Παρασκευή, 14 Μαρτίου, 2025
12.6 C
Sifnos

ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ: 20 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΒΙΝΤΕΟ


Φέτος συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από την πρώτη άφιξη του «Μαρμάρι Εξπρές» στην Ελλάδα.
Το θυμόμαστε στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας κατά την περίοδο της μετασκευής του.


Ο καλός φίλος Φώτης Καρλής αποκαλεί ως «Μικροί Γιαπωνέζοι» τα πλοία όπως το «Μαρμάρι Εξπρές», το «Αχιλλεύς», το «Εύβοια Σταρ», το παλιό «Νεφέλη» του Σαρωνικού.
Τα τρία από αυτά τα πλοία είναι αδελφά πλοία μεταξύ τους, εκτός από το «Εύβοια Σταρ».
Είναι αυτά τα γιαπωνέζικα σκαριά που ταιριάζουν γάντι στις ιδιαίτερες συνθήκες των ελληνικών λιμανιών.
1999-2019
Σαν να μην πέρασε μια μέρα
Το πλοίο έφτασε στην Ελλάδα το 1999.
Ακολούθησε ευρεία μετασκευή και πρωτοξεκίνησε δρομολόγια το 2000 στη γραμμή από Ραφήνα για Μαρμάρι και Κάρυστο.
Ήταν το φοβερό καλοκαίρι του 2000 όταν ερχόταν τα πάνω-κάτω στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Στην εποχή των μεγάλων συγχωνεύσεων γεννιόταν μια νέα ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία ανήκει στην οικογένεια του κ. Αλιφραγκή.
Το «Μαρμάρι Εξπρές» δρομολογήθηκε στη θέση του «Εξπρές Κάρυστος» που πήρε σταδιακά μετάθεση για το Λαύριο και τη γραμμή για Κέα και Κύθνο.
Το καλοκαίρι του 2000 ταξίδεψε έχοντας δίπλα του το «Κάρυστος», το θρυλικό «Πόρτο Λάφια», στην τελευταία του χρονιά στην ακτοπλοΐα.
Από το 2000 μέχρι το 2003, ταξίδευε από Ραφήνα για Μαρμάρι και Κάρυστο.


Από το 2003 ταξιδεύει στη γραμμή Λαυρίου-Κέας-Κύθνου.
Στη θέση του δρομολογήθηκε στη Ραφήνα το «Αρτεμισία» της ίδιας εταιρείας.
Το «Μαρμάρι Εξπρές» είναι πάρα πολύ αγαπητό και δημοφιλές πλοίο με πιστό κοινό.
Το πλοίο προσεγγίζει κάποιες φορές το χρόνο το ηρωϊκό νησί της Μακρονήσου μεταφέροντας επισκέπτες που θέλουν να τιμήσουν όσους υπέφεραν εδώ για χρόνια για τις πολιτικές τους ιδέες.
Το αγαπημένο “Μαρμάρι Εξπρές” μας φέρνει κάθε φορά σε τούτο το μαρτυρικό τόπο για να πιάσουμε για λίγο το μίτο που οδηγεί σε κείνη τη μαρτυρική δεκαετία.


Μόνο όσοι το έζησαν μπορούν να το καταλάβουν.
Οι υπόλοιποι απλά φαντάζονται το μπορεί να έγινε εδώ.
Μία φορά το χρόνο επισκέπτεται την Τήνο σε ημερήσια εκδρομή, ενώ το έχουμε δει και στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου.

Ο καπετάν-Νίκος ο Πανουργιάς


Ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς παρέλαβε το πλοίο στη Δραπετσώνα στις 7 Δεκεμβρίου 1999 με σημαία Παναμά. Τότε είχε βγει από το «Εξπρές Αθηνά».
Φέτος στις 7 Δεκεμβρίου 2019 θα κλείσει 20 χρόνια Πλοίαρχος στο «Μαρμάρι Εξπρές».
Από την πρώτη μέρα που το καράβι ήρθε στην Ελλάδα μέχρι σήμερα.
Ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς ξεκίνησε από το «Ιουλίς Κέας ΙΙ» ως δόκιμος και ως ανθυποπλοίαρχος.


Από το 1988 έως το 1990 έκανε υποπλοίαρχος στο ro-ro «Αλέξανδρος» του ΣΟΥΤΟΥ στη γραμμή για Ικαρία –Σάμο.


