ΣΙΦΝΑΪΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ
Σίφνος, 26 Φεβρουαρίου 2021
Δημότες τῆς Σίφνου, Κυρία Δήμαρχε, Δημοτικοί καί Κοινοτικοί Σύμβουλοι,
Θά ἢθελα νά εὐχαριστήσω τόν Πρόεδρο τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου πού μοῦ δίδει τήν δυνατότητα νἀ παρέμβω ἀπόψε διά ζώσης ἒστω καί πρό τῆς ἐνάρξεως συζητήσεως τῶν θεμάτων, γιά νά ἐκφράσω τίς θέσεις τῆς Δημοτικῆς Παρατάξεώς μας «ΣΙΦΝΑΪΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ {ΣΙΜΠΑΞ}» στά σημερινά θέματα τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου, θέματα σοβαρά καί χρήζοντα δημιουργικῆς παρεμβάσεως ἀπό πλευρᾶς μας ὃπως πάντα πράττομε σέ κάθε Δημοτικό Συμβούλιο εἲτε γραπτῶς εἲτε προφορικῶς.
Θέμα 1 : Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την έγκριση της τριμηνιαίας έκθεσης του
προϋπολογισμού του Δήμου Σίφνου για το Δ΄ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2020 (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ:
Η Δήμαρχος και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Μαρία Εμμ. Ναδάλη).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Θεωροῦμε ὃτι ἡ παρούσα Ἒκθεση εἶναι καί ὁ Ἀπολογισμός τοῦ ἒτους 2020 ἀφοῦ συγκεντρώνει ἀθροιστικά τά ποσά τόσο τῶν ἐσόδων ὃσο καί τῶν δαπανῶν τοῦ ἒτους. Ἂρα, τά μεγέθη τά ὁποῖα ἀπεικονίζονται , ἀντικατοπτρίζουν τήν πραγματική εἰκόνα τῆς οἰκονομικῆς διαχειρίσεως τοῦ Δήμου Σίφνου γιά το παρελθόν ἒτος καί τήν βάση στήν ὁποία θά στηριχθῆ ἡ διαχείριση τοῦ 2021.
Α. Ἀναλύοντας λοιπόν τά μεγέθη ἐκτελέσεως τοῦ Προϋπολογισμοῦ Ἐσόδων τετάρτου τριμήνου, δηλαδή μέχρι 31-12-2020, παρατηροῦμε τά ἑξῆς :
-
- Οἱ πρόσοδοι ἀπό κινητή καί ἀκίνητη περιουσία ἒπιασαν τόν προβλεπόμενο στόχο , ἂν καί ὃπως ἀναλύσαμε σέ προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ὃπου συνεζητήθησαν τά ἀποτελέσματα τοῦ Γ’τριμήνου, τά ἀποτελέσματα γιά τούς συγκεκριμένους κωδικούς εἶναι πενιχρά συγκριτικῶς μέ τις δυνατότητες τῆς ἀκινήτου περιουσίας τοῦ Δήμου.
- Τά ἒσοδα ἀπό ἀνταποδοτικά τέλη, παρόλο πού τά Προϋπολογισθέντα μέ τά Βεβαιωθέντα εἶναι σχετικῶς συναφῆ (1.023.029,60 Ε μέ 947.788,15 Ε), τά εἰσπραχθέντα ἀνέρχονται μόνον σέ 808.823,72 Ε , δηλαδή στό 79% τῶν συνολικῶν βεβαιωθέντων ἐσόδων.
- Στά ἒσοδα ἀπό λοιπά τέλη, τά προϋπολογισθέντα ἀπό τά βεβαιωθέντα ἒχουν τεραστία ἀπόκλιση ἂνω τοῦ 50% καί ὡς ἐκ τούτου τά βεβαιωθέντα θά πρέπη νά τεθοῦν ὡς βάση γιά τούς ὁποιοδήποτε ὑπολογισμούς γιά τό τρέχον ἒτος 2021.
- Στά θετικά σημεῖα τοῦ Ἀπολογισμοῦ, λογίζονται τά ἒσοδα ἀπό ἐπιχορηγήσεις και τά ἒσοδα ἀπό κάλυψη λειτουργικῶν δαπανῶν (ἐπιχορηγήσεις) , τά ὁποῖα ἀνῆλθαν στο 129% καί 112% ἀντιστοίχως συγκριτικῶς μέ τά προϋπολογισθέντα. Προφανῶς, εἶναι ἒκτακτες ἐνισχύσεις τῆς Κεντρικῆς Κυβερνήσεως πρός τόν Δῆμο Σίφνου λόγω τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ.
