Τον καιρό του κορονοϊού τα νησιά δοκιμάστηκαν για τα καλά.
Παρέμειναν αποκλεισμένα για τον πολύ κόσμο για δύο μήνες με δυνατότητα μετακίνησης από και προς τα νησιά μόνο για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών.
Σε όλους αυτούς τους δύσκολους μήνες τα πλοία της Zante Ferries δεν έλειψαν από τη Σίφνο και τα υπόλοιπα νησιά της γραμμής.
Στην αρχή είχαμε το «Αδαμάντιος Κοραής» και στη συνέχεια το «Διονύσιος Σολωμός».
Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης, ο καπετάν-Μιχάλης Λυγνός και τα πληρώματα των δύο πλοίων εξυπηρέτησαν τα νησιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ας μείνουμε για λίγο στον καπετάν-Μιχάλη το Λυγνό από τη Σαντορίνη.
Βρίσκεται μαζί μας εδώ και περισσότερο από πέντε χρόνια.
Ξεκίνησε το 2015 από τον «Αδαμάντιο Κοραή».
Είναι ένας άνθρωπος που νιώθει καλά τι σημαίνει καράβι για τον νησιώτη.
Επιτελεί το καθήκον του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Έχει περάσει από δύσκολα καράβια και δύσκολες γραμμές.
Καταλαβαίνει την αγωνία του ανθρώπου για το αν θα πιάσει ή όχι το καράβι στο λιμάνι.
Θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να δέσει στο λιμάνι.
Ανέλαβε τον «Σολωμό» σε μια δύσκολη συγκυρία στα τέλη Ιουλίου του 2017 και έβγαλε κυριολεκτικά τα κάστανα από τη φωτιά.
Πρόσφατα σφύριξε τιμητικά στο λιμάνι των Καμαρών για δύο συμπατριώτες μας που έφυγαν πρόσφατα.
Για τον Νίκο τον Προμπονά, τον Δάσκαλο με το «Δ» κεφαλαίο.
Και για τον Καπετάνιο τον Γιάννη το Σπίθα από το Κάτω Πετάλι, τον Γιάννη του Πουλιού.
Το καλοκαίρι είχε σφυρίξει και για τον καπετάν Γιώργη τον Καμπουράκη.
Άνθρωποι και καράβια που δένονται με τα νησιά.
Άνθρωποι και καράβια που πονάνε τους ανθρώπους των νησιών.
Άνθρωποι και καράβια που παλεύουν για το καλύτερο.
Ας γυρίσουμε δώδεκα χρόνια πριν να δούμε τον καπετάν-Μιχάλη το Λυγνό σε ένα ρεμέτζο του με το «Αρσινόη» της SΑOS FERRIES στον Αθηνιό της Σαντορίνης.
Το πλοίο εκτελούσε τότε δρομολόγια από της Σαντορίνη για την Ανάφη, τη Σίκινο, τη Φολέγανδρο και τη Θηρασιά.
Ένα πραγματικά δύσκολο μικρό καράβι με το οποίο ο καπετάν-Μιχάλης Λυγνός πρέπει να είχε ταξιδέψει τα προηγούμενα χρόνια και από τη Χίο για τα Ψαρά.
Το «Αρσινόη» ναυπηγήθηκε το 1980 στην Ελλάδα με το όνομα «Άννυ» για την εταιρεία του Δ. Σημαντώνη.
Στην αρχή ξεκίνησε δρομολόγια από το λιμάνι της Ραφήνας για Άνδρο-Τήνο, αλλά δεν μακροημέρευσε.
Ακολούθησε παροπλισμός, δρομολογήθηκε για λίγο στην άγονη γραμμή των Κυθήρων και το 1985 πουλήθηκε σε εταιρεία Σαμοθρακιτών.
Το 1999 η εταιρεία οδηγήθηκε σε οικονομικό αδιέξοδο.
Τότε το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία της SAOS FERRIES.
To «Αρισνόη» λίγο καιρό μετά τη φωτογραφία αυτή διέκοψε τα δρομολόγιά του και παροπλίστηκε στο λιμάνι τηςΊου.
Δύσκολες καταστάσεις .

Αλλά συχνά στα νησιά μας οι καταστάσεις είναι δύσκολες.
Και φέτος ζήσαμε δύσκολες καταστάσεις.
Και στα δύσκολα το δέσιμό ανάμεσα στα πλοία, τα πληρώματα και τα νησιά κάνει τα πράγματα λίγο πιο εύκολα.
Καλά ταξίδια!!!
Τα νησιά έχουν ανάγκη αυτό το δέσιμο.
Σε αυτό βασιζόταν πάντα η νησιωτική Ελλάδα.