Στην αριστερή βαρδιόλα του «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» βλέπουμε έναν άνθρωπο που η μορφή του είναι τόσο γνώριμη και τόσο αγαπημένη για τα νησιά μας.
Είναι ο καπετάν-Στέλιος Περιστεράκης, ο καπετάνιος του «ΆΡΤΕΜΙΣ» εδώ και δέκα χρόνια.
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στις 9 Αυγούστου του 2006 στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου.
Ο καπετάν-Στέλιος Περιστεράκης ανέλαβε για πρώτη φορά πλοιαρχία το 2004 στο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» της C-Link του Απόστολου Βεντούρη σε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με έδρα τη Σύρα. Το πλοίο αυτό ήταν το πρώην «ΛΗΜΝΟΣ» της εταιρείας Νομικού.
Αργότερα ανέλαβε καπετάνιος στο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» της ίδιας εταιρείας σε ενδοκυκλαδικά και πάλι δρομολόγια.
Το πλοίο αυτό ήταν το πρώην «ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ» , ναυπήγησης 1977 στο Ναυπηγείο της Σαλαμίνας.
Πλοίο κυριολεκτικά «Βίος και Πολιτεία» που το 1986 πέρασε στην πλοιοκτησία της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ, μιας κρατικής ή ημι-κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας της Τράπεζας ΕΤΒΑ και του Υπουργείου.
Το 1992 αγοράστηκε από τους Μαυροειδή-Γερίμογλου και μετονομάστηκε σε «ΜΥΡΤΟΣ» με ταξίδια στα Ιόνια Νησιά, κυρίως στη γραμμή για Κεφαλονιά και Ιθάκη.
Το 1995 πουλήθηκε στην Ισπανία και μετονομάστηκε σε «ISLA DE IBIZA» ταξιδεύοντας ανάμεσα στην Denia και την Ibiza.
To 2004 επαναπατρίστηκε για την εταιρεία του Απόστολου Βεντούρη και ξεκίνησε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Θεωρείται από τα πιο «δύσκολα πλοία» που πέρασαν από τις ενδοκυκλαδικές γραμμές. Ταξίδεψε από το 2004 έως το 2008. Ειδικά προς το τέλος το πλοίο παρουσίαζε συχνά μηχανικά προβλήματα λόγω ελλιπούς συντήρησης.
Ο καπετάν-Στέλιος Περιστεράκης είναι ο καπετάνιος που το πλοιάρχησε για σχεδόν τρία χρόνια. Πραγματικός άθλος για το πλοίο τα τρία αυτά χρόνια.
Αυτό το πλοίο, όπως και το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», αποτέλεσαν τα μεγάλα σχολεία για τον καπετάν-Στέλιο Περιστεράκη.
Για να τα καταφέρει κανείς στο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» έπρεπε να έχει πολύ γερά κότσια.
Και ο καπετάν-Στέλιος Περιστεράκης το είχε και με το παραπάνω.
Πλοία δύσκολα στις μανούβρες, πλοία-σχολεία, πλοία που αν τους έπαιρνες τον αέρα μπορούσες να τα τιθασεύσεις, αλλιώς δεν άκουγαν εύκολα.
Στο τέλος, βέβαια, τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο δύσκολα όταν η εταιρεία του δεν φρόντιζε καθόλου για τη συντήρησή του.
Από την γέφυρα του «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» πέρασαν αρκετοί ακόμα καπετάνιοι.
Να αναφέρουμε δύο ακόμα μεγάλα ονόματα της ελληνικής ακτοπλοΐας, τον καπετάν-Νίκο το Χάλαρη και τον καπετάν-Σιδερή Μαμίδη.