Πέμπτη, 14 Αυγούστου, 2025
21.6 C
Sifnos

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ:ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Νεκτάριος Σαντορινιός
Βουλευτής Δωδεκανήσου
Μητροπόλεως 1, Αθήνα

Τηλ. 2103224532

Εθν. Αντιστάσεως & Λάρνακας 5, Ρόδος

Τηλ. 2241073201

santorinios.typou@gmail.com
n.santorinios@parliament.gr

Αθήνα, 14/07/20
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δήλωση του Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την έκδοση ΚΥΑ για την επιδότηση γραμμών
Θέμα: «Ν. Σαντορινιός: Σκανδαλώδης, καθυστερημένη και ανεπαρκής η απόφαση για χρηματοδότηση της Ακτοπλοΐας από το Υπουργείο Ναυτιλίας»
Για ακόμη μια φορά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μας ξαφνιάζει αρνητικά αναφορικά με την έλλειψη στρατηγικής του για τη στήριξη της ακτοπλοΐας και για τον τρόπο που επιλέγει να επιμερίσει δημόσια κονδύλια.
Έτσι σήμερα, άλλη μια περίεργη και καθυστερημένη, χρονικά, απόφαση εκδόθηκε σχετικά με την επιδότηση ακτοπλοϊκών γραμμών με το ποσό των 15εκ ευρώ και μόνο για το διάστημα από 11/7/2020 μέχρι 20/7/2020, για 10 μόνο μέρες δηλαδή. Επιπλέον, η προχειρότητα των αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αυτή τη φορά, ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού η σχετική ΚΥΑ εκδόθηκε χθες (13/7/2020) και συμπεριλαμβάνει τη χρηματοδότηση δρομολογίων από 11/7/2020, ενώ παράλληλα προβλέπει και διαδικασία για την ανάθεση επιπλέον δύο ημερών. Δηλαδή οι αναθέσεις για δρομολόγια από 11/7 θα γίνουν στην καλύτερη περίπτωση στις 16/7! Πόσο παραλογισμό, ακόμη, μπορεί να αντέξει η ακτοπλοΐα, άραγε;
Η συγκεκριμένη ΚΥΑ δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για τα αργά αντανακλαστικά του Υπουργείου σε σχέση με τις ήδη καταγεγραμμένες ανάγκες των δρομολογίων αλλά και αφήνει περιθώρια για να ξυπνήσουν υπόνοιες περί εύνοιας συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των συμβατικών πλοίων.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, αρχικά, θα πρέπει να εξηγήσει σε μας, στους φορείς της ακτοπλοΐας αλλά και στους χρήστες αυτής, αν το ελληνικό ακτοπλοϊκό δίκτυο, μετά την κρίση πανδημίας και μετά από ένα παρατεταμένο ολικό lock down, χρήζει ανάγκης στήριξης μόνο για 10 μέρες ή αν τα προβλήματα συνδεσιμότητας των νησιών, που συνεχώς έρχονται στη δημοσιότητα, απαιτούσαν ήδη μια συνολική αντιμετώπιση και ένα ολιστικό σχεδιασμό. Η αντίδραση του Υπουργείου καθυστέρησε τουλάχιστον δύο μήνες, αφήνοντας τις συνδέσεις των νησιών στον αέρα και τορπιλίζοντας τις προσπάθειες για ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης, που τόσο ανάγκη έχουν οι τοπικές νησιωτικές οικονομίες.
Όμως ο παραλογισμός δε σταματά εδώ. Η ΚΥΑ χρηματοδοτεί σε πολλές περιπτώσεις καθημερινά δρομολόγια ταχυπλόων, σε αντίθεση με δρομολόγια πλοίων 12μηνης δρομολόγησης, που εγγυώνται την απρόσκοπτη τροφοδοσία και την ετήσια συνδεσιμότητα των νησιών, και τα οποία είτε δεν επιδοτούνται, είτε επιδοτούνται για λιγότερα εβδομαδιαία δρομολόγια. Εκεί δηλαδή που μια Κυβέρνηση η οποία δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για τα νησιά και τις συνθήκες διασύνδεσής τους θα έπρεπε ήδη, από τον Ιούνιο, να έχει μεριμνήσει για την επιδότηση γραμμών και πλοίων που καλύπτουν τις ανάγκες αυτές, η ΝΔ, επιλέγει να δαπανήσει δημόσιους πόρους, κυρίως σε ταχύπλοα πλοία που εξυπηρετούν εποχικά τα νησιά και να βάλει στο περιθώριο της κρατικής στήριξης τα πλοία ετήσιας δρομολόγησης, χωρίς σχέδιο για το υπόλοιπο του δρομολογιακού έτους.
Ερωτηματικά επίσης προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο καθορίστηκαν οι επιδοτήσεις ανά δρομολόγιο, αφού με το ίδιο ποσό, αποζημιώνονται σαφώς διαφορετικής απόστασης δρομολόγια, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που δαπανώνται ποσά για αλληλό- επικαλυπτόμενα δρομολόγια. Και επειδή τα μέχρι τώρα πεπραγμένα της Κυβέρνησης, διόλου κολακευτικά δεν είναι σε σχέση με τις επιλογές για το «μοίρασμα» κρατικών πόρων, ο Υπουργός οφείλει να απαντήσει στον ελληνικό λαό, με ποια κριτήρια καθορίστηκαν οι επιδοτήσεις ανά μίλι, σε κάθε γραμμή.
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται πως η ΝΔ είναι μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των νησιών και των νησιωτών. Είναι πλέον φανερό ότι η Κυβέρνηση αυτή, σε κάθε επίπεδο και για κάθε θέμα δημοσίου συμφέροντος, αποφασίζει με γνώμονα την εξυπηρέτηση λίγων και συγκεκριμένων συμφερόντων. Το Υπουργείο Ναυτιλίας, παρά τα αυξανόμενα προβλήματα που η πανδημία επέφερε, εξακολουθεί να δρα χωρίς στρατηγικό σχέδιο, υποβαθμίζοντας την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, αφήνοντας τα χωρίς επαρκή διασύνδεση. Ο Υπουργός Ναυτιλίας φαίνεται ότι εφαρμόζει πιστά το δόγμα του κ. Μητσοτάκη και μας αποδεικνύει ότι η κρίση είναι ευκαιρία για τους κολλητούς!

