Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
4.8 C
Sifnos

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ο Άη Στράτης
Στο Αιγαίο υπάρχει ένας βράχος ανάμεσα στη Σκύρο και στη Λήμνο.
Σε αυτόν τον βράχο εξορίστηκαν για πολλά χρόνια άνθρωποι για τις πολιτικές τους ιδέες.
Η κοινωνία των εξορίστων του Αγίου Ευστρατίου συμβίωσε για χρόνια με τους κατοίκους του νησιού.
Εδώ παίχθηκε η κορυφαία παράσταση αρχαιοελληνικής τραγωδίας που δόθηκε ποτέ στην Ελλάδα.
Η παράσταση αυτή ήταν οι «Πέρσες» του Αισχύλου με πρωταγωνιστή τον Μάνο Κατράκη και άλλους μεγάλους ηθοποιούς, όλοι εξόριστοι για τις πολιτικές τους ιδέες.


Στην καρδιά του εμφυλίου, το 1948, ο λόγος του Αισχύλου ακούστηκε συγκλονιστικός σε αυτήν την μοναδική παράσταση.
Είκοσι χρόνια μετά, στις 20 Φεβρουαρίου του 1968, ο μεγάλος σεισμός ισοπεδώνει ένα μεγάλο μέρος του οικισμού.
Τα συνεργεία που στάλθηκαν τότε στο νησί γκρέμισαν ακόμα και σπίτια που δεν είχαν πάθει σοβαρές ζημιές.
Από τότε ο Αη Στράτης ερημώθηκε για τα καλά.
Σήμερα, τριακόσιες ψυχές κρατούν ζωντανό το νησί.
Παλεύουν με τα στοιχεία της φύσης αποκλεισμένοι συχνά εξαιτίας προβλημάτων στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με το Λαύριο.
Το ηρωϊκό «Αιολίς» κάθε μέρα συνδέει το νησί με τη Λήμνο. Το ταξίδι διαρκεί κοντά στις δυόμισι ώρες. Δεν είναι εύκολο το ταξίδι μέσα στις κακοσύνες του χειμώνα.


Παρόλα αυτά το καράβι συνεχίζει πάντα να αποτελεί τον ομφάλιο λώρο που συνδέει το νησί με το λιμάνι της Μύρινας της Λήμνου.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Λαυρίου-Αγίου Ευστρατίου
Και πάμε στο περίφημο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λαυρίου με τον Άη Στράτη. Εδώ και χρόνια υπάρχει επιδοτούμενη γραμμή, αρκετά καλά αμειβόμενη.


Η γραμμή είναι Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα.
Η γραμμή εξυπηρετήθηκε για χρόνια από τα πλοία της ΝΕΛ και από το 2015 τη γραμμή ανέλαβε το «Eξπρές Πήγασος» της Hellenic Seaways.
To “Aλκαίος», το «Ταξιάρχης» και το «Άγιος Ραφαήλ» πρόσφεραν πολλά στη γραμμή για χρόνια και χρόνια.
Ειδικά το «Ταξιάρχης» έκανε τα πάντα για να δέσει σε ένα πολύ μικρό μόλο, κυριολεκτικά μια σταλιά.
Μεγάλο πλοίο, βαρύ πλοίο που τις πιο πολλές φορές τα κατάφερνε και έδενε στο λιμάνι του νησιού.
Τα οικονομικά προβλήματα της ΝΕΛ οδήγησαν τη γραμμή στη Hellenic Seaways.
Στην πορεία φτιάχνεται ένας νέος μόλος δίχως όμως να επιλύονται τα προβλήματα στην πρόσδεση του πλοίου όταν ο καιρός είναι για τα καλά φρεσκαρισμένος.
To «Εξπρές Πήγασος» τα κατάφερε καλά για πέντε χρόνια που έμεινε στη γραμμή.
Δεν είχε τη χωρητικότητα του «Ταξιάρχη», αλλά ήταν ένα καλό καράβι μιας αξιόπιστης εταιρείας.
Τον Μάρτιο του 2020 τη γραμμή αναλαμβάνει το «Αqua Blue” της Sea Jets.


