Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025
17.4 C
Sifnos

Ανατροπή του Ro/Ro Golden Ray- Στα 200 εκ. δολάρια η ζημιά

Οι ανακριβείς υπολογισμοί στην ευστάθεια προκάλεσαν την ανατροπή του οχηματαγωγού πλοίου Golden Ray που είχε ως αποτέλεσμα ζημιά αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσε την Τρίτη το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) .

Η έκθεση για το θαλάσσιο ατύχημα αναφέρει λεπτομερώς την έρευνα του NTSB σχετικά με την ανατροπή του Golden Ray κοντά στο Brunswick της Georgia. Τα 23 μέλη του πληρώματος καθώς και ο πλοηγός διασώθηκαν. Ανάμεσα στα μέλη του πληρώματος που διασώθηκαν ήταν και 4 μηχανικοί οι οποίοι είχαν παγιδευτεί στο πλοίο για περίπου 40 ώρες.

Δύο μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν σοβαρά. Το Golden Ray υπέστη σημαντικές ζημιές λόγω της πυρκαγιάς, της εισροής υδάτων και της διάβρωσης από το αλμυρό νερό και δηλώθηκε ολική απώλεια που εκτιμάται σε 62,5 εκατομμύρια δολάρια. Υπολογίστηκε επίσης ότι το φορτίο των 4.100 οχημάτων αξίας 142 εκατομμυρίων δολαρίων υπέστη ολοκληρωτική ζημιά .

Να θυμίσουμε ότι 40 περίπου λεπτά μετά την έξοδο από το λιμάνι, το Golden Ray μήκους 656 ποδιών άρχισε να παίρνει κλίση προς τα αριστερά την στιγμή που πραγματοποιούσε δεξιά στροφή 68 μοιρών. Παρά τις προσπάθειες του πιλότου και του πληρώματος να αντιμετωπίσουν τη κλίση, ο ρυθμός στροφής προς τα δεξιά αυξήθηκε και το σκάφος έφτασε να έχει κλίση 60μοιρών για προτού προσαράξει έξω από το κανάλι.

Το NTSB διαπίστωσε ότι η πιθανή αιτία της ανατροπής του Golden Ray ήταν το σφάλμα του υποπλοιάρχου που εισήγαγε ποσότητες έρματος στο υπολογισμό του, γεγονός που οδήγησε στον λανθασμένο προσδιορισμό της ευστάθειας του πλοίου και είχε ως αποτέλεσμα το Golden Ray να έχει ανεπαρκή ανορθωτικό μοχλοβραχίονα για να αντισταθμίσει τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της δεξιάς στροφής. Στο ατύχημα συνέβαλε η έλλειψη αποτελεσματικών διαδικασιών στο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας της G-Marine Service Co. Ltd. (διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου) για την επαλήθευση των υπολογισμών ευστάθειας.

Το NTSB κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Golden Ray δεν πληρούσε τα διεθνή πρότυπα ευστάθειας κατά την αναχώρηση του και διέθετε λιγότερη ευστάθεια από ό, τι υπολόγισε ο υποπλοίαρχος.

Σύμφωνα με το NTSB, μετά την ανατροπή του σκάφους, οι ανοιχτές υδατοστεγείς πόρτες επέτρεψαν την εισροή υδάτων και την πλημμύρα στο πλοίο, κάτι το οποίο ήταν η αιτία να μπλοκαριστεί η κύρια έξοδος από το μηχανοστάσιο, όπου εγκλωβίστηκαν τέσσερα μέλη του πληρώματος. Δύο υδατοστεγείς πόρτες είχαν μείνει ανοιχτές για σχεδόν δύο ώρες πριν από το ατύχημα. Κανείς στη γέφυρα δεν έλενξε ότι οι πόρτες ήταν κλειστές πριν από την αναχώρηση από το λιμάνι.

«Οι συνθήκες αυτού του ατυχήματος δείχνουν ότι ακόμη και κατά τη διέλευση σε προστατευμένα και ασφαλή ύδατα, η υδατοστεγής ακεραιότητα είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια του πλοίου και του πληρώματος του», αναφέρεται στην έκθεση. «Είναι σημαντικό ο χειριστής να διασφαλίσει ότι τα πληρώματα ελέγχουν ότι όλες οι υδατοστεγείς πόρτες είναι κλειστές σύμφωνα με τις διαδικασίες του συστήματος διαχείρισης ασφάλειας.»

Ως αποτέλεσμα της έρευνάς του, το NTSB εξέδωσε δύο συστάσεις ασφάλειας στην G-Marine Service Co. Ltd .:

Να αναθεωρήσει το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας για να θεσπίσει διαδικασίες για την επαλήθευση υπολογισμών ευστάθειας και να εφαρμόσει διαδικασίες ελέγχου για να διασφαλίσει ότι τα πλοία τους πληρούν τις απαιτήσεις ευστάθειας πριν φύγουν από το λιμάνι, και να αναθεωρήσει τη διαδικασία ελέγχου του συστήματος διαχείρισης ασφάλειας για να επαληθεύεται η συμμόρφωση του πληρώματος στη λίστα ελέγχου Άφιξης/Αναχώρησης σχετικά με το κλείσιμο των στεγανών θυρών. Ο δημόσιος φάκελος για την έρευνα περιέχει περισσότερες από 1.700 σελίδες πραγματικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων συνεντεύξεων, φωτογραφιών και άλλου υλικού έρευνας και είναι διαθέσιμος διαδικτυακά στη διεύθυνση https://go.usa.gov/xFKfT.

Πηγή : https://e-nautilia.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Η φωτογραφία της ημέρας

Ο παλαίμαχος ναυτικός και επίτροπος στην Παναγιά τα Μάγγανα και στην Παναγιά Τρουλακιανή, Γιώργης Σανάκης (το Γιωργά) στο λιμάνι του Πειραιά λίγο πριν επιβιβαστεί στο CHAMPION JET3 για το ταξίδι στην Σίφνο. Από τους ανθρώπους που δυστυχώς αρχίζου...

Οκτώβριο σαν Αύγουστο θύμισε η άφιξη του CHAMPION JET3 στην Σίφνο σήμερα.Βίντεο

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2025. Το CHAMPION JET3 της seajets καταφθάνει στο λιμάνι Καμαρών Σίφνου ερχόμενο από Σέριφο και Πειραιά και προς Μήλο με επιστροφή. Το ταχύπλοο κατέφθασε κατάμεστο από κόσμο ενώ είχε και πολλά αυτοκίνητα θυμίζοντας μας μέ...

Ο DJ FOTISCO μας λέει για τις πλωτές και αεροδιακομιδές ασθενών στην Σίφνο και τα νησιά των Κυκλάδων.Βίντεο

Βρεθήκαμε πριν από λίγο στην Αγία Αικατερίνη Καμαρών Σίφνου μετά από πρόσκληση του Προέδρου του Συλλόγου Νεολαίας Σίφνου ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. του Αντώνη του Ατσόνιου του dj Fotisco. Ο Αντώνης μας είπε καταρχήν ότι μετά τα πάρτυ του Συλλόγου που έγιναν το κα...

Θα δούμε σύνδεση Σίφνου Κρήτης με blue star;;Ανακοίνωση της Δημοτικής Παράταξης”Η Σίφνος μας”

Ακολουθεί ανακοίνωση της Δημοτικής Παράταξης"Η Σίφνος μας" "Αγαπητές και Αγαπητοί Συνδημότες,Η δημοτική μας παράταξη, έχοντας στραμμένο το βλέμμα στην εξυπηρέτηση των αναγκών των δημοτών, απέστειλε την παρακάτω επείγουσα επιστολή σχετικά με τη φη...

Πανσιφναϊκός:Αναχώρηση με το super jet2 για Μήλο για τον πρώτο αγώνα πρωταθλήματος.

Με το SUPER JET2 αναχώρησε πριν από λίγο η ανδρική ομάδα του Πανσιφναϊκού για το πρώτο της παιχνίδι πρωταθλήματος για φέτος με τον Παμμηλιακό. Η ομάδα πριν το ταξίδι ήπιε το καφεδάκι της στο καφε "Εν λευκώ"το οποίο σε κάθε αναχώρηση της ομάδας θα...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,290ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες