Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024
11.8 C
Sifnos

Ο”ΓΙΓΑΝΤΑΣ”ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ

Της Ελένης Μπότα

Γραφειακοί χώροι, καταστήματα και χώροι εστίασης προβλέπεται να κατασκευαστούν στον Πύργο του Πειραιά, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να δίνει προ ημερών το πράσινο φως στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Το project αφορά την αποπεράτωση και λειτουργία του Εμποροναυτιλιακού Κέντρου Πειραιά, γνωστού και ως “Πύργου Πειραιά” σε δημοτικό ακίνητο, επιφάνειας 3.842,32 τετραγωνικών μέτρων, με σχεδιαζόμενη χρήση γραφείων, καταστημάτων, εστίασης, και υπόγειου χώρου στάθμευσης με συνολική δομημένη επιφάνεια 34.623,74 τετραγωνικά μέτρα. Το έργο αποτελείται από κτήριο, με 2 υπόγειους ορόφους, ισόγειο, μεσόροφο και 23 ορόφους πάνω από το ισόγειο. H ανάπτυξη θα αφορά ένα βιοκλιματικό κτήριο γραφείων το οποίο στοχεύει να λάβει πιστοποίηση αειφόρου ανάπτυξης βάσει του προγράμματος πιστοποίησης Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) σε βαθμίδα GOLD.

Σύμφωνα με την ΜΠΕ, οι προτεινόμενες χρήσεις του κτηρίου του “Πύργου του Πειραιά” θα κατανεμηθούν σε χώρους καταστημάτων, χώρους γραφείων, χώρους εστίασης, βοηθητικούς χώρους για Η/Μ εγκαταστάσεις και ένα υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Η εμπορική χρήση προβλέπεται στο Ισόγειο, στο πατάρι του ισογείου, στον 1ο όροφο έως τον 3ο όροφο του κτηρίου. Η λειτουργία των καταστημάτων αποκαθιστά την αρχική χρήση εμπορικής δραστηριότητας σύμφωνα με την οποία σχεδιάστηκε η κατασκευή του.

Συγκεκριμένα ανά όροφο θα υπάρχουν οι παρακάτω χρήσεις :

• Το ισόγειο θα αποτελείται από 8 εμπορικά καταστήματα

• Στο πατάρι του ισογείου θα υπάρχουν Η/Μ χώροι και αποθήκες καταστημάτων.

• Στον 1ο Όροφο προβλέπονται 3 εμπορικά Καταστήματα, βοηθητικοί Χώροι, WC, κλιμακοστάσια.

• Στον 2ο Όροφο θα δημιουργηθούν ένα ενιαίο εμπορικό κατάστημα καθώς και βοηθητικοί χώροι

• Στον 3ο Όροφο θα δημιουργηθούν εστιατόριο – καφέ επιφάνειας 400m2 και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων

Στους υπόλοιπους ορόφους του υψηλού τμήματος του κτηρίου (4ος έως 18ος και 21ος έως 22ος) θα αναπτυχθούν γραφειακοί χώροι σε διατάξεις “Open Plan” με κατακόρυφο κεντρικό πυρήνα δύο κλιμακοστασίων και ανελκυστήρων με αποκλειστική χρήση. Η είσοδος θα πραγματοποιείται μέσω του κεντρικού χώρου υποδοχής (Lobby) στο ισόγειο του κτηρίου με σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης “access control”.

 

Η σχεδίαση των γραφειακών χώρων του “Πύργου”, έχει σαν γνώμονα την λειτουργικότητα, την ευελιξία των διατάξεων, την δημιουργία ευχάριστου και σύγχρονου περιβάλλοντος για τους εργαζόμενους, καθώς και την δυνατότητα επιπλέον δραστηριοτήτων πέραν των εργασιακών.

Όσον αφορά το εστιατόριο που θα απευθύνεται στο ευρύ κοινό, πρόκειται να λειτουργήσει στον 19ο & 20ο όροφο του “Πύργου”. Το εστιατόριο θα αναπτυχθεί σε χώρο διπλού ύψους σε ένα τμήμα του και θα προσφέρει απρόσκοπτη θέα στους επισκέπτες του. Η λειτουργία του εστιατορίου αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην διατήρηση της συνεχιζόμενης δραστηριότητας στο κτήριο και κατά τις βραδινές ώρες. Για την απευθείας πρόσβαση στο εστιατόριο, δημιουργούνται δύο εξωτερικοί ανελκυστήρες οι οποίοι θα οδηγούν από το ισόγειο στο εστιατόριο χωρίς ενδιάμεση στάση.

Τέλος στο πρώτο υπόγειο θα διαμορφωθεί ενιαίος χώρος στάθμευσης δυναμικότητας 44 θέσεων.

H ιστορία του κτιρίου
Ο Πύργος είναι το ψηλότερο κτήριο του Πειραιά και το δεύτερο στην Ελλάδα μετά τον Πύργο των Αθηνών. Έχει ύψος 84 μέτρα και αποτελείται από 24 ορόφους. Η ανέγερσή του άρχισε το 1972 επί δημαρχίας Αριστείδη Σκυλίτση σύμφωνα με τον νόμο του 1968 που αύξησε το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος οικοδόμησης μέχρι 28 ορόφους. Ο Πύργος φέρει την υπογραφή των αρχιτεκτόνων Ι. Βικέλα, Γ. Μολφέση και Α. Λοΐζου. Η ανέγερση ολοκληρώθηκε το 1975 ενώ το 1983 πήρε την τελική του μορφή με την επένδυση των εξωτερικών επιφανειών του με γυαλί και μεταλλικά ελάσματα.

Εκτός από το ισόγειο και τους δύο πρώτους ορόφους οι οποίοι στέγασαν ένα σχολείο, ένα υπερκατάστημα ηλεκτρονικών ειδών και διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, οι υπόλοιποι όροφοι παρέμειναν ανεκμετάλλευτοι. Ακολούθησε πρόσφατα, η σύμβαση για την αξιοποίηση του Πύργου, μεταξύ της Δημοτικής Αρχής, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), της εταιρείας Dimand, Prodea Investments και της Αlphabank που χρηματοδοτεί το έργο.

Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, ενώ το οικονομικό αντάλλαγμα για τον Δήμο Πειραιά θα ανέρχεται στο 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2% ετησίως.

www.capital.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Βαρύ πένθος στην ακτοπλοϊα μας.Έφυγε από τη ζωή μάστρο-Γιάννης ο Ζούρας.Βίντεο

Άλλο ένα άσχημο μαντάτο βύθισε στο πένθος το λιμάνι του Πειραιά, τα νησιά μας και την ακτοπλοΐα μας. Ο μαστρο-Γιάννης ο Ζούρας έφυγε ξαφνικά από τη ζωή μέσα στο πλοίο που αγαπούσε, στο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ στο λιμάνι του Πειραιά. Ο μαστρο-Γιάννης...

Βαρύ πένθος στη Σίφνο.Έφυγε ο Νίκος ο Ατσόνιος(Μπαϊράμης)

Σήμερα μας ήρθε ένα πολύ κακό μαντάτο στη Σίφνο.Ο Νίκος ο Ατσόνιος, ο Μπαϊράμης έφυγε από την ζωήΟ άνθρωπος σκοτώθηκε σήμερα σε εργατικό ατύχημα.Στα πενήντα εννιά του χρόνια έσβησε τόσο αναπάντεχα μία θρυλική μορφή του Αρτεμώνα. Νοικοκύρης, μεγάλ...

Κλοπή στη Σίφνο και εξιχνίαση της από την Αστυνομία

Την 14-12-2024 από το Αστυνομικό Τμήμα Σίφνου εξιχνιάστηκε κλοπή και σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία σε βάρος ημεδαπού ο οποίος μεσημεριανές ώρες της 11-12-2024 αφαίρεσε από κατοικία πορτοφόλι με χρηματικό ποσό. Τα χρήματα βρέθηκαν, κατασχέθηκαν και...

Η φωτογραφία της ημέρας

Ένα όμορφο στιγμιότυπο από το σημερινό ταξίδι του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» προς το λιμάνι του Πειραιά. Ο Νίκος ο Θεολόγος (Φλούδης)με τον γιό του τον Αντώνη από την Σίφνο με τον Σάκη τον Χαϊκάλη, τον λοστρόμο του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ».Εδώ και χρόνια οι ...

To ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ της fast ferries σε πρόσδεση στη Σέριφο.Βίντεο

Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2024.Το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» ανεβαίνει από Σαντορίνη για Νιο-Σίκινο-Φολέγανδρο-Σίφνο-Σέριφο-Πειραιά.Το πλοίο φτάνει στο λιμάνι της Σερίφου.Ξεκινά η διαδικασία πρόσδεσης.Ο καπετάν Κυριάκος Μουζάκης δίνει τις εντολές.Το πλοίο γυρ...
16,947ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,113ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
225ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11,698ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img