To πλοίο είναι μεγάλο, είναι καλοτάξιδο, με προσεγμένους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και ένα γκαράζ ιδανικό για τη Λήμνο και την Καβάλα που έχουν μεγάλη κίνηση σε φορτηγά.
Υπάρχει μόνο ένα κακό που το ξέρουν όλοι.
Το πλοίο έχει μεγάλο βύθισμα (γύρω στα 5 μέτρα και 70 εκατοστά) που οριακά χωράει στο λιμάνι που το βάθος του είναι κοντά στα 6 μέτρα.
Το “Aqua Blue” ξεκίνησε δρομολόγια την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020 με καπετάνιο τον εξαιρετικό καπετάν-Βαγγέλη Ρούπακα.
Το πλοίο κατάφερε με δυσκολία να δέσει στο λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου.


Στην επιστροφή για το Λαύριο, την Κυριακή 8 Μαρτίου 2020, το πλοίο δεν κατάφερε να προσεγγίσει το νησί και έφυγε για το Λαύριο.
Οι κάτοικοι του Αγίου Ευστρατίου από τα τέλη Φεβρουαρίου 2020 δεν έχουν ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι του Λαυρίου.
Μέσα σε δέκα μέρες το μόνο δρομολόγιο που έπιασε στο νησί ήταν αυτό της Παρασκευής 6 Μαρτίου από Λαύριο.
Η συνέχεια φαντάζει δύσκολη.
Οι προσεγγίσεις του πλοίου στο νησί δεν θα είναι πάντα δυνατές.
Είναι μια ακόμα εκδοχή της απόλυτης ελληνικής τρέλας.
Το πλοίο αυτό δεν κάνει για τον Άγιο Ευστράτιο.
Υπάρχει το “Αιολίς” που χρειάζεται κοντά δυόμιση ώρες για να πάει από τη Λήμνο στον Άγιο Ευστράτιο. Αυτό σημαίνει ότι όταν έχει καιρό και δεν πιάσει το πλοίο στον Άγιο Ευστράτιο ο επιβάτης θα αναγκαστεί να πάει στη Λήμνο και από εκεί να επιστρέψει στον Άγιο Ευστράτιο με το “Αιολίς”. Ο χρόνος ταξιδιού εκτινάσσεται από τις οκτώ στις είκοσι ώρες. Ο θρίαμβος του ελληνικού προγραμματισμού.


Και μην ξεχνάμε ότι η γραμμή είναι αδρά επιδοτούμενη κυρίως για την σύνδεση του Αγίου Ευστρατίου.
Το 2020 ο χρόνος ταξιδιού για τον Άγιο Ευστράτιο θα φτάνει πολλές ώρες.
Κάποτε το «Ηλιούπολις» και το «Ιόνιον» των αδελφών Τυπάλδου έφταναν στο νησί σε 20-30 ώρες.

Top επιλογές της εβδομάδας

Πρώτη άφιξη του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π στη Σίφνο.Βίντεο-φωτογραφίες

Άλλο ένα πλοίο κασταγράφει η ιστορία να μπαίνει στο λιμάνι της Σίφνου. Πρώτη άφιξη στη Σίφνο λοιπόν σήμερα 19 Φλεβάρη 2025 για το πλοίο της fast ferris ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. Το πλοίο θα παραμείνει στη γραμμή για δύο περίπου μήνες μέχρι να επιστρέψει τ...

Δυτικές Κυκλάδες: Το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ φεύγει, το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π έρχεται.Βίντεο

Το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ είναι το πλοίο που τα τελευταία χρόνια έχει εξυπηρετήσει τις Δυτικές Κυκλάδες με τρόπο εξαιρετικό κυρίως λόγο του μεγάλου του γκαράζ. Φέτος το πλοίο της zante ferries αγοράστηκε από την fast ferries μαζι με το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑ...

Παρέμβαση του Προέδρου Σιφνίων κ. Αντωνίου Ζαμπέλη για την ανεξέλεγκτη δόμηση στην Σίφνο.Βίντεο

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων κος Αντώνης Ζαμπέλης έκανε παρέμβαση στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ στην εκπομπή "Αταίριαστοι"για την ανεξέλεγκτη δόμηση στην Σίφνο. Ακολουθεί το βίντεο και τι ακριβώς είπε:

Έφυγε από τη ζωή ο Κυριάκος Σμυρναίος

Το μαντάτο που μας ήρθε δεν ήταν καλό.Ο Κυριάκος ο Σμυρναίος έφυγε από τον εφήμερο κόσμο μας.Ένας πολύ καλός φίλος μας άφησε.Ο Κυριάκος ο Σμυρναίος αγάπησε τη ζωή και την χάρηκε όσο καλύτερα μπορούσε.Υπήρξε σπουδαίος φωτογράφος και μεγάλος ταξιδευτή...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
491ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img