Το φετινό καλοκαίρι είναι το πιο παράξενο καλοκαίρι που βιώσαμε από το 1974 και μετά.
Τον Ιούλιο του 1974 η Τουρκία εκμεταλλεύτηκε μία επαίσχυντη προδοσία και εισέβαλλε στην Κύπρο κατακτώντας το 36% του νησιού.
Η παράνομη κατοχή του βορείου κομματιού της Κύπρου αποτελεί πληγή αγιάτρευτη για όλο τον ελληνισμό.
Φέτος υποστήκαμε έναν παρατεταμένο πόλεμο με την Τουρκία όπου με πρόφαση τις έρευνες του “ORUC REIS” στην ελληνική υφαλοκρηπίδα στήθηκε σκηνικό πολέμου νότια της Καρπάθου, της Ρόδου και του Καστελορίζου.
Παράλληλα αυτό το καλοκαίρι έχουμε διαρκώς να αντιμετωπίσουμε έναν ακόμα αόρατο εχθρό που ακούει στο όνομα SARS–CoV2.
Ένας ιός με γενετικό υλικό μονόκλωνο μόριο RNA, της ομάδας των κορονοϊών, ο οποίος έχει αναστατώσει τις ζωές όλων μας από τον Μάρτιο και μετά.
Ο τουρισμός στις Δυτικές Κυκλάδες
Μέσα σε αυτό το φοβερό δίπολο τουρκικές προκλήσεις-κορονοϊός τα νησιά και οι νησιώτες θα έπρεπε να προσαρμοστούν.
Ο τουρισμός, μονοκαλλιέργεια πλέον στα νησιά των Κυκλάδων, δέχτηκε πολύ σημαντικό πλήγμα.
Παρόλα αυτά η σεζόν ξεκίνησε δειλά-δειλά στις αρχές Ιουλίου και φάνηκε να βρίσκει την ισορροπία της στη νέα δύσκολη πραγματικότητα.
Η αναζωπύρωση της πανδημίας και η αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων μετά τις αρχές Αυγούστου έκανε τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα.
Υπάρχουν ακυρώσεις που ακόμα κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει την έκτασή τους.
Η κατάσταση είναι συγκεχυμένη και η αβεβαιότητα βασιλεύει.
Η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων
Η ZANTE FERRIES
Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων είχαμε σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019.
Το «Αδαμάντιος Κοραής» έχει δρομολογηθεί στη γραμμή από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για Σαμοθράκη και Λήμνο.
Για την ZANTE FERRIES τα επιδοτούμενα δρομολόγια για Σαμοθράκη και Λήμνο αποδείχθηκαν ευεργετικά.
Για τις Δυτικές Κυκλάδες η απώλεια ενός συμβατικού πλοίου δεν φάνηκε τόσο έντονα γιατί η κίνηση ήταν μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.
Η πτώση της κίνησης θα φανεί από τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου.
Πάντως αναλογικά η μείωση δεν ήταν τόσο μεγάλη παρά το γεγονός πως τα πλοία ταξίδευαν με μειωμένο πρωτόκολλο.
Ο «Διονύσιος Σολωμός» γεμάτος ανέβαινε, γεμάτος κατέβαινε.
Το πλοίο αποδείχθηκε για μία ακόμα φορά λίρα εκατό.
Η μετασκευή του το 2017 αποδεικνύεται συνεχώς πόσο ευφυής κίνηση ήταν. Η ZANTE FERRIES καταφέρνει να στέκεται όσο καλύτερα μπορεί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο σκηνικό.
Πέρα από την αλλόκοτη φετινή χρονιά η ύπαρξη δεύτερου συμβατικού πλοίου καθίσταται αναγκαία.
Η AEGEAN SPEED LINES
Η AEGEAN SPEED LINES επέλεξε για τη φετινή σεζόν μονά δρομολόγια για το εξαιρετικό “Speedrunner III” στερώντας τη γραμμή από ένα δρομολόγιο με ταχύπλοο πλοίο.
Η AEGEAN SPEED LINES έχει προσφέρει πολλά στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων και σίγουρα θα υπήρχε κίνηση και για το καθιερωμένο δεύτερο δρομολόγιο“Speedrunner III”.
Η εταιρεία που εκμεταλλεύτηκε την έλλειψη του δεύτερου δρομολογίου τoυ ήταν η SEA JETS που δρομολόγησε το επιβλητικό “CHAMPION JET 2” με απογευματινή αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά.
Η SEA JETS
Η SEA JETS έχει καταφέρει να δημιουργήσει τον δικό της πρωτότυπο κύκλο δρομολογίων που δημιουργούν πρωτότυπες γέφυρες μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων.
Με τα “SUPER JET” και “SEA JET 2” (αρχικά ξεκίνησε το “SIFNOS JET”) δημιουργεί μία μοναδική γέφυρα μεταξύ των νησιών.
Τη μία μέρα το ένα πλοίο διανυκτερεύει στη Μήλο, από όπου ξεκινά το πρωΐ για Σίφνο-Πάρο-Νάξο-Μύκονο-Νάξο-Κουφονήσια-Αμοργό και επιστροφή μέσω των νησιών για Πειραιά, όπου και διανυκτερεύει.
Το άλλο πλοίο που διανυκτερεύει στο λιμάνι του Πειραιά αναχωρεί για Σίφνο-Μήλο-Φολέγανδρο-Σαντορίνη-Αμοργό-Κουφονήσια-Μύκονο-Νάξο-Πάρο-Σίφνο-Μήλο, όπου και διανυκτερεύει.
Ευφυής συνδυασμός δρομολογίων παρόλο που οι τιμές των εισιτηρίων είναι αρκετά υψηλές.
Το “CHAMPION JET 2” συμπληρώνει την φετινή παρουσία της SEA JETS στα νησιά μας με μεσημεριανές αναχωρήσεις από τη Μήλο για Σίφνο-Σέριφο-Πειραιά και απογευματινές από Πειραιά για να Σέριφο-Σίφνο-Μήλο, όπου διανυκτερεύει.
Συχνά αργά το απόγευμα έσμιγαν και τρία πλοία της SEA JETS στο λιμάνι των Καμαρών και οι σφυριξιές εναλλάσσονταν ανάμεσα στα πλοία της εταιρείας.
ΤΟ ΑΡΤΕΜΙΣ
Και, βέβαια, και το φετινό καλοκαίρι έχουμε τη χαρά να έχουμε το «Άρτεμις» να μας συνδέει με τη Σέριφο, τη Μήλο, την Κίμωλο, την Πάρο, τη Σύρα, την Άνδρο. Χειμώνα-καλοκαίρι είναι πάντα εδώ. Πλοίο-κόσμημα για τα νησιά μας. Η κίνησή του είναι πολύ καλή και, μακάρι, να το είχαμε σε καθημερινή βάση. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Πάρο, τη Σύρα και άλλα Κυκλαδονήσια είναι ζωτικής σημασίας για τα νησιά μας. Τα εισιτήριά του είναι εξαιρετικά οικονομικά και ο κόσμος έχει δεθεί μαζί του καθώς ξέρει καλά πως ότι καιρό και αν κάνει το «Άρτεμις» θα το κάνει το δρομολόγιό του.