Πέμπτη, 13 Μαρτίου, 2025
12.6 C
Sifnos

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟΥ BLACKOUT ΣΤΙΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ

Οι πρωτοφανείς καιρικές συνθήκες που έχει διαμορφώσει ο παρατεταμένος καύσωνας και οι καταστροφικές πυρκαγιές που πλήττουν πολλές περιοχές της χώρας, δοκιμάζουν τη λειτουργία του δικτύου ηλεκτροδότησης σε πολλές περιοχές της χώρας.

Πολλοί αναρωτιούνται γιατί αυτό το θέμα θα πρέπει να απασχολεί τις Κυκλάδες και ειδικά τα διασυνδεδεμένα νησιά με το κεντρικό δίκτυο ηλεκτροδότησης της χώρας. Η απάντηση έχει δύο σκέλη.

Κατά πρώτον, η υποθαλάσσια διασύνδεση των νησιών μέσω υποβρύχιου καλωδίου, δε σημαίνει ότι τους εξασφαλίζει απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση σε συνθήκες οι οποίες χαρακτηρίζονται ακραίες, όπως αυτές που διανύουμε τις τελευταίες ημέρες.

Για παράδειγμα, η μεγάλη πυρκαγιά στην Αττική που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη απείλησε τη γραμμή μεταφοράς 400 kV Λάρυμνας – Αγ. Στεφάνου που τροφοδοτούσε τις περιοχές του Λεκανοπεδίου, αλλά και τα νησιά που συνδέονται με το Λαύριο: Σύρος, Πάρος, Νάξος, Μύκονος, Ιος, Τήνος και Άνδρος.

Η Νοτιοανατολική Αττική και οι Κυκλάδες ηλεκτροδοτούνται με ρεύμα που παράγεται από τις μονάδες Λαύριο 4 και 5 και Αλιβέρι Εύβοιας. Τα ΚΥΤ Λάρυμνας, Αγ. Στεφάνου, Αχαρνών, Παλλήνης και Λαυρίου μεταφέρουν με γραμμές υπερυψηλής τάσης τις αναγκαίες ποσότητες για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.

Σε πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας αποφάσισε ως πρόσθετο μέτρο και προκειμένου να αποτραπεί ντόμινο διακοπών ηλεκτροδότησης και στις Κυκλάδες να τεθούν σε ετοιμότητα τεχνικοί της ΔΕΗ σε συνεργασία με τους τεχνικούς του ΔΕΔΔΗΕ ώστε αν πέσει και η γραμμή μεταφοράς Λάρυμνας – Αγ. Στεφάνου να τεθούν σε λειτουργία οι σβηστές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στη Σύρο, Πάρο, Μύκονο και Άνδρο.

Απογυμνωμένες από τεχνίτες οι υπηρεσίες

Πόσοι, όμως, είναι οι τεχνικοί του ΔΕΔΔΗΕ που υπηρετούν στα νησιά και κατά πόσο έχουν τη δυνατότητα να σηκώσουν το βάρος μιας έκτακτης ανάγκης; Αν και έχουν δείξει πολλάκις τις ικανότητες και το φιλότιμό τους, αντιμετωπίζοντας με επάρκεια και αποτελεσματικότητα περιπτώσεις με μεγάλο βαθμό δυσκολίας (όπως πρόσφατα στην Σαντορίνη), σε περίπτωση που το σύστημα διασύνδεσης βγει εκτός λειτουργίας , τα δεδομένα θα είναι πολύ δύσκολα για τις Κυκλάδες.

Οι απαιτήσεις δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν, όταν με τεράστια δυσκολία εξυπηρετούνται ακόμα και οι καθημερινές ανάγκες και βλάβες, καθώς στα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων – και μάλιστα στα μεγάλα και τουριστικά – οι τεχνικοί δεν ξεπερνούν τα δάχτυλα του ενός χειρός. Νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος, η Νάξος, η Ίος κλπ. αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα υποστελέχωσης με αποδεκατισμένες υπηρεσίες και γερασμένο προσωπικό.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το νησί της Πάρου καλούνται να το καλύψουν σε βάρδια ένας το πολύ δυο εναερίτες. Για την Αντίπαρο το πιο αναπτυσσόμενο τουριστικό νησί, δεν υπάρχει καν προσωπικό. Σχεδόν κανένα νησί δεν έχει τη δυνατότητα στελέχωσης νυκτερινής βάρδιας.

