Το “Superferry II”
στη γραμμή Μήλο-Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-
Κάσο-Κάρπαθο-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδο
Στον χάρτη της ελληνικής ακτοπλοΐας οι περισσότερες γραμμές είναι εποχιακές. Ο κύριος όγκος της δουλειάς αφορά τη θερινή περίοδο. Εκτός από τις γραμμές της Κρήτης, της Χίου-Μυτιλήνης και εν μέρει της Παροναξίας οι υπόλοιπες γραμμές στο Αιγαίο το χειμώνα έχουν χαμηλή κίνηση.
Υπάρχει ακόμα μία γραμμή που δουλεύει χειμώνα-καλοκαίρι, έστω και αν το χειμώνα η κίνηση αφορά κυρίως τη μετακίνηση των φορτηγών.
Η γραμμή αυτή είναι η γραμμή για Μήλο-Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσο-Κάρπαθο-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδο.
Το «Πρέβελης» της ΑΝΕΚ είναι το πλοίο που εξυπηρετεί με απίστευτη επιτυχία και συνέπεια τη γραμμή όλο το χρόνο.
Είναι μια δύσκολη γραμμή με δύσκολα λιμάνια και μεγάλες απαιτήσεις από το πλοίο και το πλήρωμα.
Σε λιμάνια, όπως αυτά της Ανάφης, της Κάσου και του Διαφανίου Καρπάθου, απαιτείται υπεράνθρωπη προσπάθεια από το πλήρωμά του για να μπορέσει να δέσει με ασφάλεια.
Ελάχιστες είναι οι φορές που το πλοίο δεν θα πιάσει στο λιμάνι.
Το πώς τα καταφέρνουν μόνο οι ίδιοι το ξέρουν.
Το «Πρέβελης» και η ετήσια ακινησία του
Εδώ και δέκα χρόνια αποτελεί πονοκέφαλο για την εταιρεία ποιο πλοίο θα αντικαταστήσει το «Πρέβελης» κατά την ακινησία του.
Απαιτείται πλοίο με μεγάλο γκαράζ, κοντά στις πενήντα νταλίκες, πολλές καμπίνες και κατάλληλο μέγεθος για να πιάσει σε αυτά τα δύσκολα λιμάνια.
Η ΑΝΕΚ τέτοιο πλοίο δεν διαθέτει εδώ και αρκετά χρόνια.
Πλοία κατάλληλα για αυτήν την γραμμή ήταν το «Βιτσέντζος Κορνάρος» και το «Ιεράπετρα Λ», τα οποία όμως είτε έχουν πάει στο διαλυτήριο («Βιτσέντζος Κορνάρος») είτε έχουν πουληθεί (“Aqua Blue”).
Kατά καιρούς έχουν περάσει προσωρινά από τη γραμμή το «Εξπρές Σαντορίνη», το «Εξπρές Πήγασος» και άλλα πλοία.
Το «Εξπρές Πήγασος» υπέστη στις 24 Αυγούστου 2020 σημαντική αβαρία κοντά στα Αρμάθια της Κάσου και λίγο έλειψε να έχει την τύχη του «Νηρέα».
Το «Εξπρές Σαντορίνη» έχει πουληθεί, επίσης, εδώ και πολλά χρόνια.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το καλύτερο πλοίο για αυτήν τη γραμμή θα ήταν ένα πλοίο σαν το “Blur Star Chios”, αλλά και ανήκει σε άλλη εταιρεία και εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό νησιών στα Δωδεκάνησα.
Ο κλήρος για τον αντικαταστάτη του «Πρέβελης» φαίνεται να πέφτει στο “Superferry II”, το οποίο αναμένεται να πάρει τη θέση του για σαράντα μέρες στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Το “Superferry II” είναι ένα εξαιρετικό πλοίο, αλλά σίγουρα δεν διαθέτει το γκαράζ και τις καμπίνες του «Πρέβελης».
Θα είναι μια λύση ανάγκης σε μια γραμμή που δεν μπορεί να μείνει χωρίς καράβι.
Τον Μάϊο το «Πρέβελης» έδεσε για πέντε μέρες και η απουσία του έγινε αισθητή.
Αναμένεται, λοιπόν, να δούμε για πρώτη φορά το “Superferry II” στα λιμάνια της Μήλου, της Ανάφης, της Σητείας, της Κάσου, της Καρπάθου, του Διαφανίου, της Χάλκης και της Ρόδου.
Λογικά το πλοίο θα χρειαστεί βοήθεια για να καλύψει τις ανάγκες σε φορτηγά.
Ακόμα και στον καιρό της πανδημίας τα φορτηγά δεν σταματούν να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν σε αυτή τη ζωτικής σημασίας θαλασσινής αρτηρίας του Αιγαίου.