Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025
12.1 C
Sifnos

ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΘΡΥΛΙΚΑ ΣΤΑΓΙΕΡ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ

Το όχημα που μαζί με τις «Καναδέζες» και τα Reo, μας μετέφεραν ή μας βοήθησαν να πάρουμε δίπλωμα φορτηγού στην στρατιωτική μας θητεία, θα πάρει απολυτήριο μετά από σαράντα (και περισσότερα) χρόνια υπηρεσίας στον Ελληνικό Στρατό.


Πόσες φορές δεν βρίσατε το όχημα, που σας μετέφερε από σκοπιά σε σκοπιά ή από την μονάδα στο φυλάκιο; Από την άλλη πλευρά πόσες φορές δεν παινέσατε και περιμένατε με ανυπομονησία το ίδιο φορτηγό να σας πάει στο πλοίο ή το τρένο για να ξεκινήσετε την άδειά σας, την μετάθεσή σας ή πάρετε τα χαρτιά για την απόλυσή σας.

Ζητάμε συγγνώμη για την κρίση αναμνήσεων αλλά κάποια οχήματα ήταν και παραμένουν στην μνήμη μας είτε μας ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα είτε όχι. Επίσης ζητάμε την επιείκεια σας για την Ελληνική γραφή στην μάρκα Στάγιερ (Steyr) αλλά από την στιγμή που η «ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ» και μετά «ΕΛΒΟ» (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων) ξεκίνησε την παραγωγή του φορτηγού πολλαπλών χρήσεων Steyr 680M και πέρασε στον Ελληνικό Στρατό, το όχημα πήρε Ελληνική υπηκοότητα.

Η είδηση της αλλαγής οχημάτων για τον Ελληνικό Στρατό «κρύφτηκε» πίσω από την αναβάθμιση του όπλου (τυφέκιο) ορόσημου του Ελληνικού Στρατού (G3A3), το οποίο χρησιμοποίησαν και τα τρία «σώματα» των Ε.Δ. Εμάς όμως μας ενδιαφέρει η «σειρά» μας: Το φορτηγό Steyr 680M, 680M3 ή Στάγιερ Μαραθών).

Το “τέλος” του G3 από τον Ελληνικό Στρατό

Η βάση ήταν και παρέμεινε το Steyr 680M. Κατασκευαζόταν από την αυστριακή εταιρία από το 1960-1984. Το 1972 ιδρύθηκε στη χώρα μας η «ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ», (θυγατρική της Steyr) και ανέλαβε την συναρμολόγηση των φορτηγών 680M. Το 1987 μετονομάστηκε σε Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων,(ΕΛΒΟ) και το Στάγιερ, έμεινε… παραμένοντας στις Ελληνικές μονάδες.

Στην Ελλάδα οδηγήσαμε (κάποιοι) και μας μετέφεραν (πολλοί περισσότεροι) δυο εκδόσεις: Το 680M και το τριαξονικό Μ3 (απλή συνωνυμία όσο και αν το οδηγούσαν σαν sport BMW). Έχουν και τα δύο εξακύλινδρο σε σειρά diesel 6.800 κ.εκ. Στην πρώτη είναι ατμοσφαιρικός, με την απόδοση 120 ίππων (αργότερα 142). Στη δεύτερη με turbo η απόδοση φτάνει τους 150 και 170 ίππους. Η τελική ταχύτητα είναι στα 80 χλμ./ώρα και η αυτονομία περίπου (ανάλογα τον οδηγό και το σώμα στρατού) τα 450 χιλιόμετρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις.

Στην Αυστρία οι προδιαγραφές… έγραφαν ότι το όχημα μπορεί να μεταφέρει 19 φαντάρους, αλλά στην Ελλάδα οι προδιαγραφές άλλαζαν ανάλογα τις ανάγκες της μονάδας. Κάποιοι μπορεί να θυμάστε πως τα Στάγιερ έκαναν χρέη αστικών λεωφορείων το 1992 όταν είχαν ξεκινήσει οι απεργίες διαρκείας για την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ.

 

Η αντικατάστασή τους είναι μία κίνηση εκσυγχρονισμού και είναι σίγουρα επιβεβλημένη αλλά, όταν τελικά τα Στάγιερ αποστρατευτούν θα μας λείψουν γιατί εκτός από φαντάρους, υλικά και… ώνια είναι φορτωμένα και με αναμνήσεις.

Πηγή:www.newsauto.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Δρομολόγια Δημοτικού Λεωφορείου Σίφνου

Λόγω άρνησης των ιδιωτών ιδιοκτητών λεωφορείων, οι οποίοι έχουν κληθεί από τις 12/2 να συνεργαστούν με το Δήμο για τον σχεδιασμό από κοινού προγραμμάτων δρομολογίων που θα εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τις συγκοινωνιακές ανάγκες του νησιού, ο Δή...

Η αλήθεια για τα 5 σπίτια στα Δίστρατα. Επίσημη τοποθέτηση του Ιάσονα Τσάκωνα για την Σίφνο

Ενημέρωση από την OLIAROS και τον Ιάσονα Τσάκωνα  Στην εκδήλωση με θέμα  «Ανοιχτή Πρόσκληση: Το μέλλον της Σίφνου, ο λόγος στον Δημότη», που διοργάνωσε ο Δήμος Σίφνου στις 10 Απριλίου 2025 στο Πολιτιστικό Κέντρο του νησιού, ο Ιάσων Τσάκ...

Επιστολή σχετικά με το αγροτικό τοπίο στον Φάρο Σίφνου.Υπογραφές

Επιστολή που λάβαμε προς δημοσίευση: Επιθυμούμε να εκφράσουμε  την αντίθεσή μας  και την έκκλησή  μας στον Δήμο Σίφνου, στο Υπουργείο Πολιτισμού, ιδιαίτερα στον τομέα Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς ,στο Υπουργείο Περιβάλλ...

Γιάννης Γεροντής: «Η καθαριότητα και η εικόνα του νησιού μας είναι υπόθεση όλων μας»

«Η καθαριότητα και η εικόνα του νησιού μας είναι υπόθεση όλων μας» Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να προσφέρουμε ένα περιβάλλον αντάξιο της ιστορίας και της ομορφιάς της Σίφνου, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες μας. Ευχαρ...

Τα “πλωτά παλάτια”των Μινωϊκών συναντήθηκαν στην Μήλο. Βίντεο

Τα πλωτά παλάτια των Μινωϊκών γραμμών KNOSSOS PALACE και FESTOS PALACE συναντήθηκαν στο λιμάνι της Μήλου.Πρώτο εφτασε το KNOSSOS από Πειραιά και μετά από λίγο το FESTOS ερχόμενο από Ηράκλειο Κρήτης.Κατά την αποχώρηση του KNOSSOS για Κρήτη είχε κάνει...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
795ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img