Απόφοιτη του λυκείου Σίφνου και υποψήφια των φετινών πανελλαδικών περιγράφει στο alfavita.gr την εμπειρία της δύσκολης χρονιάς που πέρασε
Την εμπειρία της στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και τη «μαραθώνια» χρονιά που πέρασε διηγείται σε ανοιχτή επιστολή της προς το alfavita.gr η Ελένη Βένιου, απόφοιτη της Γ’ τάξης του Λυκείου Σίφνου.
Η μαθήτρια κατάφερε να επιτύχει το «απόλυτο» σε δύο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, καθώς έγραψε 20 σε Μαθηματικά και Φυσική. Πλέον στοχεύει να φοιτήσει στο τμήμα των Μηχανολόγων μηχανικών στην Θεσσαλονίκη.
Ακολουθεί η ανοιχτή επιστολή στο alfavita.gr:
Όταν ξεκινούσε η σχολική 2019-2020, κανείς από μας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα ακολουθούσε μια χρονιά γεμάτη εκπλήξεις. Γνωρίζαμε σίγουρα από τις εμπειρίες που είχαν μοιραστεί μαζί μας όσοι είχαν προηγηθεί από μας, ότι θα ήταν μια κοπιαστική χρονιά, γεμάτη ξενύχτια, ελάχιστες ή και ανύπαρκτες εξόδους και πολύ άγχος. Συνεχείς και αδιάκοπες ώρες μελέτης, άλλοτε μικρότεροι και άλλοτε υψηλότεροι στόχοι, απανωτά διαγωνίσματα με μοναδική ελπίδα την δικαίωση των κόπων μας.
Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ο νέος τρόπος αξιολόγησης σε όλα σχεδόν τα μαθήματα, η συνεξέταση γλώσσας-λογοτεχνίας , που επρόκειτο για πρώτη φορά για πρώτη φορά να αξιολογηθεί με διαφορετικό τρόπο απ΄αυτόν που είχαμε προετοιμαστεί μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στην αρχή έμοιαζε βουνό, τείχος απροσπέλαστο. Σταδιακά, όμως, με την βοήθεια των καθηγητών μας και κυρίως με συστηματική και μεθοδική μελέτη αρχίσαμε να προσεγγίζουμε τη νέα ύλη με λιγότερο άγχος και περισσότερη αυτοπεποίθηση.
Κατά την διάρκειας της χρονιάς εκτός από την εξαίρεση της πενθήμερης εκδρομής που ήταν μια μικρή στάση στο «Μαραθώνιο» των εξετάσεων, καμία άλλη ανάπαυλα, καμία διακοπή στην πορεία, παρά ένας αγώνας δρόμου με πολλές μικρές απογοητεύσεις αλλά και αρκετές επιτυχίες, κάποιες στιγμές έμοιαζε με αναμέτρηση με τον ίδιο μας τον εαυτό, μια προσπάθεια για την υπέρβαση… Μοναχική πορεία, αυτοπεριοριστική, μονότονη, αλλά και από μια άποψη δημιουργική, το χτίσιμο μιας νέας ζωής, το όνειρο των ακαδημαϊκών σπουδών…
Όλα αυτά σας τα περιγράφω μέσα από τη δική μου ματιά, όπως τα έζησα στο νησί της Σίφνου, όπου κατοικώ, αφού ούτως ή άλλως ο περιορισμός και ο εγκλεισμός –ειδικά στη διάρκεια του χειμώνα- είναι συνυφασμένα με την ίδια την καθημερινότητα της ζωής μας.
Μοναδική διέξοδος οι λιγοστές επαφές με τους συνομηλίκους και «συνοδοιπόρους» στην πορεία μας μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ανταλλαγή μηνυμάτων προσπαθώντας να προσεγγίσουμε με χιούμορ και αισιοδοξία τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε. Ειδικά όταν ξεκίνησε η καραντίνα , εντελώς αιφνιδιαστικά και μάλιστα την στιγμή που αρχίζαμε την επανάληψη. Σχολεία κλειστά, πολλά ερωτηματικά… Στην αρχή μεγάλη αβεβαιότητα, άγχος, πίεση, αγωνία. Όχι όμως και άρνηση, ούτε απαισιοδοξία. Ευτυχώς η τεχνολογία, που συχνά κι εμείς, αλλά και ο μεγαλύτεροι είμαστε δριμείς επικριτές της, στη δεδομένη στιγμή υπήρξε αρωγός μας στην απόπειρα να έρθουμε σε επαφή με τους καθηγητές μας και να «στήσουμε» τις τάξεις μας, που με αγωνία περιμέναμε να παρακολουθήσουμε καθημερινά. Υπήρξαν βέβαια καθυστερήσεις, αναβολές, αμφιβολίες για τις ακριβείς ημερομηνίες των εξετάσεων… Όλα τα ζήσαμε αυτή τη χρονιά.
Τελικά, όπως έδειξε η φετινή μας εμπειρία, στην «εξίσωση» των Πανελληνίων, όπου οι συνήθεις μεταβλητές ήταν η μεθοδικότητα, η μελέτη, η τύχη και η συναισθηματική ηρεμία πρέπει να προστεθεί και η μεταβλητή της πανδημίας με ό,τι άλλο αυτή συνεπάγεται…https://www.alfavita.gr