Σε 12 ημέρες θα γιορτάσαμε στη Σίφνο το μεγάλο πανηγύρι της Παναγίας της Χρυσοπηγής.(ας θυμηθούμε τι γράφαμε το 2021)
Το τυχερό πλοίο για φέτος θα είναι το ΑΝΕΜΟΣ.
Μετά από 19 χρόνια η θαυματουργός εικόνα και πολιούχος Σίφνου θα μεταφερθεί και πάλι με συμβατικό πλοίο.
Τα προηγούμενα χρόνια μεταφέρονταν με ταχύπλοα της aegeanspeed lines και τα δύο τελευταία με της seajets, to CHAMPION JET1 και το SPEEDRUNNER JET.
Το 2020 το πανηγύρι δεν έγινε λόγω κορονοϊού, ενώ το 2021 έγινε με αυστηρά μέτρα προστασίας και η εικόνα μεταφέρθηκε από τον Πλατύ γιαλό στην Χρυσοπηγή με το αλιευτικό ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ του καπετάν Γιώργη του Κακάκη και μπήκε και στην υδροφόρα ΠΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ όπου προσκύνησε ο κυβερνήτης και το πλήρωμα.
Δείτε το βίντεο μας:
Ας θυμηθούμε ποιό ήταν το τελευταίο συμβατικό πλοίο που μετέφερε την εικόνα της Χρυσοπηγής από τις Καμάρες μέχρι τον ιερό Βράχο.
Ήταν 8 Ιουνίου του 2005 όταν το «Εξπρές Αθηνά» (πρώην «Παναγία Τήνου ΙΙ») παραλάμβανε την εικόνα από το λιμάνι των Καμαρών.
Εκείνη την χρονιά πανηγυράδες ήταν η οικογένεια του Νίκου και της Μαρίας Μενεγάκη από το Κάτω Πετάλι της Σίφνου.
Το καλοκαίρι του 1999 τα δύο αδελφά πλοία έσμιξαν ξανά σε κοινή ρότα με διαφορετικά σινιάλα.
To «Εξπρές Αθηνά» με σινιάλα της Agapitos Express Ferriesκαι το “Superferry II” με τα σινιάλα της Strintzis Lines.
Το «Εξπρές Αθηνά»/«Παναγία Τήνου ΙΙ» πρωτοήρθε στην Ελλάδα το 1993 με μια μεγάλη γαλάζια φάλαινα στα πλαϊνά του.
Ήρθε να αντικαταστήσει ένα βαπόρι-θρύλο, το «Παναγία Τήνου».
Και θα τα είχε καταφέρει αν δεν ερχόταν η χρεοκοπία της εταιρείας του τη δεύτερη, μόλις, χρονιά του στην Ελλάδα.
Υπήρξε ένα από τα ωραιότερα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας των τελευταίων 30 ετών που του έτυχαν. όμως, δύο κατασχέσεις που το κράτησαν δεμένο τα 6 από τα 17 χρόνια που έμεινε συνολικά στην Ελλάδα.
Ο Βαγγέλης ο Βεντούρης θέλησε να δημιουργήσει το ωραιότερο ακτοπλοϊκό πλοίο εκείνης της εποχής.
Και, μάλλον, τα κατάφερε.
Και το ίδιο το καράβι θα ήθελε να το θυμούνται για όλα όσα πρόσφερε παρά για όσα δεν το άφησαν να προσφέρει.
Το 1998 το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία της Agapitos Express Ferries παίρνοντας το όνομα «Εξπρές Αθηνά»,
Το καλοκαίρι του 1999 ήρθε στη Ραφήνα και έσμιξε ξανά σε κοινή ρότα με διαφορετικά σινιάλα με το αδελφό του πλοίο, το “Supreferry II”.
To «Εξπρές Αθηνά» με σινιάλα της Agapitos Express Ferries και το “Superferry II” με τα σινιάλα της Strintzis Lines.
Στο τέλος του 1999 το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία της Hellas Ferries διατηρώντας το όνομά του.
Με τα σινιάλα της νέας του εταιρείας ταξίδεψε μέχρι τις αρχές του 2007.
Το φθινόπωρο του 2006 το πλοίο πέρασε για λίγο από τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Ήταν ο τελευταίος του αποχαιρετισμός στο λιμάνι των Καμαρών.
Στις αρχές του 2007 ταξίδεψε ναυλωμένο από την STRINTZIS FERRIES γραμμή από τον Πόρο της Κεφαλονιάς για την Κυλλήνη.
Λίγο μετά πουλήθηκε στην SAOS FERRIES.
Η πώλησή του στην SAOS FERRIES υπήρξε το χρονικό ενός προαναγγελθέντος τέλους.
Και, ήταν κρίμα που τότε το πλοίο δεν το πήρε ο Μίμης ο Αγούδημος.
Στην πορεία βέβαια έσβησε και η εταιρεία του Μίμη του Αγούδημου.
Το “Παναγία Τήνου ΙΙ” σφύριξε για τελευταία φορά πριν από δέκα τόσα χρόνια.
Οι τίτλοι τέλους έπεσαν το 2008.
Τελευταίος του καπετάνιος ήταν ο καπετάν-Σπύρος Θηραίος και τελευταίος Α’ Μηχανικός ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας.
Αλλά τα υπέροχα ταξίδια που μας χάρισε θα μείνουν για πάντα παντοτινά.
Καπετάνιοι που πέρασαν από τη γέφυρά του ήταν μεταξύ άλλων:
Καπετάν-Αργύρης Σαρρής, καπετάν-Γιώργος Περουλάκης,καπετάν-Τάσος Τρέσσος, καπετάν-Ανδρέας Νάζος, καπετάν-Βασίλης Πασχάλης, καπετάν-Μάκης Σκιαδάς, καπετάν-Μπάμπης Παντελής, καπετάν-Νίκος Βασιλικής, καπετάν-Μηνάς Ράλλης, καπετάν-Σπύρος Θηραίος και καπετάν-Νίκος Κορρές.
Επίσης απο την γέφυρα του πέρασε και ο καπετάν Γιώργης Κολυδάς το 2001 που έκανε αγονη γραμμή πειραια-συρο Νάξο Αμοργό σχοινουσα Δονούσα Ηράκλεια Κουφονήσια Αστυπάλαια και επιστροφή..