- Μεγάλη ὑστέρηση ἐμφανίζουν οἱ εἰσπράξεις ἀπό δάνεια καί Π.Ο.Ε (21% καί 27% ἀντιστοίχως) προφανῶς λόγω καθυστερήσεων τῶν ἐκταμιεύσεων οἱ ὁποῖες ἀφοροῦν στά ἒργα τά ὁποῖα ἒχουν καθυστερήσει. Στό σημεῖο αὐτό θά ἒπρεπε ἡ Δήμαρχος νά μᾶς ἐξηγήση ἀναλυτικῶς τήν ροή τῶν καθυστερημένων ἒργων, σέ ποία ἀπό αὐτά ἒχουν δωθῆ ἐπιχορηγήσεις καί σέ ποία δάνεια καί μέ τί τοκοχρεωλυτικές δόσεις.
- Μεγάλη βαρύτητα δίδομε στόν Λογαριασμό « Εἰσπρακτέα Ὑπόλοιπα προηγουμένων οἰκονομικῶν ἐτῶν» , δηλαδή ὀφειλές στον Δῆμο οἱ ὁποῖες δέν εἰσπράττονται ἀπό τις ὑπηρεσίες τοῦ Δήμου. Τυχαῖο ; Δέν νομίζομε. Ἐνῶ τά προϋπολογισθέντα καί βεβαιωθέντα εἰσπρακτέα ὑπόλοιπα ἀνέρχονται στό ποσό τῶν 1.300.000 Ε περίπου, τά εἰσπραχθέντα ἀριθμοῦν μόνον 212.979,45 Ε , δηλαδή μόνον τό 16,50%.
Β. Ἀναλύοντας τά ἀποτελέσματα ἐκτελέσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ δαπανῶν τοῦ τετάρτου τριμήνου, παρατηροῦμε τά ἑξῆς, ἀφοῦ θέσωμε μία γενική ἐρώτηση ἡ ὁποία ἀφορᾶ στήν κατανομή τῶν δεσμευθέντων καί τῶν τιμολογηθέντων καί ἐάν τά δεσμευθέντα ἀφοροῦν σέ ὑπαρκτές πληρωτέες δαπάνες {ἀναμένομε τήν ἀπάντηση τῆς Δημάρχου} :
- Τά λοιπά γενικά ἒξοδα ἀνέρχονται στό 78% (τιμολογηθέντα/πληρωθέντα) . Ποῖος ὁ λόγος τῆς ἀποκλίσεως ;
- Οἱ δαπάνες προμηθείας ἀναλωσίμων στό 73% (τιμολογηθέντα/πληρωθέντα) . Ποῖος ὁ λόγος τῆς ἀποκλίσεως ;
- Οἱ Ἀγορές κτιρίων καί ἒργων στό 73% (τιμολογηθέντα/πληρωθέντα) . Ποῖος ὁ λόγος τῆς ἀποκλίσεως ;
- Οἱ πληρωμές Π.Ο.Ε στό 74% (τιμολογηθέντα/πληρωθέντα) . Ποῖος ὁ λόγος τῆς ἀποκλίσεως ;
- Στόν λογαριασμό «Προβλέψεις μή εἰσπράξεως» ἐνῶ ἐμφαίνεται ὃτι εἶχε προϋπολογισθῆ ἓνα κονδύλι ὓψους 1.090.829 Ε, δηλαδή χρήματα τά ὁποῖα ὁ Δῆμος τά εἶχε ξεγράψει, στά σχετικά κονδύλια ἐμφανίζει 0. Πιστεύει λοιπόν, ἡ δημοτική ἀρχή ὃτι θά εἰσπράξη ὃλα τά βεβαιωθέντα ἀνείσπρακτα κονδύλια (1.300.000 Ε) καί πῶς ;;; {μᾶς ὀφείλει μία ἐμπεριστατωμένη ἀπάντηση ἡ Δήμαρχος ἐδῶ καί ἀρκετό χρονικό διάστημα ἀπ’ ὃταν τῆς τό εἲχαμε ζητήσει }.
Γ. Ἀναλύοντας τά ἀποτελέσματα ἐκτελέσεως τοῦ Ἰσολογισμοῦ τοῦ τετάρτου τριμήνου, παρατηροῦμε τά ἑξῆς :
- Οἱ ἀπαιτήσεις (δηλαδή αὐτά τά ποσά τά ὁποῖα ὀφείλονται στον Δῆμο) τό 2019 ἀνέρχονταν στό ποσό τῶν 1.366.196,19 Ε καί στό τέλος τοῦ 2020 στό ποσό τῶν 1.298.708,29 Ε , ποσό δυσθεώρητο γιά ἓνα Δῆμο ὃπως ὁ Δῆμος Σίφνου.
- Τά διαθέσιμα (δηλαδή τά χρήματα τά ὁποῖα ὑπάρχουν στό ταμεῖο) ἀνέρχονται στό ποσό 1.768.812,58 E ἐνῶ στό τέλος τοῦ 2019 τά 1.266.435,43 Ε, μία αὒξηση τοῦ 40% ἡ ὁποία καταδεικνύει ἰσχυρό ταμεῖο.
