Το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» αναχωρεί από το λιμάνι του Πειραιά σε μια από τις πρωϊνές αναχωρήσεις του.
Η υπέροχη φωτογραφία τραβήχτηκε από τον ναυπηγό και μελετητή της ιστορίας της ελληνικής ακτοπλοΐας Παντελεήμονα Λελέκη.
Ο Παντελεήμονας Λελέκης γεννήθηκε στην Κάλυμνο και σπούδασε στη Γένοβα της Ιταλίας. Ίσως είναι ο άνθρωπος που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα την ιστορία των πλοίων που ταξίδεψαν στις ελληνικές θάλασσες.
Σήμερα ανακοινώθηκε ότι το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» θα πάει στo Alang για το ταξίδι χωρίς επιστροφή.
Την ίδια μέρα ανακοινώθηκε και η φυγή του «ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ» από την ελληνική ακτοπλοΐα.
Τέτοιες μέρες του Νοεμβρίου του 2000 το επιβλητικό «ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ» έπαιρνε τη θέση του αγαπημένου μας «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο.
Το πλοίο που αντικατέστησε το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» φεύγει και αυτό από τα ελληνικά νερά…
Τέτοιες μέρες φεύγει το ένα για το διαλυτήριο και το άλλο για την Ιταλία.
Στο μυαλό μας αποτυπώθηκε έντονα εκείνη η εποχή των μεγάλων αλλαγών και των μεγάλων ανατροπών.
Οι ελληνικές εταιρείες ναυπηγούσαν το ένα νεότευκτο μετά το άλλο.
Ήταν η εποχή όπου όλα έμοιαζαν ιδανικά για τις εταιρείες.
Η Αδριατική μεγαλουργούσε και ο ανταγωνισμός μεταξύ των ελληνικών εταιρειών ήταν χωρίς όριο και χωρίς μέτρο.
Στη γραμμή της Κρήτης είχαμε το τέλος και συνάμα την αρχή μιας νέας εποχής.
Το «ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ» συμβόλιζε τη νέα λαμπερή εποχή που ξεκινούσε.
Το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» με την αποχώρησή του έκλεινε μια υπέροχη εποχή που ξεκίνησε το 1989.
Το πλοίο αυτό το αγαπήσαμε πολύ.
Ήταν επιβλητικό, όμορφο, με υπέροχους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Ήταν ένα πλοίο που μαζί με το αδελφό του πλοίο, το “KING ΜΙΝΟΣ», διαδέχτηκαν τα ωραιότερα πλοία των Μινωϊκών, το «ΚΝΩΣΣΟΣ» και το «ΦΑΙΣΤΟΣ».
Τα δύο αδελφά πλοία έγραψαν και αυτά μεγάλη ιστορία στη γραμμή που για τις Μινωϊκές Γραμμές είχε ξεκινήσει το «Μίνως» το 1974.
Το «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ», όμως είχε πάντα κάτι το ξεχωριστό.
Ίσως ήταν το όνομά που του έδινε μια άλλη μεγαλοπρέπεια.
Ο μεγάλος Νίκος Καζαντζάκης δύσκολα θα πίστευε ότι θα έδινε το όνομά του σε ένα πολυτελές γιαπωνέζικο ποστάλι.
Το όνομα του αιώνια ασυμβίβαστου δέθηκε για έντεκα χρόνια με τούτο το σκαρί.
Σήμερα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
Εδώ και πολλά χρόνια οι Μινωϊκές έχουν περάσει στον έλεγχο του Emannuelle Grimaldi.
Οι Μινωϊκές Γραμμές διατηρούν ακόμα το λογότυπό τους, αλλά στην πραγματικότητα όλα είναι GRIMALDI LINES.
Οι εξελίξεις δεν δικαίωσαν τις εταιρείες που μπλέχτηκαν σε έναν λαβύρινθο ανταγωνισμού που κατέληξε στο να χαθεί η Αδριατική για τις περισσότερες ελληνικές εταιρείες.
Κάπως έτσι η Μέκκα της Ακτοπλοΐας συρρικνώθηκε και κατά κύριο λόγο κατέληξε κυρίως ιταλική υπόθεση.
Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε την αναχώρηση του «ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ» για να αναλάβει δράση στην Ιταλία.
Εμείς τιμάμε και τα δύο πλοία που πρόσφεραν πολλά.
Μας πρόσφεραν πολλά ταξίδια και μεγάλες χαρές.
«ΕΓ/ΟΓ ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ»
Στις εννιά το βράδυ για Ηράκλειο ….
Από τότε κύλησε πολύς καιρός.
Οι αλλαγές ποτέ δεν σταματούν
Μια αέναη αλλαγή εποχών, εικόνων και συναισθημάτων.
Σ’ ευχαριστούμε πολύ «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ» για τα ταξίδια που μας χάρισες
Καλά ταξίδια στο «ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ» στις θάλασσες της Μεσογείου.
Ακολουθεί ένα σημερινό συγκινητικό βίντεο με την αναχώρηση του ΚΝΩΣΣΟΣ ΠΑΛΑΣ του George Psyharakis