
«Άγιος Διονύσιος Σ»


Το πρώτο πλοίο της εταιρείας ήταν το «Άγιος Διονύσιος», ναυπήγησης 1959, το οποίο ταξίδευε είκοσι χρόνια πριν στα ελληνικά νερά με τα ονόματα «Σύρος», «Ζέφυρος» και Μύκονος».


Το πλοίο αυτό ταξίδεψε για την ΑΝΜΕΖ από το 1992 έως το 1995 και η εταιρεία είχε αποφασίσει να το αντικαταστήσει.
Η ΑΝΜΕΖ αναζητούσε ro-ro πλοίο (πλοίο μεταφοράς μόνο οχημάτων) για να το αντικαταστήσει.
Η πρώτη επιλογή ήταν ένα πλοίο στην Αίγυπτο, αλλά η αγορά δεν προχώρησε.
Τελικά το πλοίο που έψαχναν το βρήκαν στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας.
Το πλοίο ονομαζόταν «AL ZAHER IV», έκανε δρομολόγια Τζέντα-Σουδάν και ήταν ζωάδικο.
Έτσι βρέθηκε ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης στη Τζέντα μαζί με δύο ακόμα ναυτικούς της εταιρείας.
Τότε ήταν υποπλοίαρχος.
Ταξίδεψαν για δύο εβδομάδες με το πλοίο στα δρομολόγιά του.
Και τελικά το πλοίο έφυγε για την Ελλάδα.
Το πλήρωμα που το έφερε ήταν ναυτικοί από την Ινδία και τη Σρι Λάνκα μαζί με τους τρεις Έλληνες.
Το βαπόρι ονομάστηκε «Άγιος Διονύσιος Σ» και ξεκίνησε με υποπλοίαρχο τον καπετάν-Κυριάκο Μουζάκη και καπετάνιο τον καπετάν-Σάββα Ξενόφο.
Ήταν Βαπόρι του 1972, ισπανικής ναυπήγησης, με διπλό γκαράζ πάνω-κάτω.
Έπαιρνε 24 φορτηγά στο κάτω γκαράζ και δώδεκα φορτηγά στο επάνω και τα φορτηγά ανέβαιναν με μία ράμπα που στο τέλος έκλεινε.
Το μήκος του ήταν γύρω στα 105 μέτρα και το πλάτος του 16 μέτρα.
Πριν την Τζέντα ταξίδευε στη Δυτική Μεσόγειο 12 χρόνια.
Σε αυτό το πλοίο πρωτόπιασε καπετάνιος ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης στα τέλη του 1997 και παρέμεινε στο πλοίο μέχρι την τελευταία μέρα λειτουργίας του στα τέλη Ιανουαρίου του 2000.
Ο ανταγωνισμός με τα πλοία της Κοινοπραξίας ήταν πολύ μεγάλος.
Το πλοίο ταξίδευε ως ro-ro και μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 12 οδηγούς φορτηγών σε κάθε ταξίδι, γεγονός που δυσκόλευε τα πράγματα.
Ήταν ιδιαίτερα πιεστικά χρόνια αλλά όλοι έδιναν τον καλύτερο εαυτό τους για να μπορέσει να στεριώσει η εταιρεία σε αυτό το κλίμα του άκρατου και συχνά αθέμιτου ανταγωνισμού.
Τα πρόστιμα έπεφταν βροχή και κάποια στιγμή που τα πράγματα δυσκόλεψαν
το καράβι έδεσε για ένα μήνα.
Οι οδηγοί φορτηγών έκλεισαν τότε το λιμάνι της Ζακύνθου για να πιέσουν για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του πλοίου.


ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ στην Σίφνο.

«Διονύσιος Σολωμός»
Φτάνουμε στα 1999.
Το πλήρωμα του χρόνου είχε από καιρό φτάσει για να αντικατασταθεί το «Άγιος Διονύσιος Σ» με άλλο πλοίο νεώτερο και μεγαλύτερο.
Μέσα σε αυτό το κλίμα του ανταγωνισμού και των έντονων πολιτικών παρεμβάσεων ο τότε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έθεσε τρεις προϋποθέσεις για να δοθεί η πολυπόθητη έγκριση αντικατάστασης του πλοίου.


Το νέο πλοίο θα έπρεπε:

  • Να έχει ηλικία κάτω από 10ετία
  • Να είναι καράβι με ανοιχτό και κλειστό γκαράζ
  • Να έχει ταχύτητα γύρω στα 20 μίλια
    Οι προϋποθέσεις δυσκόλευαν πάρα πολύ το εγχείρημα της αγοράς του πλοίου.
    Παρόλα αυτά το πλοίο με αυτά τα χαρακτηριστικά βρέθηκε και ήταν φυσικά το γνωστό μας «Διονύσιος Σολωμός».
    Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης έφερε το νέο καράβι στη Ζάκυνθο στις 28 Οκτωβρίου 1999 και το λιμάνι του νησιού σείστηκε από τις ζητωκραυγές και τις επευφημίες του κόσμου που καλοδέχτηκε το πλοίο ως μάνα εξ ουρανού.
    Στην αρχή το πλοίο είχε άδεια μόνο ως οχηματαγωγό.
    Μέχρι να φτιαχτούν τα χαρτιά παρέμεινε δεμένο στη Ζάκυνθο και συνέχισε τα δρομολόγιά του το «Άγιος Διονύσιος Σ».
    Στις 28 Ιανουαρίου 2000 το «Άγιος Διονύσιος Σ» πραγματοποίησε το τελευταίο του δρομολόγιο και στις 29 Ιανουαρίου 2000 ξεκίνησε δρομολόγια το «Διονύσιος Σολωμός» εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ζακύνθου.
    Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης παρέμεινε καπετάνιος στον «Διονύσιο Σολωμό» μέχρι το 2014 με μια μικρή διακοπή από το 2003 έως το 2005 όταν ταξίδεψε ως ύπαρχος με πλοία της Blue Star Ferries.
    Από το 2014 έως τον Δεκέμβριο του 2018 ταξίδεψε με το «Φιορ Ντι Λεβάντε» της Levante Ferries.
  •  

Μια μεγάλη καριέρα
Συνολικά ταξίδεψε ως καπετάνιος 3,5 χρόνια στο «Άγιος Διονύσιος Σ» (1997-2000), 13 χρόνια στο «Διονύσιος Σολωμός», 4 χρόνια στο «Φιορ ντι Λεβάντε» (2014-2018), ενώ φέτος βρίσκεται στο «Αδαμάντιος Κοραής» στον οποίο είχε ξανακάνει πλοίαρχος στους δύο μήνες που το καράβι είχε ταξιδέψει παλιότερα στο Ιόνιο Πέλαγος.
Από το 2003 έως το 2005 είχε ταξιδέψει για 1,5 χρόνο με τα πλοία της Attika.
Στο διάστημα αυτό πέρασε από το «Blue Bridge» μέχρι που το πλοίο πουλήθηκε το 2004
Για μικρό διάστημα πέρασε και από το “Blue Galaxy” (πρώην «Ionian Galaxy”) όταν το πλοίο ταξίδευε από το Αλγέρι για τη Μασσαλία και το Αλγεθίρας.


Ήταν η εποχή που η Blue Star Ferries είχε αποφασίσει να πουλήσει τα παλιά πλοία. Έδωσαν τότε πέντε καράβια σε έξι μήνες.
Στο «Αδαμάντιος Κοραής»
Φέτος λοιπόν επέστρεψε στην ΑΝΜΕΖ, γεγονός που χαροποίησε όλους όσους γνωρίζουν πόσα πολλά έχει προσφέρει ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης στην εταιρεία σε χαλεπούς καιρούς.
Καλά ταξίδια καπετάνιε με τον «Αδαμάντιο Κοραή» στις Δυτικές Κυκλάδες!!!


Ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας είναι από το Φελλό Γαυρίου Άνδρου.Εδώ με τον καβοδέτη της Σίφνου Αντώνη Καμπουράκη.

Ας θυμηθούμε το βίντεο με την πρόσδεση στην Σίκινο:

https://www.youtube.com/watch?v=-HrHSG0PYpA&t=62s

Top επιλογές της εβδομάδας

Πρώτη άφιξη του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π στη Σίφνο.Βίντεο-φωτογραφίες

Άλλο ένα πλοίο κασταγράφει η ιστορία να μπαίνει στο λιμάνι της Σίφνου. Πρώτη άφιξη στη Σίφνο λοιπόν σήμερα 19 Φλεβάρη 2025 για το πλοίο της fast ferris ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. Το πλοίο θα παραμείνει στη γραμμή για δύο περίπου μήνες μέχρι να επιστρέψει τ...

Δυτικές Κυκλάδες: Το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ φεύγει, το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π έρχεται.Βίντεο

Το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ είναι το πλοίο που τα τελευταία χρόνια έχει εξυπηρετήσει τις Δυτικές Κυκλάδες με τρόπο εξαιρετικό κυρίως λόγο του μεγάλου του γκαράζ. Φέτος το πλοίο της zante ferries αγοράστηκε από την fast ferries μαζι με το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑ...

Έφυγε από τη ζωή ο Κυριάκος Σμυρναίος

Το μαντάτο που μας ήρθε δεν ήταν καλό.Ο Κυριάκος ο Σμυρναίος έφυγε από τον εφήμερο κόσμο μας.Ένας πολύ καλός φίλος μας άφησε.Ο Κυριάκος ο Σμυρναίος αγάπησε τη ζωή και την χάρηκε όσο καλύτερα μπορούσε.Υπήρξε σπουδαίος φωτογράφος και μεγάλος ταξιδευτή...

Παρέμβαση του Προέδρου Σιφνίων κ. Αντωνίου Ζαμπέλη για την ανεξέλεγκτη δόμηση στην Σίφνο.Βίντεο

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων κος Αντώνης Ζαμπέλης έκανε παρέμβαση στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ στην εκπομπή "Αταίριαστοι"για την ανεξέλεγκτη δόμηση στην Σίφνο. Ακολουθεί το βίντεο και τι ακριβώς είπε:

Eco-έγκλημα: Το Σαρακήνικο σώθηκε, αλλά όχι και οι «Κυκλάδες-Ντουμπάι»

Κόκκινη γραμμή στη δόμηση της Μήλου βάζει η απόπειρα ανέγερσης ξενοδοχείου στο Σαρακήνικο, με την κυβέρνηση να απλώνει, έστω και εκ των υστέρων, δίχτυ προστασίας με όπλο την αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών. Μετά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
490ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img