- Ἀνησυχητικό εἶναι το γεγονός τῆς αὐξήσως τῶν χρεῶν (λοιπές ὑποχρεώσεις) ἀπό 300.000 Ε στίς 400.000 Ε (δηλαδή αὒξηση 30% στα χρέη πρός προμηθευτές καί φόρους/τέλη), ἀλλά πρός ὣρας ὑπάρχοντος τοῦ ἰσχυροῦ ταμείου (βλέπε Γ.2) δέν διαφαίνεται σοβαρό πρόβλημα.
Θέμα 2 : Αποδοχή της έγκρισης συμπληρωματικού τοκοχρεωλυτικού δανείου στο Δήμο Σίφνου από το
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, για την εκτέλεση έργου «Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης
στους κεντρικούς οικισμούς της Σίφνου», ενταγμένου στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα
«Αντώνης Τρίτσης» και των δικαιολογητικών που απαιτούνται για τη συνομολόγησή του
(ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Δήμαρχος Μαρία Εμμ. Ναδάλη).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Τό θέμα λήψεως «ἐπενδυτικῶν δανείων μέ κωδικό * Ἁντώνιος Τρίτσης*» μέ χαμηλότοκα ἐπιτόκια (ὑπό συζήτηση πόσο χαμηλότοκα εἶναι, ὃταν ἡ Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ἐπενδύσεων (ΕΤΕΠ) μᾶς δανείζει μέ ἐπιτόκιο 1,91% γιά 15 ἒτη, τήν στιγμή ὃπου ὁ μέσος Εὐρωπαῖος πολίτης δανείζεται γιά στεγαστικό δάνειο μέ 0,90% σταθερό γιά 25 ἒτη καί τό Ταμεῖο Παρακαταθηκῶν καί Δανείων {ΤΠκΔ} μέ 3,10 % ὃταν τό Ἑλληνικό Δημόσιο συγκεντρώνει χρήματα ἀπό τις διεθνεῖς ἀγορές μέ 0,62-0,90%) , θά ἒπρεπε νά απασχολήση σοβαρότερα τά μέλη τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου. Μέ δύο προηγούμενες ἀποφάσεις του τό Δ.Σ (ἐπί Μπαμπούνη καί ἐπί Ναδάλη) συναίνεσε στήν λήψη ΔΑΝΕΙΟΥ ὓψους 3.327.355,24 Ε γιά τήν ἐκτέλεση τοῦ ἒργου «προμήθεια συστήματος ἐλέγχου καταναλώσεων, βελτίωσης λειτουργίας των δικτύων ύδρευσης και μείωσης των απωλειών ποσίμου νερού του Δήμου», ἒργο ἂκαιρο αὐτή τήν στιγμή γιά τις ἀνάγκες τοῦ Δήμου Σίφνου. Τό τονίσαμε μέ προηγούμενες παρεμβάσεις μας σέ ὃλους τούς τόνους. Ἡ ἐμμονή τοῦ προηγουμένου ἀλλά καί τῆς νῦν Δημάρχου, νά «φεσωθῆ» ὁ Δῆμος μέ σχεδόν 4 ἑκατομμύρια Εὐρώ, μᾶς βρίσκει κάθετα ἀντιθέτους.
Τονίζομε ὃτι εἶναι ΔΑΝΕΙΟ, καί ὂχι ἐπιχορήγηση (δηλαδή δωρεάν) ὃπως θά μποροῦσε νά εἶναι γιά τήν ἐγκατάσταση τῶν δικτύων ὑδρεύσεως, τό ὁποῖο μάλιστα μόνον γιά τίς 625.000 Ε τῆς ἐπεκτάσεὠς του, θά ἐπιβαρύνη τόν Δῆμο στήν 15ετία μέ τό ποσό τῶν 115.000 Εὐρώ τόκους πέραν τῶν 625.000 Εὐρώ. Ἀναλογισθεῖτε τήν ἐπιβάρυνση τήν ὀποίαν θά ἐπιφέρουν τά 3.327.000 Εὐρώ τοῦ ὃλου προγράμματος (περίπου ἂλλες 600.000 Εὐρώ) !!!
Ἐπιπροσθέτως, οἱ ὃροι καί οἱ ἐγγυήσεις τούς ὁποίους θέτει τό Τ.Π. κ Δ γιά τήν ὀρθή ἐκτέλεση τῆς δανειακῆς συμβάσεως ἀπαιτοῦν πάρα πολύ μεγάλη προσοχή διότι ἐάν δέν τηρηθοῦν ἐπακριβῶς , κινδυνεύει ὁ Δῆμος μέ κατάσχεση τῶν τακτικῶν ἐσόδων του !!!