Δεν εισακούγονται τα αιτήματα για προσλήψεις έκτακτου προσωπικού

Οι συνεχείς εκκλήσεις των εργαζομένων, συνδικαλιστικών φορέων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Βουλευτών αλλά και της τοπικής Υπηρεσίας του ΔΕΔΔΗΕ , για στελέχωση των υπηρεσιών και τα αλλεπάλληλα αιτήματα για προσλήψεις προσωπικού για την κάλυψη αναγκών σε νησιά που το καθένα υποδέχεται πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες το χρόνο, δεν έχουν βρει ανταπόκριση από την κεντρική διοίκηση.

Έτσι, ειδικά το φετινό καλοκαίρι οι Κυκλάδες είναι απογυμνωμένες από τεχνικό προσωπικό και ο κίνδυνος του μπλακ άουτ σε μια έκτακτη περίσταση θεωρείται κάτι περισσότερο από ορατός.

Ας ευχηθούμε να περάσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση των νησιών αυτή η δύσκολη περίοδος του καύσωνα και των μεγάλων πυρκαγιών, αν και τα προβλήματα δε λύνονται με ευχές. Χρειάζονται πράξεις, αποφάσεις, πρόληψη και υπευθυνότητα για να αποκτήσει ο πλέον τουριστικός νομός της χώρας την απαιτούμενη θωράκιση με τεχνίτες και υποδομές τέτοιες που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου ηλεκτροδότησης ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

cyclades24.gr

 

Top επιλογές της εβδομάδας

Πότε ξεκινούν δρομολόγια ταχύπλοα και ΑΝΕΜΟΣ για Σίφνο Σέριφο Μήλο.Τι νέο θα υπάρξει

Άλλη μια σεζόν ετοιμάζεται σιγά σιγά να ξεκινήσει για τα νησιά μας. Ενώ παλαιότερα ξεκινούσε Ιούνιο και τελείωνε τέλος Αυγούστου, τα τελευταία χρόνια ξεκινά από Μάρτιο και φτάνει μέχρι και Οκτώβριο, Νοέμβριο, λόγω των αρκετών ακτοπλοϊκών δρομολογ...

Σίφνος: Μία διαφορετική εκδρομή με REO στην Αγία Μαρίνα στην Σίφνο-Βίντεο

Οι γυναίκες αλλά και οι άντρες των Καμαρών Σίφνου αποφάσισαν σήμερα να πάνε να ανάψουν την Αγία Μαρίνα στο Φλάμπουρο της Σίφνου. Πήραν μαζί τους μεζεδάκια, κρασάκι και καλή διάθεση και καλούν όποιον θέλει να πάει σήμερα να τον κεράσουν. Φυσικά...

Ευχάριστο νέο για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια;

To ΑΡΤΕΜΙΣ είναι το πλοίο που εκτελεί τα δρομολόγια των ενδοκυκλαδικών με απόλυτη επιτυχία. Από την 10/3/25 μέχρι και τις 10/4/25 το πλοίο θα σταματήσει για την ετήσια ακινησία του και θα αντικατασταθεί από το ταχύπλοο HELLENIC HIGH SPEED όπως γί...

Ζητείται υπάλληλος σε κατάστημα στην Σίφνο

Για πληροφορίες 6980686657

Το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Βίντεο

Σε ένα λιβάδι στον Πλατύ Γυαλό είναι μόνιμα παρκαρισμένο το πιο παλιό φορτηγό της Σίφνου.Είναι το φορτηγό του Σπύρου του Γεροντόπουλου που αφού κουβάλησε τόσους τόνους υλικών ήρθε να ξεκουραστεί εδώ στον Πλατύ Γυαλό.Η οικογένεια Γεροντόπουλου έχει σ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
570ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img