Πέμπτη, 17 Ιουλίου, 2025
27.8 C
Sifnos

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΧΑΝ ΤΟΥΣ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΣΤΑ ΦΤΕΡΑ

Τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα είναι γνωστά για την αξιοπιστία τους και την προσήλωση στην εξυπηρέτηση των αναγκών. Εξίσου γνωστά, είναι και κάποια -παλιότερα ως επί το πλείστον-γνωρίσματά τους. Η όρεξη για στροφάρισμα, ας πούμε, ή η τρόπον τινά αποστροφή στη χρήση των τούρμπο, που διατηρείται μέχρι σήμερα -στο μέτρο του εφικτού- από τις Mazda και Toyota. Ένα από τα πλέον διάσημα χαρακτηριστικά τους, όμως, από αυτά που ήξεραν καλά οι πατεράδες μας ή και οι παππούδες μας, αφορά τη θέση των πλαϊνών καθρεπτών.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, όπου οι καθρέπτες έμπαιναν στις πόρτες (είτε στη γωνία του παραθύρου, είτε στο αμάξωμα), τα γιαπωνέζικα τους είχαν πολύ μπροστά, στα φτερά. Βέβαια δεν ήταν τα πρώτα, ούτε τα μοναδικά που έφεραν αυτό το ιδιότυπο χαρακτηριστικό, όπως αποδεικνύει το κάτωθι Triumph 2000, του 1966

Οι Ιάπωνες ωστόσο, ήταν οι πρώτοι που έκαναν τους καθρέπτες στα φτερά υποχρεωτικούς! Μέχρι το 1983, όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία υποχρεούνταν από το νόμο να φέρουν τα «κάτοπτρα εποπτείας» (όπως τα αποκαλούσαν) στα πλαϊνά τμήματα, του εμπρός μέρους. Για αρκετά χρόνια, αυτή η διάταξη ακολουθείτο σε όλες τις αγορές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τo πρώτο Toyota Corolla.

Βλέπουμε πόσο μπροστά είναι τοποθετημένοι οι καθρέπτες, σχεδόν στο ύψος που αρχίζει ο προφυλακτήρας. Γιατί οι Ιάπωνες ακολουθούσαν, υποχρεωτικά μάλιστα, αυτή την ιδιόρρυθμη τεχνοτροπία; Η απάντηση έρχεται μέσα από την ιδιαίτερη κουλτούρα που διέπει τον ιαπωνικό λαό, αλλά και τους οδηγούς ταξί.

Από πρακτικής άποψης, ο καθρέπτης πάνω στο φτερό κέρδιζε πόντους στο πλάτος. Δεν εξείχε όσο αυτός στην πόρτα, οπότε βελτίωνε την ευελιξία και τη δυνατότητα περασμάτων από στενά σημεία, όντας προφυλαγμένος παράλληλα από την διέλευση ποδηλατών και μοτοσικλετιστών. Από εθιμοτυπικής πλευράς, ο «φτερωτός καθρέπτης» σήμαινε διακριτικότητα. Η τοποθέτησή του στην πόρτα σήμαινε πως για να κοιτάξει ο οδηγός, έπρεπε να γυρίσει το κεφάλι περισσότερο. Κίνηση που μπορούσε να διασταυρώσει το βλέμμα του, με αυτό του συνοδηγού. Κάτι που για την ιδιοσυγκρασία των Ιαπώνων, μεταφραζόταν σε αδιακρισία!

Μια άποψη που ενστερνίζονταν πλήρως και αναντιρρήτως οι οδηγοί ταξί, που επέμεναν για κατ’ εξαίρεση χρήση ακόμα κι όταν απαγορεύτηκαν. Αίτημα που έγινε δεκτό, καθότι πέραν της διακριτικότητας στον πελάτη, εξασφάλιζε -κατά την άποψή τους- και καλύτερη ορατότητα, εξαλείφοντας τα τυφλά σημεία. Όποιος έχει οδηγήσει τέτοιο αυτοκίνητο όμως, ξέρει πως ο συνδυασμός της μακρινής απόστασης με το μικρό μέγεθος του κατόπτρου, ήταν ό,τι χειρότερο για την εποπτεία των μετόπισθεν. Χώρια που έπρεπε να βγεις από το αυτοκίνητο για να ρυθμίσεις τον καθρέπτη!

www.autogreeknews.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, δείτε τον λόγο

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας«Λουκέτο» σε 4 σχολεία στις Κυκλάδες λόγω έλλειψης μαθητών βάζει το υπουργείο Παιδείας με νέα του απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ. Πρόκειται για ένα Δημοτικό και δύο Νηπιαγωγεία σ...

Ταξιδέψαμε με το CAT I από Λαύριο για Κύθνο, Σέριφο και Σίφνο.Βίντεο

Την Τετάρτη 2 Ιουλίου  2025 είχαμε την τύχη και την χαρά να ταξιδέψουμε από το Λαύριο μέχρι την Σίφνο με το “CAT I” της Magic Sea Ferries. O καιρός ήταν αρκετά φρεσκαρισμένος και το βαπόρι παρουσίασε μια εξαιρετική συμπεριφορά στη θάλασσα σε...

Μεγάλη άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο και τον Ιούνιο 2025.Πίνακας

Η άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο συνεχίζεται και τον Ιούνιο του 2025 όπως θα δούμε στον παρακάτω πίνακα. Σχεδόν 2000 παραπάνω επισκέπτες με τα πλοία το 2025 σε σχέση με το 2024. Παρατηρούμε ότι σχεδόν όσο κόσμο είχε η Σίφνο τον Αύγουστο του 2011...

Ετοιμασίες και άσπρισμα στον Άγιο Συμεών Σίφνου από την επιτροπή και εθελοντές για το πανηγύρι του.Βίντεο

Το πανηγύρι του Αγίου Συμεών Σίφνου είναι ένα από τα μεγαλύτερα πανηγύρια του νησιού μετά την πολιούχο Παναγία Χρυσοπηγή που γίνεται δύο φορές το χρόνο, στις 3 Φεβρουαρίου και τις 1 Σεπτεμβρίου. Η επιτροπή και οι εθελοντές όπως κάθε χρόνο έτσι κα...

Τραυματισμός μέλους πληρώματος σε Ε/Π-Τ/Ρ στη Σίφνο

Τις πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε ο Λιμενικός Σταθμός Σίφνου, για τον τραυματισμό ενός 20χρονου ημεδαπού, μέλους του πληρώματος (ειδικότητας ναυτόπαις) ενός επαγγελματικού-τουριστικού (Ε/Π-Τ/Ρ) σκάφους, το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο στον όρμο...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,079ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες