Υπήρχε κάποτε μια εταιρεία που πρόσφερε πολλές υπηρεσίες στα νησιά μας.
Μια εταιρεία που από το Σεπτέμβριο του 2009 και μετά διέκοψε τις δραστηριότητές της.
Η εταιρεία ήταν του Κεφαλλονίτη καπετάν-Γεράσιμου Αγούδημου από την Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Τα πλοία της εταιρείας
Η εταιρεία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Ακτοπλοΐα το 1989 με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα».
Ακολούθησαν το πρώτο «Δήμητρα» και το «Ροδάνθη».
Το 1992 αγοράστηκε το πρώτο «Ρομίλντα», το μετέπειτα «Απόλλων Εξπρές 2»/«Άγιος Γεώργιος».
Και το 1993 ξεκίνησε το δεύτερο «Ρομίλντα» και ένα χρόνο αργότερα το «Μαρίνα».
Στα 1994 αγοράστηκε το δεύτερο «Δήμητρα», το πρώην «Ionian Sea” του Στρίντζη και μετέπειτα «Λέρος».
Το 1996 στο στόλο προστέθηκε το οχηματαγωγό «Νικόλας Α» και το 1997 το «Δημητρούλα».
Τα τελευταία πλοία που προστέθηκαν στο στόλο ήταν το επιβλητικό “Aνθή Μαρίνα» και το «Αλκμήνη Α».

Τα πλοία της GA Ferries στα νησιά μας
Από το λιμάνι των Καμαρών πέρασαν τα πλοία της GA Ferries, εκτός από το «Αλκμήνη Α»
Τα πλοία εξυπηρέτησαν καλά το νησί μεταφέροντας μεγάλο αριθμό φορτηγών κάθε φορά σε εποχές που τα φορτηγά δεν ήταν σίγουρο ότι θα μπουν στο πλοίο κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Συνήθως η γραμμή που έκαναν ήταν η γραμμή που εκτελεί σήμερα το «Διονύσιος Σολωμός» με προέκταση μέχρι την Ανάφη.
Από Πειραιά για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο-Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Θήρα και Ανάφη.
Το «Δήμητρα» το 1994-1995 ταξίδευε Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο- Κίμωλο-Θήρα-Ηράκλειο-Κάσο-Κάρπαθο-Ρόδο.

Και το «Ανθή Μαρίνα» το 2005 συνδέει τη Σίφνο με τη Σαντορίνη και τη Ρόδο.
Το «Ρομίλντα» είναι το τελευταίο πλοίο της εταιρείας που ταξίδεψε στη γραμμή μας. Ήταν Μάρτης του 2009 και στο πλοίο καπετάνιος ήταν ο καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός και Α’ Μηχανικός ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας.
Ας δούμε κάποια στιγμιότυπα με τα πλοία της εταιρείας του καπετάν-Μάκη του Αγούδημου στα νησιά μας.
“Ρομίλντα” (2003)

Το “Ρομίλντα” στις Καμάρες της Σίφνου το καλοκαίρι του 2003.
Όσο περνούν τα χρόνια ο μύθος του λάμπει ολοένα και περισσότερο.
Ένα πλοίο που έχει ακούσει, κατά καιρούς, τα εξ αμάξης από δημοσιογράφους και επιβάτες.
Αλλά και ένα πλοίο που αγαπήθηκε πάρα πολύ από τους επιβάτες της άγονης γραμμής και τα πληρώματά του.
Η χάρη του έφτασε μέχρι τη Biennale της Βενετίας, μέσα από τις φωτογραφίες που αποτύπωσαν τους επιβάτες καταστρώματαος σε ένα ταξίδια από τον Πειραιά για τη Σαντορίνη.
Το “Ρομίλλντα” της μνήμης.
Το “Ρομίλντα” της ανθρωπιάς.
Το “Ρομίλντα” των ναυτικών του.
Το “Ρομίλντα” των νησιών της άγονης γραμμής.
«Νταλιάνα» (2003)

