Το ποδόσφαιρο είναι ένα πολύ όμορφο άθλημα.
Το ποδόσφαιρο, όμως, στην Ελλάδα βρίσκεται εδώ και χρόνια στην Εντατική.
Ένας Μεγάλος Ασθενής, τον οποίο κατά καιρούς πολλοί φιλοδόξησαν να θεραπεύσουν, αλλά ουδείς το κατάφερε.
Ένα Άταφος Νεκρός, τον οποίο κανείς δεν θέλησε ποτέ να τον θάψει.
Η φράση “Άταφος Νεκρός” τη χρησιμοποίησε ο Δημήτρης Γληνός έναν αιώνα πριν. Ένας πολύ μεγάλος παιδαγωγός. Τη φράση τη χρησιμοποίησε για την Παιδεία. Η Παιδεία είναι ο Άταφος Νεκρός θέλοντας να στιγματίσει το αδιέξοδο στην Παιδεία.
Δεκατέσσερα χρόνια πριν συνέβησαν απίστευτης έκτασης επεισόδια επί του πλοίου “Ιεράπετρα Λ”(σημερινό AQUA BLUE της SEAJETS) της Λασιθιώτικης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας.
Το πλήρωμα με επικεφαλής τον καπετάν-Βασίλη Πασχάλη επέδειξαν απίστευτη ψυχραιμία και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.
Σε εκείνο το ταξίδι της επιστροφής από το Ηράκλειο στη Ραφήνα, οι επιβάτες-φίλαθλοι επιτέθηκαν κατά του πληρώματος, προκλήθηκαν εκτεταμένες καταστροφές στο πλοίο, ενώ λίγο έξω από το λιμάνι της Ραφήνας μια σωσίβια λέμβος (“βαρελάκια”) κατέληξε στη θάλασσα με παρέμβαση των φιλάθλων. Η λέμβος διακρίνεται λίγο στην πλώρη του πλοίου.
Έντεκα χρόνια μετά επαλήφθησαν επεισόδια μεγάλης κλίμακας χωρίς να υπάρχουν, ευτυχώς, θύματα.
Οπαδοί και των δύο ομάδων συνεπλάκησαν χωρίς λόγο.
Στον αγώνα της κάθαρσης επαναλήφθησαν απαράλλακτα τα όσα γίνονταν όταν στο προσκήνιο κυριαρχούσαν ο Ολυμπιακός και, παλιότερα, ο Παναθηναϊκός.
Κάποιοι από τους επίσημους δήλωναν ευχαριστημένοιμε την έκβαση του αγώνα.
Το ζητούμενο για αυτούς φαίνεται να είναι μόνο να μην υπάρχουν θύματα.
Δεν υπαρχει νικητής σε αρκετούς αγώνες.
Υπάρχει μόνο ηττημενος.
Και αυτός είναι μόνο η ίδια η Κοινωνία.
Το “Ιεράπετρα Λ” της ΛΑΝΕ
στο λιμάνι της Ραφήνας.
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στις 11 Μαΐου 2006.
Έχουν περάσει από τότε έντεκα χρόνια.
Δέκα χρόνια πριν ο τελικός του Κυπέλου Ελλάδας είχε διεξαχθεί στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Και σε εκείνον τον τελικό αντίπαλοι είχαν βρεθεί η Α.Ε.Κ.και ο Ολυμπιακός.
Οι φίλαθλοι της Α.Ε.Κ. είχαν μεταβεί στο Ηράκλειο με το “Ιεράπετρα Λ” της Λασηθιώτικης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας.
Στο ταξίδι της επιστροφής οι “φίλαθλοι” προέβησαν σε βανδαλισμούς επί του πλοίου.
Η κατάσταση ξέφυγε κατά πολύ.
Ευτυχώς η ψύχραιμη παρέμβαση του πληρώματος υπήρξε καταλυτική στο να αποτραπούν τα χειρότερα.
Πλοίαρχος στο πλοίο σε εκείνο το περιπετειωδες δρομόγιο ήταν ο καπετάν-Βασίλης Πασχάλης.
Η αποβίβαση των φιλάθλων της ΑΕΚ πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Ραφήνας κάτω από δρακόντια μέτρα ασφαλείας.
Επιβατικά πλοία συνοδεία πλοίων του Λιμενικού.
Κλούβες των ΜΑΤ και η “διακριτική” πάντα παρουσία της Αστυνομίας.
Εικόνες που είχαν επαναληφθεί στο πλοίο “European Spirit” της European Sea Ways to 1991
Ήταν Μάϊος του 1991 και ο τελικός γινόταν στο Μπάρι της Ιταλίας.
Αντίπαλοι ήταν ο Ερυθρός Αστέρας Βελιγραδίου και η Μαρσέϊγ. Το τρόπαιο κατέληξε στους Γιουγκοσλάβους που νίκησαν τη γαλλική ομάδα στα πέναλτι μετά από μία ισοπαλία χωρίς σκορ.
Τα όσα εκτυλίχθηκαν επί του πλοίου στο ταξίδι της επιστροφής από το Μπάρι για το Μπάρ παραπέμπουν περισσότερο σε σκηνές από τη νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου. Σε εκείνο το “αξέχαστο” ταξίδι υποπλοίαρχος στο πλοίο ήταν ο καπετάν-Δημήτρης ο Λαδάς.