Θέμα 3 : Ορισμός μελών στην ομάδα εργασίας σχετικά με το προτεινόμενο έργο του υβριδικού σταθμού Σίφνου (ΥΒΣ), σε συνέχεια της διαδικτυακής συνάντησης των μελών του δημοτικού συμβουλίου με τους εκπροσώπους του Ενεργειακού και Αναπτυξιακού Συνεταιρισμού Σίφνου (ΣΕΣ) (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος του ΔΣ Νικόλαος Χρυσίνης).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Γιά τό 3ο Θέμα ἒχω ἀρθρογραφήσει στίς 15-01-2021 στήν ἠλεκτρονική ἰστοσελίδα kaipoutheos.gr (https://kaipoutheos.gr/2021/01/οι-οικολογοι-και-οι-συμφεροντολογοι-τ.html) ὃταν ἐπληροφορήθημεν μέσω τρίτων πηγῶν ὃτι ἡ Ρυθμιστική Ἀρχή Ἐνεργείας (Ρ.Α.Ε) ἒδωσε στίς 30-10-2020 ἂδεια παραγωγῆς στό ἑτερόκλητο σχῆμα ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΙΦΝΟΥ (ΣΕΣ) / ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ-ΠΑΡΙΣΙΟΥ-ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ καί ἡ Δήμαρχος δέν προέβη στίς ἀπαραίτητες ἐνέργειες ὃπως ἒπραξε κατά τῶν τριῶν (3) ἀδειῶν τῶν Φωτοβολταϊκῶν μέ ἐνδικοφανῆ προσφυγή κατά τῆς ΡΑΕ .
Περαιτέρω, ὁ ἒγκριτος νομικός καί συμπατριώτης μας κ. Γ. Ντοκόπουλος ἀρθρογράφησε μέ δύο ἂρθρα του στίς 24-01-2021 καί στίς 30-01-2021 στήν ἠλεκτρονική ἰστοσελίδα sifnaiko-fos.gr (https://sifnaiko-fos.gr/μία-πρώτη-απάντηση-στο-δελτίο-τύπου-τη/ και εδώ https://sifnaiko-fos.gr/φωτοβολταϊκοί-σταθμοί-υβριδικός-στ/).
Μᾶς προξενεῖ ἰδιαιτέρως ἀλγεινή (πολύ κακή) ἐντύπωση ὃτι αὐτή ἡ ἀνωτέρω ἀρθρογραφία δέν συμπεριελήφθη στά ἀναγνωστέα σημερινά ἒγγραφα ἐνῶ ἒχουν συμπεριληφθῆ ἠλεκτρονικά μηνύματα ἀσχέτων καί φυσικά μή θεσμικῶν φορέων βεβαίως ὑπέρ αὐτοῦ τοῦ καταστροφικοῦ ἒργου.
Γιατί ἂραγε ;;; Γιατί δεν μᾶς λέγουν εὐθαρσῶς ἡ Δήμαρχος καί ὃποια μέλη τοῦ Δ.Σ , ὃτι στηρίζουν αὐτήν τήν οἰκολογική, περιβαλλοντική καί φυσική καταστροφή, ἀλλά προσεπάθησαν νά μᾶς ἀποκοιμίσουν ἀποκρύπτοντας τήν ὓπαρξη τῆς ἀδειοδοτήσεως ;
Τό ἒργο αὐτό κατά τήν ἂποψή μας και ὂχι μόνον, εἶναι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ γιά τό βόρειο τμῆμα τοῦ νησιοῦ μας τό ὁποῖο ἀποτελεῖ ἓναν ἀπό τούς δύο πνεύμονες πολιτισμοῦ, ἱστορίας, ἀρχαιολογικοῦ κάλλους, φυσικοῦ περιβάλλοντος καί διατηρήσεως τῆς ἀρχέγονης πανίδος καί χλωρίδος τοῦ νησιοῦ μας (τό ἂλλο εἶναι ἡ περιοχή τῆς Natura στό νότιο τμῆμα τοῦ νησιοῦ ὃπου κι ἐκεῖ ἒχουν ἀρχίσει δραστικές καταστρφικές παρεμβάσεις ἀπό τούς νέο-ἐπενδυτές τοῦ νησιοῦ).
Πρός ἐπίρρωση δέ τῆς συνδρομῆς τῆς Δημοτικῆς Ἀρχῆς πρός τήν ΣΕΣ, ἡ προηγουμένη δημοτική ἀρχή προσέφυγε στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας (ΣτΕ) ἐν κρυπτῶ (ἐκκρεμεῖ ἡ Ἁπόφαση ἀπό τό 2018) , γιά νά ἀκυρώση τήν κήρυξη τῆς περιοχῆς Καστανᾶς-Ἃγιος Συλήβεστρος-Ἃγιος Γεώργιος τά Λιβαδάκια κλπ ἡ ὁποία εἶχε χαρακτηρισθῆ ὡς προστατευόμενη μέ πρόσφατη κήρυξη τό 2015. Ἒτσι ἀντιλαμβάνεται ἡ δημοτική ἀρχή τήν ἀνάπτυξη, μέ τήν καταστροφή τῶν πάντων (ὃπως ὃτι δέν γνώριζε τίποτε γιά την διάνοιξη 6,5 χιλιομέτρων παρανόμου δρόμου ἐντός τῆς Natura). Δυστυχῶς, διαπιστώνομε ὃτι καί ἡ παρούσα δημοτική ἀρχή ἀκολουθεῖ πιστά τά βήματα τῶν προκατόχων της. Αἰδώς (ντροπή) !!!