Το «Νταλιάνα» στο λιμάνι της Σερίφου.
Μια φωτογραφία τραβηγμένη από το κατάστρωμα του “Εξπρές Πήγασος”.
Ιούλιος του 2003.
Το ηρωϊκό “Νταλιάνα” ετοιμάζεται να δέσει στο λιμάνι της Σερίφου.
Το δρομολόγιό του ήταν Πειραιάς-Σύρος-Σέριφος-Σίφνος-Κίμωλος-Μήλος.
Το γιαπωνέζικο πλοίο εκτελεί ένα δρομολόγιο που γινόταν σε κάποιες πολύ παλαιότερες εποχές….
“Δημητρούλα” (2004)
Η “Δημητρούλα” στο λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου το καλοκαίρι του 2004.
Το πλοίο ανεβαίνει από Σαντορίνη-Ίο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Μήλο-Κίμωλο και βάζει ρότα για τον Πειραιά.
Μια “κομψή ιταλίδα” που εξυπηρέτησε τα νησιά μας από το 1997 έως το 2008.
Τα πλοία του Μάκη του Αγούδημου έμπαιναν κυριολεκτικά παντού, σε κάθε “τρύπα” του Αιγαίου.
Έμπαιναν παντού.
Τόσο στα μεγάλα νησιά που τα ήθελαν όλοι, όσο και στα μικρά νησιά της άγονης που δεν πήγαινε κανείς άλλος.
“Ανθή Μαρίνα” – “Δημητρούλα” (2005)

Μια σχετικά ασυνήθιστη συνάντηση.
Στις Καμάρες της Σίφνου συναντιέται μια Κυριακή απόγευμα του Αυγούστου του 2005 το “Δημητρούλα” και το “Ανθή Μαρίνα” του Μάκη του Αγούδημου.
Το “Δημητρούλα” ανέβαινε από Σαντορίνη και έβαζε πλώρη για Σέριφο-Κύθνο-Πειραιά.
Το “Ανθή Μαρίνα” κατέβαινε από Πειραιά για Σίφνο-Σαντορίνη-Κω-Ρόδο.
Εκείνο το καλοκαίρι η Σίφνος ζούσε στον δικό της υπέροχο ακτοπλοϊκό παράδεισο.
Στη γραμμή ταξίδευαν το “Αγιος Γεώργιος” του Βαγγέλη του Βεντούρη, το “Εξπρές Αφροδίτη” της Hellenic Seaways, το “Speedrunner I” της Aegean Speed Lines, το “Δημητρούλα” της GA Ferries, το “Ανθή Μαρίνα” κάθε Κυριακή (από Πειραιά για Σίφνο-Σαντορίνη-Κω-Ρόδο), ενώ το “Παναγία Χοζοβιώτισσα” εκτελούσε τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με τη Σύρο, την Πάρο, την Σέριφο, τη Μήλο και την Κίμωλο.
Κάθε Κυριακή μπορούσες να δεις, να χαρείς και να φωτογραφήσεις όλα τα παραπάνω πλοία. Έξι πλοία και πολλοί προορισμοί για Πειραιά, για Σύρα, για Πάρο, για Σαντορίνη, για Κω, για Ρόδο, για Μήλο, για Κίμωλο, για Σέριφο, για Κύθνο.
“Μαρίνα” (2008)

Το “Μαρίνα” στις Καμάρες της Σίφνου.
Είναι το καλοκαίρι του 2008.
Το πλοίο στο λιμάνι του νησιού με τα μοναστήρια του Αγίου Συμεών και του Προφήτη Ηλία ψηλά πάνω από το λιμάνι.
Κάθε Σάββατο το πλοίο εκτελούσε ένα δρομολόγιο για Σίφνο-Μήλο-Ίο-Σαντορίνη.
Η επιστροφή γινόταν από τη Σαντορίνη κάθε Κυριακή πρωΐ.
Ήταν η τελευταία δύσκολη περίοδος για τα πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου.
Το οριστικό τέλος θα ερχόταν ένα χρόνο αργότερα όταν θα έδενε το “Ροδάνθη” και το “Νταλιάνα” που το καλοκαίρι του 2009 εξυπηρέτησαν τις γραμμές της Παροναξίας και των Βόρειων Σποράδων.



