Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025
11.7 C
Sifnos

ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ ΗΡΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ….

«Ένα καράβι ήρθε απόψε από τα παλιά»

Ένα καράβι ήρθε προχθές το βράδυ ξαφνικά στη θάλασσα της μνήμης μας.
Αφορμή αποτέλεσε μια ανάρτηση του κ. Τάσου Βουτυρά με βίντεο των κινητοποιήσεων των κατοίκων της Κέας
«Σαν σήμερα (4 Μαρτίου 2021) πριν από 28 χρόνια:
Ήταν 4 Μαρτίου 1993 όταν όλος ο λαός της Τζιάς κατέβηκε στο λιμάνι της Κορησσίας για να εμποδίσει την πρόσδεση ενός παλιού καραβιού-σαπιοκάραβου του «ΙΟΥΛΙΣ ΚΕΑΣ ΙΙ» με την νέα του ονομασία «ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ»
Ήταν μια γενική κινητοποίηση των κατοίκων της Τζιάς η οποία έφερε αποτέλεσμα και το ανεπιθύμητο καράβι έφυγε οριστικά από το νησί»

Το βαπόρι για το οποίο πραγματοποιήθηκε η διαμαρτυρία είναι το “ΙΟΥΛΙΣ ΚΕΑΣ ΙΙ” που στις αρχές του 1993 είχε μετονομαστεί σε «ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ».
Τελικά το πλοίο αντικαταστάθηκε από το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ».
Το βαπόρι είχε στο όνομά του το «ΙΙ» διότι υπήρξε πρωτύτερα το παλιό “ΙΟΥΛΙΣ ΚΕΑΣ”.
Είναι/ήταν ένα ιστορικό σκαρί από το Λίβερπουλ, το “ROYAL DAFFODIL II” (ναυπήγησης του 1958, 609 grt, 48 m x 15 m, με ταχύτητα 12 κόμβους την ώρα).
Ταξίδεψε για την εταιρεία «WALLASEY FERRΙES».
Ολοκλήρωσε την καριέρα του στο Mersey το 1977 και μετά κατέβηκε στην Ελλάδα.
Τα παραπάνω στοιχεία, όπως και η φωτογραφία που παραθέτουμε, προέρχονται από το βιβλίο “COASTAL SHIPPING THE TWINLIGHT YEARS” του Ian Collard (εκδόσεις: “Tempus”).

Από το όμορφο Λίβερπουλ, όταν η ομάδα του Μεγάλου Λιμανιού μεσουρανούσε, μας ήρθε αυτό το μικρό χαριτωμένο πλοίο.
Στην Αγγλία το αγαπούσαν πολύ και, πιθανόν, κάποιοι από τους παίκτες της μεγάλης Λίβερπουλ ταξίδευαν κάποτε με αυτό ….
Νομίζω, ότι είναι από τις πιο περίεργες μετασκευές πλοίων που έγιναν ποτέ.
Οι περισσότεροι το θεωρούσαν πολύ άσχημο, αλλά είχε και τους υποστηρικτές του.
Αν προσέξει κανείς θα δει ότι τουλάχιστον η κάτω σειρά από τα μπροστινά παράθυρα της πλώρης δεν έχει αλλάξει ……
Αποτέλεσμα και του μεγέθους του, αλλά και της μετασκευής του, ήταν η ελαφρά ιδιόμορφη συμπεριφορά του στον καιρό.
Το τι είχε άκουσε κατά καιρούς εδώ στην ναυτομάνα Ελλάδα αυτό το πλοίο δεν περιγράφεται. Πραγματικά, η εικόνα του να παλεύει με τα κύματα του Αιγαίου ήταν μοναδική.
Άλλο πράγμα το Mersey, άλλο το Αιγαίο.

Έκανε κατά καιρούς τη γραμμή Ραφήνα-Μαρμάρι, αλλά πιο πολύ συνδέθηκε με τη γραμμή από το Λαύριο για την Κέα και το καλοκαίρι και Κύθνο (κάποιες ημέρες).
Ανήκε σε δύο συνέταιρους από τους οποίους ο ένας ήταν ο κύριος Δημήτρης Λεβεντάκης.
Στην πορεία το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία του Γιώργη του Γούτου.
Εδώ μια φωτογραφία από το εξαιρετικό βιβλίο “Greek Ferries” του John May (εκδόσεις: “Ferry Publications”).
Το “Ιουλίς Κέας ΙΙ” στο Λαύριο, ένα απόγευμα του Αυγούστου το 1990 (John May).
Καπετάνιος του ήταν για κάποια χρόνια ο καπετάν-Θόδωρος ο Κιμπεζής, μια πολύ μεγάλη μορφή των ελληνικών θαλασσών.
Από το πλοίο αυτό πέρασε στην αρχή της καριέρας του ο εξαιρετικός καπετάν-Νίκος ο Πανουργιάς, πλοίαρχος στο «ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ».