Ἐπιπροσθέτως, μέ τό δόλωμα τῆς «Ἐνεργειακῆς Κοινότητος» τό ὁποῖο προωθεῖ ἡ ΣΕΣ, προβλέπομε ὃτι ἐάν εὐοδωθοῦν τά σχέδια της, ἡ Σίφνος μας θά καταντήση ἓνα «Πράσινο Ἐργοστάσιο Παραγωγῆς Ἐνέργειας» γεμᾶτο Ἀνεμογεννήτριες, Φωτοβολταϊκά, Ὑδροηλεκτρικά Ἐργοστάσια καί Ὑβριδικά Πάρκα ὃπως τό συγκεκριμένο μέ 5 Ἀνεμογεννήτριες , 1 Ὑδροηλεκτρικό Ἐργοστάσιο καί μία τεράστια τεχνητή λίμνη 1.500. 000 κ.μ. θαλασσινοῦ ὓδατος. Ἡ κοινότητα τῶν πολιτῶν (πολύ τήν διακινοῦν αὐτή την λέξη οἱ ὑπέρμαχοι τοῦ ἒργου χωρίς ὃμως νά τήν πιστεύουν) θέλουν μία τέτοια ἀνάπτυξη τοῦ νησιοῦ ; Διότι ἐμεῖς ΔΕΝ θέλομε νά τό ζήσωμε οὒτε στά χειρότερα ὂνειρά μας. Γιά ἐμᾶς καί τούς συνοδοιπόρους μας { κυρίως τούς ἁπλούς ἀγρότες τοῦ μόχθου καί τῆς παραδόσεως, τούς φυσικούς ἰδιοκτῆτες αὐτῆς τῆς γῆς}, ἡ ὁδός εἶναι μία, ἂμεση προσφυγή στό ΣτΕ καί πρός αὐτήν τήν κατεύθυνση πορευόμεθα.
Θέμα 4 : Σχετικά με την εκμίσθωση δύο συνεχόμενων αγροτεμαχίων στη θέση «ΘΟΛΟΣ» της Κοινότητας Απολλωνίας από την Ιερά Μονή Βρύσης, μετά το υπ΄ αρ. πρωτ. 373/ 11.02.2021 έγγραφο του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Σύρου (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος του ΔΣ Νικόλαος Χρυσίνης) .
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Ὃσο κι ἐάν φανῆ παράδοξη ἡ παρέμβασή μας, θεωροῦμε ἀπαράδεκτα χαμηλό τό μίσθωμα. Οἱ Μονές μας, οἱ ὁποῖες κατέχουν μία ἀκίνητο περιουσία ὡς ἀποθησαύρισμα τῆς πίστεως τῆς πάλαι ποτέ πολυπληθοῦς μοναστικῆς Σιφνιακῆς κοινότητος καί τῶν εὐσεβῶν Σιφνίων, δέν ἒχουν τό δικαίωμα νά ἐφαρμόζουν πολιτικές μειώσεως τῆς περιουσίας τους καί τῶν συναφῶν ἐσόδων τους ἂνευ εὐλόγου ἀνταλλάγματος. Ἂλλωστε, εἶναι γνωστό ὃτι οἱ ἀνάγκες τῶν Ἱερῶν Μονῶν καί τῶν Ἱερῶν Ναῶν γιά ἒργα εὐποιΐας, φιλανθρωπίας κλπ εἶναι αὐξημένες καί ἀπαιτουῦνται ἒσοδα.
Γι’ αὐτόν τόν λόγο, στο πλαίσιο ἐνισχύσεως τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βρύσεως ἡ ὁποία ἁπλόχερα ἒχει προσφέρει ἀπό τήν περιουσία της διαχρονικά γιά τό καλό τῶν Σιφνίων, νά ἀναπροσαρμώση τό μίσθωμα στήν εὒλογη ἐμπορική ἀξία του, δηλαδή γιά την μίσθωση τῶν δύο ὁμόρων γεωτεμαχίων , συνολικῆς ἐκτάσως 8.500 τ.μ στήν θέση Θόλος, νά προσφέρη 500 Εὐρώ/μῆνα, δηλαδή 6.000 Εὐρώ/ἒτος ἀντί τῶν 600 Εὐρώ/ἒτος, ἰδιαιτέρως σέ μία τόσο μακροχρόνια μίσθωση (20ετία).
