Δευτέρα, 9 Ιουνίου, 2025
19.9 C
Sifnos

ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ: 20 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΒΙΝΤΕΟ


Φέτος συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από την πρώτη άφιξη του «Μαρμάρι Εξπρές» στην Ελλάδα.
Το θυμόμαστε στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας κατά την περίοδο της μετασκευής του.


Ο καλός φίλος Φώτης Καρλής αποκαλεί ως «Μικροί Γιαπωνέζοι» τα πλοία όπως το «Μαρμάρι Εξπρές», το «Αχιλλεύς», το «Εύβοια Σταρ», το παλιό «Νεφέλη» του Σαρωνικού.
Τα τρία από αυτά τα πλοία είναι αδελφά πλοία μεταξύ τους, εκτός από το «Εύβοια Σταρ».
Είναι αυτά τα γιαπωνέζικα σκαριά που ταιριάζουν γάντι στις ιδιαίτερες συνθήκες των ελληνικών λιμανιών.
1999-2019
Σαν να μην πέρασε μια μέρα
Το πλοίο έφτασε στην Ελλάδα το 1999.
Ακολούθησε ευρεία μετασκευή και πρωτοξεκίνησε δρομολόγια το 2000 στη γραμμή από Ραφήνα για Μαρμάρι και Κάρυστο.
Ήταν το φοβερό καλοκαίρι του 2000 όταν ερχόταν τα πάνω-κάτω στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Στην εποχή των μεγάλων συγχωνεύσεων γεννιόταν μια νέα ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία ανήκει στην οικογένεια του κ. Αλιφραγκή.
Το «Μαρμάρι Εξπρές» δρομολογήθηκε στη θέση του «Εξπρές Κάρυστος» που πήρε σταδιακά μετάθεση για το Λαύριο και τη γραμμή για Κέα και Κύθνο.
Το καλοκαίρι του 2000 ταξίδεψε έχοντας δίπλα του το «Κάρυστος», το θρυλικό «Πόρτο Λάφια», στην τελευταία του χρονιά στην ακτοπλοΐα.
Από το 2000 μέχρι το 2003, ταξίδευε από Ραφήνα για Μαρμάρι και Κάρυστο.


Από το 2003 ταξιδεύει στη γραμμή Λαυρίου-Κέας-Κύθνου.
Στη θέση του δρομολογήθηκε στη Ραφήνα το «Αρτεμισία» της ίδιας εταιρείας.
Το «Μαρμάρι Εξπρές» είναι πάρα πολύ αγαπητό και δημοφιλές πλοίο με πιστό κοινό.
Το πλοίο προσεγγίζει κάποιες φορές το χρόνο το ηρωϊκό νησί της Μακρονήσου μεταφέροντας επισκέπτες που θέλουν να τιμήσουν όσους υπέφεραν εδώ για χρόνια για τις πολιτικές τους ιδέες.
Το αγαπημένο “Μαρμάρι Εξπρές” μας φέρνει κάθε φορά σε τούτο το μαρτυρικό τόπο για να πιάσουμε για λίγο το μίτο που οδηγεί σε κείνη τη μαρτυρική δεκαετία.


Μόνο όσοι το έζησαν μπορούν να το καταλάβουν.
Οι υπόλοιποι απλά φαντάζονται το μπορεί να έγινε εδώ.
Μία φορά το χρόνο επισκέπτεται την Τήνο σε ημερήσια εκδρομή, ενώ το έχουμε δει και στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου.

Ο καπετάν-Νίκος ο Πανουργιάς


Ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς παρέλαβε το πλοίο στη Δραπετσώνα στις 7 Δεκεμβρίου 1999 με σημαία Παναμά. Τότε είχε βγει από το «Εξπρές Αθηνά».
Φέτος στις 7 Δεκεμβρίου 2019 θα κλείσει 20 χρόνια Πλοίαρχος στο «Μαρμάρι Εξπρές».
Από την πρώτη μέρα που το καράβι ήρθε στην Ελλάδα μέχρι σήμερα.
Ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς ξεκίνησε από το «Ιουλίς Κέας ΙΙ» ως δόκιμος και ως ανθυποπλοίαρχος.


Από το 1988 έως το 1990 έκανε υποπλοίαρχος στο ro-ro «Αλέξανδρος» του ΣΟΥΤΟΥ στη γραμμή για Ικαρία –Σάμο.


Στη συνέχεοα ταξίδεψε για εννιά χρόνια με το “Bari Express”, από το 1991 μέχρι 1999.
Ως υποπλοίαρχος από το 1991 έως το 1994 και μετά ύπαρχος μέχρι το 1999.
Το 1999 ταξίδεψε ως ύπαρχος στο «Εξπρές Αθηνά» με πλοίαρχο τον καπετάν-Γιώργη τον Περουλάκη.
Η συνέχεια μιας μεγάλης παράδοσης
Στο “Μαρμάρι Εξπρές” συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση του “Bari Express”: πλοίο-οικογένεια, πλοίο-παρέα, πλήρωμα δεμένο.
Με αρκετούς ναυτικούς από το πλήρωμα του «Μπάρι Εξπρές» διατηρεί ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς πολύ καλές σχέσεις μέχρι σήμερα.
Όπως με τον καπετάν-Σταμάτη το Μαρινάκη, τον κουμπαροσυνάδελφος όπως τον αποκαλεί καθώς τον έχω παντρέψει. Οι δυο τους ήταν για χρόνια μαζί στο «Μπάρι Εξπρές».


Έχοντας για δάσκαλο τον καπετάν-Γιώργη τον Σαμιωτάκη, ακολουθεί πιστά όσα έμαθε από αυτόν και τους άλλους πλοιάρχους με τους οποίους ταξίδεψε στα καράβια.
Τα λόγια για μία ακόμα φορά αποδεικνύονται πολύ φτωχά για να περιγράψουν το κλίμα που υπάρχει στο πλοίο.
Η εποχή του «Μαρμάρι Εξπρές» καλά κρατεί …..
Σχέσεις ανθρώπινες, σχέσεις όπου κυριαρχεί η κατανόηση και όχι ο φόβος.

Το πλήρωμα της γέφυρας και ο Α’ Μηχανικός του πλοίου:

  • Πλοίαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς
  • Ο Α’ Μηχανικός του πλοίου είναι ο μαστρο- Λάμπρος Αντωνέλλος
  • ‘Υπαρχος είναι ο καπετάν-Δημήτρης Κοτσανίτης
  • Υποπλοίαρχος είναι ο καπετάν-Γιάννης Μπατσόλας
  • Λογιστής του πλοίου είναι ο Σταμάτης Φουρνιστάκης

Στο παρακάτω βίντεο το θα δούμε τις μανούβρες αναχώρησης από το λιμάνι της Κύθνου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019.Το πλοίο όπως βλέπουμε έχει περάσει και έχει δέσει στην μέσα πλευρά του λιμανιού δίπλα στα κότερα:

Top επιλογές της εβδομάδας

Πλωτή διακομιδή ασθενούς από την Σίφνο

Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω διακομιδές ασθενών, οι οποίοι έχρηζαν άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης: -76χρονου από το λιμάνι της Σίφνου στο λιμάνι της Σύρου, με το ...

«GUILTY» Ένα πλοίο πλωτό έργο τέχνης στο λιμάνι της Σίφνου.Βίντεο

Ένα από τα πιο διάσημα γιοτ σε όλο τον κόσμο έδεσε χθες το απόγευμα στο λιμάνι της Σίφνου. Την ώρα εκείνη στο λιμάνι ήταν και το SUPER JET2 της seajets αλλά και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ της fast ferries.Είναι το περίφημο «GUILTY», το σκάφος του Δάκη ...

Ρυθμίσεις κυκλοφορίας-Έκδοση κανονιστικών αποφάσεων Δήμου Σίφνου για το έτος 2025

ΔΗΜΟΣ ΣΙΦΝΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Έκδοση κανονιστικών αποφάσεων Δήμου Σίφνου για το έτος 2025 Σας γνωρίζουμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου, προέβη στη λήψη κανονιστικών αποφάσεων γιατο έτος 2025.Με τις κανονιστικέ...

Μεγάλη έξοδος για του Αγίου πνεύματος.Γεμάτα τα πλοία.Βίντεο-φωτογραφίες

Αυξημένη το πρωί η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά, αφού χιλιάδες εκδρομείς φεύγουν από την Αθήνα με προορισμό τα νησιά, λόγω του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος. Τα πλοία αναχωρούν γεμάτα, ενώ η κίνηση προς τα λιμάνια καταγράφεται ιδιαίτερα αυξημένη...

Κήτος(ίσως φάλαινα ή φυσητήρας) ανάμεσα Σίφνο Κίμωλο.Βίντεο

Ένα μεγάλο κήτος συνάντησε σήμερα ο γιάννης ο Τσερώνης από την Μήλο με το σκάφος του ανάμεσα στην Σίφνο και την Κίμωλο.Ίσως πρόκειται για φάλαινα ή φυσητήρα από όσο διαβάζουμε, δεν είμαστε γνώστες, Αν ξέρει κάποιος ας μας διαφωτήσει. Όπως και να ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,018ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img