Η διαμάχη ανάμεσα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου και το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής , ως προς την ευθύνη ανέλκυσης και απομάκρυνσης του τουρκικού πλοίου το οποίο προσάραξε στο λιμάνι της Κέας, οδήγησε την υπόθεση σε πραγματικό ναυάγιο το οποίο παίρνει νομικές προεκτάσεις.

Υπενθυμίζεται, ότι, από τα ξημερώματα της Δευτέρας 16ης Μαρτίου προσάραξε στην εξωτερική πλευρά του λιμενοβραχίονα της Τζιας, το Δ/Ξ «DORDUNCU» σημαίας Τουρκίας, μεταφέροντας 193 παράνομους μετανάστες, οι οποίοι απομακρύνθηκαν από το νησί των Κυκλάδων μετά από περίπου ένα μήνα.

Δε συνέβη το ίδιο με το τουρκικό πλοίο το οποίο παρέμεινε «καρφωμένο» στην εξωτερική πλευρά του λιμένα, ενώ λόγω των καιρικών συνθηκών και της εισροής υδάτων, βυθίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.


Από τις πρώτες ημέρες του ναυτικού ατυχήματος, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου ανέλαβε πρωτοβουλία για την απάντληση επικίνδυνων πετρελαιοειδών και την τοποθέτηση ειδικού φράγματος για την αντιμετώπιση πιθανής θαλάσσιας ρύπανσης του προσαραγμένου πλοίου. Εν συνεχεία, παρουσιάστηκε διαμάχη ανάμεσα σε Λιμενικό Ταμείο και Υπουργείο, αφού ο ένας φορέας πέταξε στον άλλον το μπαλάκι της ευθύνης και παρά την κατεπείγουσα ανάγκη, δεν κινήθηκαν οι διαδικασίες ανέλκυσης του πλοίου όσο αυτό βρίσκονταν ακόμη σε κατάσταση ημιβύθισης

Αρχικά, το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, σε πρόσφατη συνεδρίασή του και κατόπιν πρότασης της προέδρου του οργάνου, Κανδιώς Μαραγκού, αποφάσισε την ανάθεση νομικής διερεύνησης της υπόθεσης σε πληρεξούσια δικηγόρο, με σκοπό να αποσαφηνισθούν οι δικές του αρμοδιότητες στην υπόθεση απομάκρυνσης του τουρκικού πλοίου. Από τη δική του πλευρά, το Υπουργείο Ναυτιλίας δήλωσε αναρμόδιο να διαχειριστεί το ζήτημα, θεωρώντας υπεύθυνο φορέα για την απομάκρυνση του πλοίου το Λιμενικό Ταμείο.

Όλα τα παραπάνω συνέβησαν πριν τη βύθιση του πλοίου. Η κωλυσιεργία ενεργειών και το αδιέξοδο στο οποίο οδηγούνταν η υπόθεση, ανάγκασε το Δήμο Κέας να ζητήσει τη νομική διερεύνηση αυτής. Σε σχετική εισήγησή της για το θέμα, η δήμαρχος του νησιού, Ειρήνη Βελισσαροπούλου, τόνισε:

«Έως και σήμερα εκκρεμεί η διαδικασία ανέλκυσης του Δ/Ξ, αρμοδιότητα την οποία αποποιείται το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου καθώς θεωρεί ότι το πλοίο βρίσκεται έξω από τη θαλάσσια ζώνη ευθύνης του οργανισμού, παρόλο που στην Κέα υφίσταται εξομοιούμενη χερσαία ζώνη λιμένος (υπ’αριθμ. 366/1998 απόφαση Λιμενικής Επιτροπής Κυκλάδων και έγκριση αυτής με την 10201/1998 απόφαση του Τμήματος Αποκέντρωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου).

Σημειώνουμε, επίσης, ότι το ναυάγιο βρίσκεται παραπλεύρως της εξωτερικής πλευράς του λιμενοβραχίονα Κορησσίας και εντός της ζώνης των 500 μέτρων από τη χερσαία ζώνη λιμένος που ορίζει το άρθρο 20 του Ν. 2971/01 και η ανάγκη απομάκρυνσής του κρίνεται επιτακτική, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που δημιουργούν κίνδυνο για τη μετακίνησή του προς την είσοδο του λιμανιού, δημιουργώντας προβλήματα στη ναυσιπλοΐα, την προσόρμιση, την αγκυροβολία και γενικά στη λειτουργία του λιμένα».

Όπως γίνεται κατανοητό, το ναυάγιο του τουρκικού πλοίου είναι μια υπόθεση η οποία παίρνει νομικές προεκτάσεις και θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για να ξεκαθαρίσει. Ως προς το κόστος ανέλκυσης του πλοίου, εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 150.000 ευρώ.

Πηγή:https://cyclades24.gr

Advertisements