Θέματα 5,6,7 : 5. Έκδοση απόφασης αναφορικά με την έγκριση ή μη των Οικονομικών Καταστάσεων του Ισολογισμού του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σίφνου έναρξης την 1η/1ου/2014, ύστερα από την υπ’ αρ. 119/2020 απόφαση του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και την παραπομπή του από την Οικονομική Επιτροπή λόγω της σπουδαιότητας του θέματος (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Δήμαρχος και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Μαρία Εμμ. Ναδάλη)
- Έκδοση απόφασης περί έγκρισης ή μη του Ισολογισμού και της αναλυτικής έκθεσης του ορκωτού λογιστή για το έτος χρήσης 2014 σύμφωνα με την υπ’ αρ. 1/2021 απόφαση του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και την παραπομπή του από την Οικονομική Επιτροπή λόγω της
σπουδαιότητας του θέματος (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Δήμαρχος και Πρόεδρος της Οικονομικής
Επιτροπής Μαρία Εμμ. Ναδάλη)
- Έκδοση απόφασης περί έγκρισης ή μη του Ισολογισμού και της αναλυτικής έκθεσης του ορκωτού λογιστή για το έτος χρήσης 2015 σύμφωνα με την υπ’ αρ. 2/2021 απόφαση του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και την παραπομπή του από την Οικονομική Επιτροπή λόγω της
σπουδαιότητας του θέματος (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Δήμαρχος και Πρόεδρος της Οικονομικής
Επιτροπής Μαρία Εμμ. Ναδάλη).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Τά θέματα 5,6,7 ἀφοροῦν στήν διευθέτηση τῶν μεγεθῶν τῶν ἱσολογισμῶν καί τῶν ἀποτελεσμάτων χρήσεως τοῦ Δημοτικοῦ Λιμενικοῦ Ταμείου Σίφνου καί Κιμώλου (ΔΛΤΣ) ἀπό τό 2014 καί ἒπειτα ὁπότε καί το ΔΛΤΣ ἒπρεπε νά συντάσση ἰσολογισμούς μέ διπλογραφικό σύστημα (ὁ σχετικός Νόμος ὃριζε ἀπό 01-01-2011 καί αὐτό θά εἶχε περισσότερο νόημα γιά ἐμᾶς γιά νά κατανοήσωμε τί διαχείριση πάρέδωσε ἡ δημοτική ἀρχή Ι. Γεροντῆ στήν δημοτική ἀρχή Α. Μπαμπούνη καί τί εἲδους διαχείριση διενήργησε αὐτή).
Οἱ παρατηρήσεις μας λοιπόν ἐπί τῶν μεγεθῶν τῶν ἱσολογισμῶν καί τῶν ἀποτελεσμάτων χρήσεως τοῦ Δημοτικοῦ Λιμενικοῦ Ταμείου Σίφνου καί Κιμώλου (ΔΛΤΣ) γιά τήν ἒναρξη ἒτους 2014 (ἰσολογισμός βάσεως) καί γιά τά ἒτη 2014/2015, περιληπτικῶς εῖναι οἱ κατωτέρω, κοινές γιά ὃλες τίς χρήσεις {ἐάν ἐπιθυμούσαμε νά ἀναφέρωμε ἀναλυτικῶς τά πεπραγμένα, θά ἀπαιτοῦνταν ἀρκετές σελίδες* δεσμευόμεθα ὃμως ὃταν περατωθοῦν ὃλοι οἱ ἰσολογισμοί (καί τό 2020) νά τό πράξωμε).
Συνοπτικῶς :
- Ἀνάλυση τῆς οἰκονομικῆς καταστάσεως τοῦ ΔΛΤΣ τήν 01-01-2011 (ἀναλυτική κατάσταση Λογαριασμῶν ἒως καί τεταρτοβάθμιων);
- Οἱ ἐλλείψεις καταχωρήσεων παραστατικῶν γιά ὃλες τίς χρήσεις βαρύνει τά μέλη τοῦ Δ.Σ τοῦ ΔΛΤΣ καί ἰδιαιτέρως τά ἐκτελεστικά ὃπως ὁρίζεται ἀπό τόν Νόμο & σέ μικρότερο βαθμό τήν τότε διαχειρίστρια ἡ ὁποία ἐμφαίνεται στίς Ἐκθέσεις ὡς ἀγνώστου προελεύσεως καί διαμονῆς (???).
- Οἱ δαπάνες οἱ ὁποῖες δέν ἒχουν καταχωρισθῆ νομοτύπως, λογίζονται κατά τό Δημόσιο Λογιστικό ὡς «ἀνοίκειες δαπάνες» καί καταλογίζονται ἀπό τίς Ἐλεγκτικές Ἀρχές ἁρμοδίως κατά τήν κρίση τους οἱ δέ ποινές ἀναλόγως τοῦ ὓψους μποροῦν νά φθάσουν σέ ἰσόβια κάθειρξη (ἂνω τῶν 150.000 Εὐρώ ἀθροιστικῶς).