Top επιλογές της εβδομάδας

Εξαιρετική εμπειρία το ταξίδι μας με το “SUPER STAR II” της SEA JETS.Βίντεο

Κρουαζιέρα στο Αιγαίο με το “SUPER STAR II” Ταξιδέψαμε πρόσφατα με το “SUPER STAR II” της SEA JETS από τον Πειραιά για το Καρλόβασι της Σάμου.Η εμπειρία ήταν εξαιρετική.Είναι ένα πλοίο που προσφέρει μία πραγματική κρουαζιέρα στον επιβάτη της γραμ...

Μήλος: Κρατούνται στο αστυνομικό τμήμα το σύνολο του προσωπικού καθαριότητας και ο στόλος απορριμματοφόρων του Δήμου Μήλου

Ανάρτηση του Δήμου Μήλου: Σήμερα το πρωί, το σύνολο του προσωπικού καθαριότητας του Δήμου Μήλου και ολόκληρος ο στόλος κρατούνται στο Αστυνομικό Τμήμα Μήλου, μετά από αβάσιμη και κατασκευασμένη καταγγελία.Δεν πρόκειται για «τυχαίο περιστατικ...

Κατάμεστο από κόσμο και ιχ κατέφθασε το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ στη Σίφνο.Γεμάτο κόσμο το νησί.Βίντεο-φωτογραφίες

Κατάμεστα καταφθάνουν τα πλοία αυτές τις ημέρες στην Σίφνο που έχει γεμίζει από κόσμο και όπως όλα δείχνουν φέτος θα έχει νέο ρεκόρ επισκεψιμότητας. Βρεθήκαμε στο λιμάνι την ώρα της άφιξης του πλοίου της fast ferries ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ το οποίο γέ...

Λάβαμε επιστολή για το λιμάνι της Μήλου.

Λάβαμε την παρακάτω επιστολή από τον Μηλιό και "άνθρωπο του λιμανιού"κο Γεώργιο Καραμανέα που γράψει ένα κείμενο με την δική του οπτική και όπως ζεί αυτός το λιμάνι καθημερινά ,με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται τις τελευταίες μέρες σχετικά με τα πλο...

Απάντηση του ΔΣ του Συνδέσμου Σιφνίων στα ψέματα του ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΙΦΝΙΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΙΦΝΙΩΝ ΣΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΙΦΝΟΥ                                                                                             ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,180ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες