Επιστροφή στον Πειραιά του 1980
Πλάνα αρχείου από έναν Δυτικογερμανό επισκέπτη.
Βρισκόμαστε στις αρχές της δεκαετίας.
Στον δρόμο κυκλοφορούν ακόμα τα παλιά λεωφορεία.
Τα ουγγαρέζικα IKARUS δεν πρέπει να έχουν ακόμα ξεκινήσει, ή βρίσκονται ακόμα στην αρχή της κυκλοφορίας τους.
Στο λιμάνι κυριαρχούν οι επιβλητικές μορφές του «ΚΝΩΣΣΟΣ» των ΜΙΝΩΪΚΩΝ και του «ΚΡΗΤΗ» της ΑΝΕΚ.
Το «ΚΝΩΣΣΟΣ» φέρει ακόμα τον παλιό του καταπέλτη πάνω στον οποίο είναι γραμμένο το όνομά του με ένα «Σ», Στην πορεία άλλαξαν τον καταπέλτη και πρόσθεσαν το δεύτερο «Σ».
Τα πρόσωπα του λιμανιού αποτυπώνονται με τον φακό του Γερμανού επισκέπτη. Ακόμα η Γερμανία είναι χωρισμένη σε δύο χώρες και το τείχος του Βερολίνου στέκει ακλόνητο στη θέση του.
Τα αιγινίτικα και τα κουλουριώτικα σκαριά πηγαινοέρχονται συνδέοντας τα δύο νησιά με το μεγάλο λιμάνι.
Το «ΙΝΙΟΧΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» ομορφαίνει το λιμάνι με την παρουσία του. Είναι ένα από τα πρώτα μεγάλα καθαρά οχηματαγωγά (ro-ro) που ταξίδεψαν στα ελληνικά νερά.
Δύο ro-ro που δεν εμφανίζονται στο βίντεο, αλλά ερχόταν και τα δύο στη Σίφνο εκείνη την εποχή ήταν το αδικοχαμένο «ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ» του Πολέμη και το «ΜΥΚΟΝΟΣ» (πρώην «ΣΥΡΟΣ») της ΜΥΚΟΝΟΣ ΑΝΕ.
Ο κουλουράς σέρνει το καρότσι με την πραμάτεια του.
Στο φινάλε ένα πλάνο του «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» (του «ΞΙΦΙΑ») μας γυρίζει στα χρόνια που το βαποράκι αυτό ήταν πραγματικό βασιλοβάπορο για τα νησιά μας.
Το μικρό δανέζικο σκαρί με την πολύ μακριά πλώρη, από όπου παίρνει το προσωνύμιο «Ξιφίας», ήταν το πλοίο με το οποίο ξεκίνησε η μεγάλη ιστορία των Βεντούρηδων στην ακτοπλοΐα μας. Υπό τον αείμνηστο καπετάν-Κωνσταντίνο Βεντούρη.
Ακολουθεί το βίντεο του Footageforpro.com :