- Οἱ Ἐκθέσεις Ἐλέγχου πρέπει ἂμεσα νά κοινοποιηθοῦν στόν/στήν Γενικό/ή Γραμματέα Ἀποκεντρωμένης Διοικήσεως Νοτίου Αἰγαίου , στόν/στήν Πάρεδρο τοῦ Ἐλεγκτικοῦ Συνεδρίου καί στούς Ἐπιθεωρητές Δημοσίας Διοικήσεως, ἀφοῦ πραγματοποιηθῆ ἐντός εὐλόγου χρονικοῦ διαστήματος καί ὁπωσδήποτε ἐντός τοῦ τρέχοντος ἒτους, τό σύνολο τῶν Ἰσολογισμῶν καί τῶν Ἀποτελεσμάτων Χρήσεως καθώς καί τῶν σχετικῶν Ἐκθέσεων , δηλαδή τῶν ἐτῶν 2011-2012-2013-2016-2017-2018-2019 καί 2020.
- Πρέπει ἂμεσα νά προσαρμοσθοῦν τά μεγέθη τῶν Ἰσολογισμῶν σύμφωνα μέ τίς παρατηρήσεις τοῦ Ὀρκωτοῦ Ἐλεγκτοῦ , ὃπως α)ἡ καταχώρηση τῶν παγίων ὀρθῶς β) ἡ κατάρτιση καί καταχώρηση τοῦ Ε9/ἒτος γ) ἡ ἀναμόρφωση τῶν στοιχείων Ἐνεργητικοῦ/Παθητικοῦ κατά τά Διεθνῆ Λογιστικά Πρότυπα (Δ.Λ.Π), δ) ἡ προσαρμογή τῶν ἀποβέσεων παγίων κατά ὀρθολογικότερο τρόπο, κλπ.
- Πρέπει νά πραγματοποιηθῆ ἒλεγχος σκοπιμότητος δαπανῶν τόσο στόν τομέα τῶν παρεχομένων ἐργασιῶν, ὑπεργολαβιῶν, προμηθειῶν καί οὓτω καθεξῆς καί ἀξιολόγησή τους τόσο γιά τήν σκοπιμότητα ὃσο καί γιά τήν νομιμότητα τους καθώς καί γιά τό εὒλογο τῆς πραγματικῆς δαπάνης σέ σχέση μέ τά κρατοῦντα στήν ἀγορά.
- Ἒλεγχο τῶν τιμολογηθέντων ὑπηρεσιῶν πρός τά σκάφη Καμαρῶν/Πλατύ Γυαλοῦ ἀφοῦ οἱ χρεώσεις/φύλλο ἒστω καί στά ἀδήλωτα μπλοκάκια, ἐμφανίζουν χρεώσεις/σκάφος ἀπό 9-25 Εὐρώ, τιμές μᾶλλον χαριστικές ἐν συγκρίσει μέ αὐτές τοῦ 2020 (οἱ ὁποῖες ἐμπεριέχουν καί 40% ἒκπτωση λόγω τῆς ἐκτάκτου καταστάσεως).
Θέμα 8. Λήψη απόφασης για συγκρότηση τριμελούς τριμελούς επιτροπής διενέργειας δημοπρασιών για την εκποίηση ή εκμίσθωση ακινήτων και κινητών πραγμάτων του Δήμου καθώς και την αγορά ή μίσθωση, εκ μέρους του Δήμου, πραγμάτων που ανήκουν σε τρίτους, σύμφωνα με το Π.Δ. 270/1981, για το έτος 2021 (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος του Δ.Σ Νικόλαος Χρυσίνης).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Θά πρέπη νά ἀντικατασταθοῦν τά μέλη Ἀτσόνιου καί Γεωργούλης διότι συμμετέχουν καί στήν Οἰκονομική Ἐπιτροπή καί ἐκ τοῦ Νόμου ὑπάρχει κώλυμα.
Θέμα 9. Ορισμός επιτροπής εκτίμησης ακινήτων για αγοροπωλησίες του Δήμου Σίφνου έτους 2021 (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αντιδήμαρχος Γεώργιος Κ. Γεωργούλης).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Ἒχομε ἐκφράσει γραπτῶς τήν ἂποψή μας κατά τήν συζήτηση τοῦ θέματος τόσο κατά τήν συνεδρίαση τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου τῆς 09-09-2020 ὃσο καί κατά τήν συζήτηση γιά τήν ἀγορά τῶν ἀκινήτων στήν θέση Βάνη καί Ἁγία Βαρβάρα.
Φρονοῦμε ὃτι οἱ ἐκτιμήσεις τῶν ἀκινήτων πρέπει νά διενεργοῦνται ἀπό πιστοποιημένους ἐκτιμητές (τουλάχιστον δύο ἐκτιμήσεις ἀγοραίας καί μισθωτικῆς ἀξίας ἀπό διαφορετικούς πιστοποιημένους ἐκτιμητές στήν περίπτωση ὃπου ἡ τιμή ἒχει ἀπόκλιση ἀπό την ἀντικειμενική).