Στα τελευταία του επί της ελληνικής του καριέρας είχε περάσει στην πλοιοκτησία Τσιρίκου και ταξίδεψε ως οχηματαγωγό (ro-ro) me το όνομα “Αγία Κυριακή” μεταφέροντας φορτηγά στα Δωδεκάνησα.
Tο 1994 το θυμόμαστε δεμένο δίπλα στο «Ιαλυσσός» και τα άλλα πλοία της γραμμής.
Στην carte-postale το βλέπουμε δεμένο στο λιμάνι της Σύμης.

To “MYΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» που αντικατέστησε το «ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ».

Τελικά πουλήθηκε σε Τούρκους το 1995 για να ταξιδέψει από Μερσίνα προς Ισραήλ, αλλά τελικά βρέθηκε να ταξιδεύει από την Αμμόχωστο (κατεχόμενη Κύπρος) προς τη Μερσίνα και σε άλλα λιμάνια της Τουρκίας.
Μετατράπηκε σε πλοίο για μεταφορά containers και ονομάστηκε «DOLPHIN Ι». Μπορούσε να μεταφέρει 63 containers.
Το πλοίο πρέπει να βυθίστηκε στις 7 Νοεμβρίου του 2007.
Με τον τρόπο αυτό έκλεισε ο «ΒΙΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ» ενός πλοίου που ξεκίνησε ως επιβατηγό για να καταλήξει σε mini κοντεϊνεράδικο.

Top επιλογές της εβδομάδας

Ο DJ FOTISCO μας λέει για τις πλωτές και αεροδιακομιδές ασθενών στην Σίφνο και τα νησιά των Κυκλάδων.Βίντεο

Βρεθήκαμε πριν από λίγο στην Αγία Αικατερίνη Καμαρών Σίφνου μετά από πρόσκληση του Προέδρου του Συλλόγου Νεολαίας Σίφνου ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. του Αντώνη του Ατσόνιου του dj Fotisco. Ο Αντώνης μας είπε καταρχήν ότι μετά τα πάρτυ του Συλλόγου που έγιναν το κα...

Οκτώβριο σαν Αύγουστο θύμισε η άφιξη του CHAMPION JET3 στην Σίφνο σήμερα.Βίντεο

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2025. Το CHAMPION JET3 της seajets καταφθάνει στο λιμάνι Καμαρών Σίφνου ερχόμενο από Σέριφο και Πειραιά και προς Μήλο με επιστροφή. Το ταχύπλοο κατέφθασε κατάμεστο από κόσμο ενώ είχε και πολλά αυτοκίνητα θυμίζοντας μας μέ...

Η φωτογραφία της ημέρας

Ο παλαίμαχος ναυτικός και επίτροπος στην Παναγιά τα Μάγγανα και στην Παναγιά Τρουλακιανή, Γιώργης Σανάκης (το Γιωργά) στο λιμάνι του Πειραιά λίγο πριν επιβιβαστεί στο CHAMPION JET3 για το ταξίδι στην Σίφνο. Από τους ανθρώπους που δυστυχώς αρχίζου...

Ιάσονας Φωτήλας από τη Σίφνο: «Υπάρχει η βούληση να στηριχθεί η ελληνική χειροτεχνία» (video)

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα πραγματοποιήθηκαν στον Αρτεμώνα τα εγκαίνια της έκθεσης κεραμικής, στο πλαίσιο του 17ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας «Νικόλαος Τσελεμεντές». Η έκθεση διοργανώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με τη Δομή Κεραμικής του Πα...

Πήγε με καγιάκ από Κύθνο στην Σίφνο επειδή δεν είχε πλοίο και παραβρέθηκε στο φεστιβάλ Τσελεμεντέ

Για δεύτερη χρονιά η Κύθνος δεν έχει ακτοπλοϊκά δρομολόγια από τον Πειραιά και με τα γειτονικά νησιά των δυτικών Κυκλάδων. Η Κύθνος έχει σύνδεση μόνο με το Λαύριο. Για αυτό το λόγο, ως ένδειξη διαμαρτυρίας ο Μανώλης Χριστοδουλάκης, μόνιμος κάτ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,290ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες