Οι ανακριβείς υπολογισμοί στην ευστάθεια προκάλεσαν την ανατροπή του οχηματαγωγού πλοίου Golden Ray που είχε ως αποτέλεσμα ζημιά αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσε την Τρίτη το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) .
Η έκθεση για το θαλάσσιο ατύχημα αναφέρει λεπτομερώς την έρευνα του NTSB σχετικά με την ανατροπή του Golden Ray κοντά στο Brunswick της Georgia. Τα 23 μέλη του πληρώματος καθώς και ο πλοηγός διασώθηκαν. Ανάμεσα στα μέλη του πληρώματος που διασώθηκαν ήταν και 4 μηχανικοί οι οποίοι είχαν παγιδευτεί στο πλοίο για περίπου 40 ώρες.
Δύο μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν σοβαρά. Το Golden Ray υπέστη σημαντικές ζημιές λόγω της πυρκαγιάς, της εισροής υδάτων και της διάβρωσης από το αλμυρό νερό και δηλώθηκε ολική απώλεια που εκτιμάται σε 62,5 εκατομμύρια δολάρια. Υπολογίστηκε επίσης ότι το φορτίο των 4.100 οχημάτων αξίας 142 εκατομμυρίων δολαρίων υπέστη ολοκληρωτική ζημιά .
Να θυμίσουμε ότι 40 περίπου λεπτά μετά την έξοδο από το λιμάνι, το Golden Ray μήκους 656 ποδιών άρχισε να παίρνει κλίση προς τα αριστερά την στιγμή που πραγματοποιούσε δεξιά στροφή 68 μοιρών. Παρά τις προσπάθειες του πιλότου και του πληρώματος να αντιμετωπίσουν τη κλίση, ο ρυθμός στροφής προς τα δεξιά αυξήθηκε και το σκάφος έφτασε να έχει κλίση 60μοιρών για προτού προσαράξει έξω από το κανάλι.
Το NTSB διαπίστωσε ότι η πιθανή αιτία της ανατροπής του Golden Ray ήταν το σφάλμα του υποπλοιάρχου που εισήγαγε ποσότητες έρματος στο υπολογισμό του, γεγονός που οδήγησε στον λανθασμένο προσδιορισμό της ευστάθειας του πλοίου και είχε ως αποτέλεσμα το Golden Ray να έχει ανεπαρκή ανορθωτικό μοχλοβραχίονα για να αντισταθμίσει τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της δεξιάς στροφής. Στο ατύχημα συνέβαλε η έλλειψη αποτελεσματικών διαδικασιών στο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας της G-Marine Service Co. Ltd. (διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου) για την επαλήθευση των υπολογισμών ευστάθειας.
Το NTSB κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Golden Ray δεν πληρούσε τα διεθνή πρότυπα ευστάθειας κατά την αναχώρηση του και διέθετε λιγότερη ευστάθεια από ό, τι υπολόγισε ο υποπλοίαρχος.
Σύμφωνα με το NTSB, μετά την ανατροπή του σκάφους, οι ανοιχτές υδατοστεγείς πόρτες επέτρεψαν την εισροή υδάτων και την πλημμύρα στο πλοίο, κάτι το οποίο ήταν η αιτία να μπλοκαριστεί η κύρια έξοδος από το μηχανοστάσιο, όπου εγκλωβίστηκαν τέσσερα μέλη του πληρώματος. Δύο υδατοστεγείς πόρτες είχαν μείνει ανοιχτές για σχεδόν δύο ώρες πριν από το ατύχημα. Κανείς στη γέφυρα δεν έλενξε ότι οι πόρτες ήταν κλειστές πριν από την αναχώρηση από το λιμάνι.
«Οι συνθήκες αυτού του ατυχήματος δείχνουν ότι ακόμη και κατά τη διέλευση σε προστατευμένα και ασφαλή ύδατα, η υδατοστεγής ακεραιότητα είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος του», αναφέρεται στην έκθεση. «Είναι σημαντικό ο χειριστής να διασφαλίσει ότι τα πληρώματα ελέγχουν ότι όλες οι υδατοστεγείς πόρτες είναι κλειστές σύμφωνα με τις διαδικασίες του συστήματος διαχείρισης ασφάλειας.»
Ως αποτέλεσμα της έρευνάς του, το NTSB εξέδωσε δύο συστάσεις ασφάλειας στην G-Marine Service Co. Ltd .:
Να αναθεωρήσει το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας για να θεσπίσει διαδικασίες για την επαλήθευση υπολογισμών ευστάθειας και να εφαρμόσει διαδικασίες ελέγχου για να διασφαλίσει ότι τα πλοία τους πληρούν τις απαιτήσεις ευστάθειας πριν φύγουν από το λιμάνι, και να αναθεωρήσει τη διαδικασία ελέγχου του συστήματος διαχείρισης ασφάλειας για να επαληθεύεται η συμμόρφωση του πληρώματος στη λίστα ελέγχου Άφιξης/Αναχώρησης σχετικά με το κλείσιμο των στεγανών θυρών. Ο δημόσιος φάκελος για την έρευνα περιέχει περισσότερες από 1.700 σελίδες πραγματικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων συνεντεύξεων, φωτογραφιών και άλλου υλικού έρευνας και είναι διαθέσιμος διαδικτυακά στη διεύθυνση https://go.usa.gov/xFKfT.
Πηγή : https://e-nautilia.gr