Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
8.3 C
Sifnos

ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ-ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΨΗΛΑ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΟΣΥΝΗΣ

Το «Μαρμάρι Εξπρές» είναι ένα καράβι-κόσμημα που ταξιδεύει εδώ και είκοσι χρόνια στα ελληνικά νερά.

Η χαρά του ταξιδιού για πλήρωμα και επιβάτες.

Πλοίο-ορόσημο για την Κέα και την Κύθνο.

Στο λιμάνι της Σίφνου το έχουμε δει μερικές φορές να καταπλέει ως εκδρομικό.

Τα Τέσσερα Βήτα

Στον ιστό του πλοίου κυματίζει περήφανα η Παλαιολόγεια σημαία με τα τέσσερα «Βήτα». «Πρόκειται για παραλλαγή της μεσοβυζαντινής πολεμικής Σημαίας του Αγίου Γεωργίου με τα πυρέκβολα (σύμβολα του Υγρού Πυρός) . Όταν λόγω κόστους η χρήση του πυρός θα εκλείψει μετά το 1187, τα ξεχασμένα πυρέκβολα θα αρχίσουν να προσομοιάζουν με συμμετρικώς κατανεμημένα «βήτα» ως αρκτικόλεξο των φράσεων : «Βασιλεύς Βασιλέων Βασιλεύων Βασιλευόντων» ή στην πιο ταπεινή εκδοχή : «Βασιλεύ Βασιλέων Βασιλεί Βοήθει».

Ένα πλοίο-οικογένεια

Από την πρώτη μέρα που το καράβι ήρθε στην Ελλάδα, καπετάνιος του πλοίου είναι ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς.

Στο “Μαρμάρι Εξπρές” συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση του “Bari Express”, πλοίο-οικογένεια, πλοίο-παρέα.

Έχοντας για δάσκαλο τον καπετάν-Γιώργη τον Σαμιωτάκη, ακολουθεί πιστά όσα έμαθε από αυτόν.

Τα λόγια για μία ακόμα φορά αποδεικνύονται πολύ φτωχά για να περιγράψουν το κλίμα που υπάρχει στο πλοίο.

Το πλοίο ανήκει στην Ναυτιλιακή Εταιρεία «Καρυστία» της οικογένειας Αλιφραγκή.

Το πλοίο κατέπλευσε για πρώτη φορά στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας τον Δεκέμβριο του 1999 από την μακρινή Ιαπωνία για να μετασκευαστεί και να αναλάβει ρόλο στην ελληνική  ακτοπλοΐα.

Ιδρυτής της εταιρείας είναι ο κ. Ιάκωβος Αλιφραγκής με καταγωγή από τη Σαντορίνη. Η εταιρεία είχε φορτηγά πλοία που δραστηριοποιούνταν στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Ο Ιάκωβος Αλιφραγκής μίσεψε φέτος το Μάιο του 2020 για το τελευταίο μεγάλο ταξίδι ζωής αφήνοντας τη σκυτάλη στα δύο παιδιά του, τον Παναγιώτη και το Δημήτρη.

Μια γνήσια παραδοσιακή ελληνική εταιρεία που εισέρχεται στα ακτοπλοϊκά δρώμενα της Ελλάδας την εποχή των μεγάλων αλλαγών που σηματοδότησε η δημιουργία  της Minoan Flying Dolphins, μετέπειτα Hellenic Seaways.

H εταιρεία της οικογένειας Αλιφραγκή όλα αυτά τα χρόνια παραμένει πάντα δίπλα στα μέλη του πληρώματος του πλοίου.

Μια πραγματικά μεγάλη οικογένεια.

Οι άνθρωποι πονάνε το πλοίο και στέκονται αρωγοί σε όλα τα μέλη του πληρώματος.

Το πλοίο αστράφτει και ο επιβάτης απολαμβάνει το ταξίδι με ένα όμορφο, καλοτάξιδο, αξιόπιστο πλοίο.

Το ξεκίνημα

Το πλοίο ξεκινά δρομολόγια από το λιμάνι της Ραφήνας για τα λιμάνια της Νότιας Εύβοιας (Μαρμάρι-Κάρυστο) το 2000.

Για μια χρονιά συνυπήρχε με το θρυλικό «Κάρυστος»/«Πόρτο Λάφια».

Στο λυκόφως της δόξας του «Πόρτο Λάφια» ανέτειλε το λυκαυγές της νέας εποχής που έφερνε το «Μαρμάρι Εξπρές».

Μεγάλο πλοίο, με άνετο γκαράζ και πολλές δυνατότητες ερχόταν να αναβαθμίσει για τα καλά τη γραμμή.

Ταξίδεψε στη γραμμή της Ραφήνας μέχρι το 2005 όταν πήρε μετάθεση για τη γραμμή από το Λαύριο για Κέα-Κύθνο όπου και παραμένει.

Το 2004 προστέθηκε στο στόλο της εταιρείας ένα ακόμα γιαπωνέζικο σκαρί, το «Αρτεμισία».

Το «Αρτεμισία» παρέμεινε στη γραμμή μέχρι το 2012 όταν και πουλήθηκε στα Δωδεκάνησα παίρνοντας το όνομα «Παναγία Σκιαδενή».

Το πλήρωμα

Καπετάνιος του πλοίου είναι ο καπετάν-Νίκος Πανουργιάς από το Μαρκόπουλο της Αττικής. Μεγάλη μορφή της ελληνικής ακτοπλοΐας ξεκίνησε ως δόκιμος από το «Ιουλίς Κέας ΙΙ», το «Μαρμάρι Ι» και το «City of Hydra” του Κυρτάτα. Ως αξιωματικός έχει περάσει από δύο ro-ro, το  «Αλέξανδρος» του Σούτου και το «Μακεδονία» με τον καπετάν-Θόδωρο τον Κιμπεζή. Στη συνέχεια ταξίδεψε για ένα εννέα χρόνια στο μεγάλο σχολείο που λεγόταν «Μπάρι Εξπρές» από ανθυποπλοίαρχος μέχρι ύπαρχος. Στην πορεία πήγε για έξι μήνες στο «Εξπρές Αθηνά» και από τον Δεκέμβριο του 1999 βρίσκεται συνεχώς στο «Μαρμάρι Εξπρές».

Ύπαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Δημήτρης Κοτσανίτης, ο οποίος βρίσκεται χρόνια στο πλοίο και ανέλαβε ύπαρχος όταν ο καπετάν-Γεράσιμος Χατζηγεωργίου ανέλαβε πλοίαρχος στο «Μακεδών».

Ανθυποπλοίαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Γιάννης Μπατσόλας

Και δόκιμος Πλοίαρχος ο Βασίλης Γιακουμίδης, ανιψιός του καπετάν-Γεράσιμου Γιακουμίδη, πλοιάρχου που έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Α’ Οικονομικός του πλοίου είναι ο Σταμάτης Φουρνιστάκης που διαδέχθηκε τον Σταύρο Μολλέ όταν συνταξιοδοτήθηκε.

Στο πλοίο το πλήρωμα είναι μια μεγάλη οικογένεια.

Συνήθως όταν κάποιος φεύγει από το πλοίο έχει φτάσει η ώρα της συνταξιοδότησής του ή να αναλάβειθ μεγαλύτερο πόστο σε άλλο πλοίο.

Στο Μηχανοστάσιο

Πρώτος Μηχανικός του πλοίου είναι ο μαστρο-Λάμπρος Αντωνέλλος, της γνωστής ναυτικής οικογένειας από το Ληξούρι της Κεφαλονιάς. Τρία αδέλφια, τρεις σπουδαίοι μηχανικοί. Ο μαστρο-Βαγγέλης, ο μαστρο-Παναγιώτης και ο μαστρο-Λάμπρος Αντωνέλλος έχουν δημιουργήσει μια μεγάλη παράδοση.

Ο μαστρο-Λάμπρος Αντωνέλλος τελειώσει τη σχολή των Μηχανολόγων-Μηχανικών της Πάτρας και στη συνέχεια στράφηκε στη μεγάλη του αγάπη, τα πλοία και τη θάλασσα.

Συνδυάζει την επιστημονική γνώση και την πρακτική.

Για αυτό και στο μηχανοστάσιο του πλοίου όλα λειτουργούν ρολόι.

Το πλοίο διαθέτει τέσσερις κύριες μηχανές DAIHATSU, ισχύος 1800 Ίππων η καθεμία, δύο ηλεκτρομηχανές 600 Ίππων η καθεμία και το Bow-Thrust ισχύος 800 Ίππων.

Οι τέσσερις κύριες μηχανές αποτελούν την καλύτερη ασφαλιστική δικλείδα ασφαλείας για το πλοίο. Όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει χάσει ούτε ένα δρομολόγιο. 

Πανάξιους συμπαραστάτες έχει τους δύο τρίτους Μηχανικούς, τον μαστρο-Θοδωρή Καραϊλανίδη και τον μαστρο-Αλέξανδρο Δημακόπουλο και τον μηχανοδηγό τον μάστρο-Γιώργο Ζάχο.

Η μόνη δυσκολία είναι πως το πλοίο ταξιδεύει ως πορθμείο και όλη αυτή η δουλειά πρέπει να βγει στο μηχανοστάσιο από τέσσερις ανθρώπους και σε όλο το πλοίο από δεκαοκτώ ναυτικούς που το καλοκαίρι αυξάνονται μέχρι 20-22 άτομα.

Το καλοκαίρι του 2020

Το καλοκαίρι του 2020 είναι ένα διαφορετικό καλοκαίρι σε σχέση με το γνωστό ελληνικό καλοκαίρι.

Τα μέτρα πρόληψης κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού τηρούνται κατά γράμμα στο «Μαρμάρι Εξπρές» και τα υπόλοιπα πλοία της γραμμής.

Ταξιδέψτε και γνωρίστε την Κέα και την Κύθνο.

Το φετινό καλοκαίρι θα σας προσφέρει μια ανεπανάληπτη εμπειρία.

Ταξιδέψτε μα ασφάλεια και άνεση.

«Γεμίστε τις μπαταρίες σας», χαλαρώστε, απολαύστε!!!

Top επιλογές της εβδομάδας

Σταματάει για την ετήσια ακινησία του το ΑΝΕΜΟΣ.Βίντεο

Το πλοίο της aegean sea lines ΑΝΕΜΟΣ έκανε σήμερα 8/1/24 όπως είχε ανακοινώσει το τελευταίο του δρομολόγιο πριν σταματήσει για την ετήσια ακινησία του. Στο βίντεο ο αποχαιρετισμός με την μπουρού στο λιμάνι της Σίφνου. Ευχόμαστε στο πλήρωμα καλή ...

Η φωτογραφία της ημέρας

Καλημέρα σας από την Παναγία την Κόχη στον Αρτεμώνα της Σίφνου. Η κυρία Σοφία με την εικόνα του Αγίου Σώστη στα μεταλλεία. Βοήθεια μας!!!

Αποχαιρετισμός για το “ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α”

Το "Πηνελόπη Α" αγαπήθηκε πολύ στο λιμάνι της Ραφήνας.Διεθνές Σήμα Κλήσης SZNZKατά τον τρόπο που τα λένε οι ναυτικοί τα τέσσερα γράμματα αποδίδονται με τις λέξειςSierra Zulu November ZuluΤο "Πηνελόπη Α", το "Bari Express" και το "Superferry II" αποτ...

Ζητείται εργάτης για τον ΧΥΤΑ Σίφνου (πλήρης απασχόληση)

Η εταιρεία KAFSIS αναζητά έναν εργάτη για τον ΧΥΤΑ της Σίφνου. Οι κύριες αρμοδιότητες περιλαμβάνουν: Ζύγιση απορριμματοφόρων κατά την είσοδο στον ΧΥΤΑ Ελέγχο και καθοδήγηση των απορριμματοφόρων εντός του χώρου Επίβλεψη του χωματουργικού εξ...
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
315ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img