Θέμα 10. Έκδοση απόφασης για τη μίσθωση ακινήτων και τη συγκρότηση της Επιτροπής εκτίμησης για το έτος 2021 (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος του Δ.Σ Νικόλαος Χρυσίνης).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Ἡ θέση μας εἶναι ὃτι α) πρέπει νά ἐπανεξετασθῆ ἡ σκοπιμότης τῶν γεωτεμαχίων πρός μίσθωση καθώς καί ἡ καταβαλλόμενη μισθωτική τους ἀξία καί β) πρέπει νά ὑπάρξη ὡς ἀνωτέρω ἐγράφη (Θέμα 9ον) ἐκτίμηση ἀπό πιστοποιημένους ἐκτιμητές (τουλάχιστον δύο ἐκτιμήσεις μισθωτικῆς ἀξίας ἀπό διαφορετικούς πιστοποιημένους ἐκτιμητές στήν περίπτωση ὃπου ἡ τιμή ἒχει ἀπόκλιση ἀπό τήν ἀντικειμενική).
Θέμα 11. Σχετικά με την τοποθέτηση σιδερένιας ράμπας και την παρεμπόδιση διέλευσης σε σημεία που έχουν λάβει από το Ελληνικό Κτηματολόγιο ΚΑΕΚ 29018ΕΚ00528 και έχουν αποδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Aντιδήμαρχος Δημήτριος Ζαμπέλης).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Ἐπειδή γνωρίζομε τήν ὑπόθεση πολύ καλά, ἡ ἂποψή μας εἶναι ὃτι πρέπει νά ἐπέμβη ὁ Εἰσαγγελεύς καί ὃτι ὁ Δῆμος πρέπει νά ἐκφέρη γνώμη γιά τό θέμα μετά ἀπό αὐτοψία καί ἐξέταση ταῶν ΚΑΕΚ κάθε ἰδιοκτήτου. Ἡ ἂποψή μας εἶναι ὃτι ἡ κ. Ρεγκούκου ἒχει δίκαιο.
Θέμα 12. Σχετικά με την αίτηση του Συλλόγου Οικιστών Χρυσοπηγής για θέματα φωτισμού, τοποθέτησης πινακίδας, ταϊστρών για αδέσποτες γάτες, καθαριότητας παραλιών στον οικισμό της Χρυσοπηγής Σίφνου, ύστερα από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Κοινότητας Απολλωνίας (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Πρόεδρος της Κοινότητας Απολλωνίας Κατερίνα Θεολόγου).
Θέμα 13. Σχετικά με την αίτηση της κας Γαϊτάνου Βασιλικής για χτίσιμο πετρότοιχου που εμποδίζει στην είσοδο της ιδιοκτησίας της, στη στάση Χρυσοπηγή Σίφνου, ύστερα από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Κοινότητας Απολλωνίας (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Πρόεδρος της Κοινότητας Απολλωνίας Κατερίνα Θεολόγου).
Θέμα 14. Σχετικά με την αίτηση του κ. Κοιλίτη Ιωάννη για χορήγηση άδειας κατασκευής χτιστού μανδρότοιχου στην περιοχή ¨ΣΥΚΙΔΙ¨, στο δρόμο προς το Βαθύ Σίφνου, ύστερα από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Κοινότητας Απολλωνίας (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Πρόεδρος της Κοινότητας Απολλωνίας Κατερίνα Θεολόγου).
Θέμα 15. Σχετικά με την αίτηση της κας Πολενάκη Μαρίας για παραχώρηση λωρίδας γης 17,52 τ.μ στον οικισμό “Καμάρες”, ύστερα από τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Κοινότητας Απολλωνίας (ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Η Πρόεδρος της Κοινότητας Απολλωνίας Κατερίνα Θεολόγου).
Θέμα 16. Σχετικά με την αίτηση της κας Ατσόνιου Κωνσταντίνας του Συμεών για παραχώρηση λωρίδας γης 15,69 τ.μ στον οικισμό “Χερόννησος”, ύστερα από την υπ΄αρ. 5/2021 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Κοινότητας Αρτεμώνα (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Αρτεμώνος Θωμάς Τσίπης).
Θέμα 17. Σχετικά με την αναζήτηση αγοράς ακινήτου στην περιοχή της Αγίας Άννας Αρτεμώνα Σίφνου προκειμένου να δημιουργηθεί πλατεία ή χώρος στάθμευσης, ύστερα από την υπ΄αρ. 6/2021 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Κοινότητας Αρτεμώνα (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Αρτεμώνα Θωμάς Τσίπης).
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΙΜΠΑΞ : Γιά τά θέματα 12 – ἒως καί 17 συμφωνοῦμε μέ τίς Εἰσηγήσεις τῶν Κοινοτικῶν Συμβουλίων ὃπως θά ἐκφρασθοῦν διά τῶν Προέδρων τους ἀφοῦ συμμετέχουμε σ’ αὐτά κι ἒχομε ἐκφράσει τίς θέσεις μας ἐπί τῶν συγκεκριμένων θεμάτων.
Ἀντώνιος Γ. Ζαμπέλης
Κοινοτικός Σύμβουλος Ἀπολλωνίας Σίφνου