Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου, 2024
12.6 C
Sifnos

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ: ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΧΑΡΤΗΣ ΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Ριζικές αλλαγές στα εργασιακά και συνδικαλιστικά: Ισχύουν πλέον οι διεθνείς ΣΣΕ για κατώτερα πληρώματα, καθώς τις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού – Δεν θα μπορεί να βάζει υποψηφιότητα όποιος έχει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών

Με στόχο να γίνει πιο ανταγωνιστική η ελληνική σημαία- ελληνικό νηολόγιο και να ανοίξουν θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης κατέθεσε σήμερα ρυθμίσεις που ενέταξε στην τροπολογία του υπουργείου Εργασίας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Καταρχήν με την πρώτη ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία με βάση τις διεθνείς ισχύουσες ΣΣΕ και πιο συγκεκριμένα της ITF που είναι το διεθνείς συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών. Το υπό ελληνική σημαία πλοίο θα έχει πλέον ανταγωνιστικό μισθολογικό κόστος με τους ανταγωνιστές του. Ήταν πάγιο αίτημα της ελληνικής πλοιοκτησίας τα τελευταία 10 σχεδόν χρόνια προκειμένου να υψώσουν τη γαλανόλευκη σημαία στα πλοία τους και να ανοίξουν θέσεις εργασίας και για τα κατώτερα ελληνικά πληρώματα.

Από το ΥΝΑ ξεκαθαρίζεται ότι «η ρύθμιση αφορά ΜΟΝΟ τα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3000 κοχ -στην ακτοπλοΐα τα πράγματα μένουν ως έχουν- και μόνο ειδικότητες του κατώτερου πληρώματος, καθώς και τις ειδικότητες ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού».

Το μη ανταγωνιστικό λόγω υψηλού κόστους ελληνικό νηολόγιο είχε ως αποτέλεσμα από τα 4.900 ελληνόκτητα πλοία μόλις τα 599 να είναι υπό ελληνική σημαία ποσοστό 12%.

Το 1995 σε σύνολο 2.939 ελληνόκτητων πλοίων τα 1.019 ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο ποσοστό 42%.

Όταν ακούστηκε στη Βουλή ότι οι διεθνείς ΣΣΕ προβλέπουν μισθούς γαλέρας ο ΥΝΑ, Γιάννης Πλακιωτάκης απάντησε: «Δεν υπάρχουν μισθοί γαλέρας στη διεθνή ναυτιλία. Βάσει της διεθνούς ΣΣΕ ο μισθός του ναύτη μαζί με τα επιλέξιμα επιδόματα φθάνει τα 2.200 δολάρια ΗΠΑ. Απευθύνομαι στην ελληνική κοινωνία και στον Έλληνα άνεργο συμπολίτη μας και τν ρωτάω. Τα 2.200 δολάρια είναι μισθός γαλέρας;» και προσέθεσε:

«Ό,τι ισχύει στα υπό ξένη σημαία πλοία θα ισχύει και για τα υπό ελληνική σημαία».

Σύμφωνα με πηγές του ΥΝΑ «σταθερός και πολύ σημαντικός στόχος της κυβέρνησης, είναι η εξασφάλιση θέσεων εργασίας και ο περιορισμός της ανεργίας των ελλήνων ναυτικών.

Αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται με τη δυνατότητα εφαρμογής, αποκλειστικά και μόνο στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία των διεθνώς αναγνωρισμένων συλλογικών συμβάσεων εργασίας».

Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους τα αποτελέσματα της παρέμβασης αυτής θα είναι ευεργετικά σε τέσσερις πολύ σημαντικές κατευθύνσεις:

  1. Αύξηση της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών.
  2. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητα και προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να ανακοπεί η πτωτική του πορεία.
  3. Αυξημένη παρουσία ελλήνων ναυτικών σε υπό ελληνική σημαία πλοία.
  4. Αυξημένη ελκυστικότητα για το ναυτικό επάγγελμα, αφού ενισχύεται σημαντικά η προοπτική ανεύρεσης θέσης εργασίας.

Επίσης, με τις ρυθμίσεις δίνεται η δυνατότητα σε εταιρεία που έχει πλοίο της υπό ελληνική σημαία, αν δεν υπάρχει για προσφερόμενη θέση Έλληνας πλοίαρχος κάτι που ήταν υποχρεωτικό, θα μπορεί να ναυτολογεί αλλοδαπό και να συνεχίζει να βρίσκεται εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο. Στόχος να ενδυνάμωση της ελληνικής σημαίας.

Αλλαγές στον συνδικαλισμό

Με τις ρυθμίσεις που κάνει το ΥΝΑ επιφέρει αλλαγές και στο συνδικαλισμό. Καταρχήν δεν θα μπορεί να βάζει υποψηφιότητα όποιος έχει τρεις θητείες και είναι άνω των 72 ετών. Δεν έχει αναδρομική ισχύ.

Επίσης για να μπορεί κάποιος να συμμετέχει στην εκλογικές αρχαιρεσίες διαδικασία θα πρέπει να αποδεικνύει ότι ασκεί το ναυτικό επάγγελμα με βάσει τον αριθμό του ναυτικού του φυλλαδίου και όχι δια αντιπροσώπου ή με επιστολική ψήφο.

www.newmoney.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Βαρύ πένθος στη Σίφνο.Έφυγε ο Νίκος ο Ατσόνιος(Μπαϊράμης)

Σήμερα μας ήρθε ένα πολύ κακό μαντάτο στη Σίφνο.Ο Νίκος ο Ατσόνιος, ο Μπαϊράμης έφυγε από την ζωήΟ άνθρωπος σκοτώθηκε σήμερα σε εργατικό ατύχημα.Στα πενήντα εννιά του χρόνια έσβησε τόσο αναπάντεχα μία θρυλική μορφή του Αρτεμώνα. Νοικοκύρης, μεγάλ...

Κλοπή στη Σίφνο και εξιχνίαση της από την Αστυνομία

Την 14-12-2024 από το Αστυνομικό Τμήμα Σίφνου εξιχνιάστηκε κλοπή και σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία σε βάρος ημεδαπού ο οποίος μεσημεριανές ώρες της 11-12-2024 αφαίρεσε από κατοικία πορτοφόλι με χρηματικό ποσό. Τα χρήματα βρέθηκαν, κατασχέθηκαν και...

Η φωτογραφία της ημέρας

Ένα όμορφο στιγμιότυπο από το σημερινό ταξίδι του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» προς το λιμάνι του Πειραιά. Ο Νίκος ο Θεολόγος (Φλούδης)με τον γιό του τον Αντώνη από την Σίφνο με τον Σάκη τον Χαϊκάλη, τον λοστρόμο του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ».Εδώ και χρόνια οι ...

Fotiscos and friends: Που μοιράστηκαν τα χρήματα του πάρτυ, ποιούς ευχαριστούν

Ένα ακόμα πάρτυ απο τους Fotiscos and friends μέσα στο φθινόπωρο στέφθηκε με επιτυχία! Τι κι αν αυτή τη φορά το κρύο ήταν τσουχτερό, η προσέλευση του κόσμου, το κέφι, και το αποτέλεσμα, έδειξαν πως ο σκοπός επιτεύχθηκε. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε ...

To ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ της fast ferries σε πρόσδεση στη Σέριφο.Βίντεο

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2024.Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» ανεβαίνει από Σαντορίνη για Νιο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Σίφνο-Σέριφο-Πειραιά.Το πλοίο φτάνει στο λιμάνι της Σερίφου.Ξεκινά η διαδικασία πρόσδεσης.Ο καπετάν Κυριάκος Μουζάκης δίνει τις εντολές.Το πλοίο γυρ...
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
224ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img