Στη συνέχεοα ταξίδεψε για εννιά χρόνια με το “Bari Express”, από το 1991 μέχρι 1999.
Ως υποπλοίαρχος από το 1991 έως το 1994 και μετά ύπαρχος μέχρι το 1999.
Το 1999 ταξίδεψε ως ύπαρχος στο «Εξπρές Αθηνά» με πλοίαρχο τον καπετάν-Γιώργη τον Περουλάκη.
Η συνέχεια μιας μεγάλης παράδοσης
Στο “Μαρμάρι Εξπρές” συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση του “Bari Express”: πλοίο-οικογένεια, πλοίο-παρέα, πλήρωμα δεμένο.
Με αρκετούς ναυτικούς από το πλήρωμα του «Μπάρι Εξπρές» διατηρεί ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς πολύ καλές σχέσεις μέχρι σήμερα.
Όπως με τον καπετάν-Σταμάτη το Μαρινάκη, τον κουμπαροσυνάδελφος όπως τον αποκαλεί καθώς τον έχω παντρέψει. Οι δυο τους ήταν για χρόνια μαζί στο «Μπάρι Εξπρές».


Έχοντας για δάσκαλο τον καπετάν-Γιώργη τον Σαμιωτάκη, ακολουθεί πιστά όσα έμαθε από αυτόν και τους άλλους πλοιάρχους με τους οποίους ταξίδεψε στα καράβια.
Τα λόγια για μία ακόμα φορά αποδεικνύονται πολύ φτωχά για να περιγράψουν το κλίμα που υπάρχει στο πλοίο.
Η εποχή του «Μαρμάρι Εξπρές» καλά κρατεί …..
Σχέσεις ανθρώπινες, σχέσεις όπου κυριαρχεί η κατανόηση και όχι ο φόβος.

Το πλήρωμα της γέφυρας και ο Α’ Μηχανικός του πλοίου:

  • Πλοίαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς
  • Ο Α’ Μηχανικός του πλοίου είναι ο μαστρο- Λάμπρος Αντωνέλλος
  • ‘Υπαρχος είναι ο καπετάν-Δημήτρης Κοτσανίτης
  • Υποπλοίαρχος είναι ο καπετάν-Γιάννης Μπατσόλας
  • Λογιστής του πλοίου είναι ο Σταμάτης Φουρνιστάκης

Στο παρακάτω βίντεο το θα δούμε τις μανούβρες αναχώρησης από το λιμάνι της Κύθνου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019.Το πλοίο όπως βλέπουμε έχει περάσει και έχει δέσει στην μέσα πλευρά του λιμανιού δίπλα στα κότερα:

Top επιλογές της εβδομάδας

Πότε ξεκινούν δρομολόγια ταχύπλοα και ΑΝΕΜΟΣ για Σίφνο Σέριφο Μήλο.Τι νέο θα υπάρξει

Άλλη μια σεζόν ετοιμάζεται σιγά σιγά να ξεκινήσει για τα νησιά μας. Ενώ παλαιότερα ξεκινούσε Ιούνιο και τελείωνε τέλος Αυγούστου, τα τελευταία χρόνια ξεκινά από Μάρτιο και φτάνει μέχρι και Οκτώβριο, Νοέμβριο, λόγω των αρκετών ακτοπλοϊκών δρομολογ...

Σίφνος: Μία διαφορετική εκδρομή με REO στην Αγία Μαρίνα στην Σίφνο-Βίντεο

Οι γυναίκες αλλά και οι άντρες των Καμαρών Σίφνου αποφάσισαν σήμερα να πάνε να ανάψουν την Αγία Μαρίνα στο Φλάμπουρο της Σίφνου. Πήραν μαζί τους μεζεδάκια, κρασάκι και καλή διάθεση και καλούν όποιον θέλει να πάει σήμερα να τον κεράσουν. Φυσικά...

Ευχάριστο νέο για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια;

To ΑΡΤΕΜΙΣ είναι το πλοίο που εκτελεί τα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών με απόλυτη επιτυχία. Από την 10/3/25 μέχρι και τις 10/4/25 το πλοίο θα σταματήσει για την ετήσια ακινησία του και θα αντικατασταθεί από το ταχύπλοο HELLENIC HIGH SPEED όπως γί...

Ζητείται υπάλληλος σε κατάστημα στην Σίφνο

Για πληροφορίες 6980686657

Το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Βίντεο

Σε ένα λιβάδι στον Πλατύ Γυαλό είναι μόνιμα παρκαρισμένο το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Είναι το φορτηγό του Σπύρου του Γεροντόπουλου που αφού κουβάλησε τόσους τόνους υλικών ήρθε να ξεκουραστεί εδώ στον Πλατύ Γυαλό.Η οικογένεια Γεροντόπουλου έχει σ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
570ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img