Τρίτη, 20 Μαΐου, 2025
14.6 C
Sifnos

Κραυγή απόγνωσης: Ανάφη χωρίς δάσκαλο και νηπιαγωγό-«Παραμεθόριος» ή «περιθώριο» τα νησιά μας

Πήραμε από νεοδιόριστο εκπαιδευτικό και δημοσιεύουμε Επιστολή για την κατάσταση στην εκπαίδευση στην Ανάφη όπου το υπουργείο Παιδείας δεν έστειλε δεύτερο δάσκαλο ούτε στη β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών

Η νεοδιόριστη εκπαιδευτικός στην Ανάφη Ευγενία Αργυράκη δήλωσε στo alfavita.gr: “Φορέσαμε το πιο φωτεινό μας χαμόγελο να υπηρετήσουμε ως νεοδιόριστοι το γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις στην ακριτική Ανάφη και ξαφνικά μαθαίνουμε πως δεν έρχεται νηπιαγωγός και δεύτερος δάσκαλος για τα παιδιά μας ούτε στη Β φάση των χθεσινών προσλήψεων. Ντροπή σας κύριοι της κυβέρνησης μόνο ντροπή !!!”

Παράλληλα η εκπαιδευτικός μας προέτρεψε να δημοσιοποιήσουμε το γεγονός που περιγράφεται στην επιστολή συναδέλφισσάς της για την απροθυμία του υπουργείου να μας στείλει νηπιαγωγό και δεύτερο δάσκαλο ώστε να λειτουργήσει το σχολείο της Ανάφης.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ

Αξιότιμη κυρία/αξιότιμε κύριε,

Θα ήθελα με λύπη μου να σας γνωστοποιήσω τη θλιβερή κατάσταση που βιώνουμε ως εκπαιδευτικοί στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. τάξεις Ανάφης, στη Β΄ Κυκλάδων.

Λέγομαι Πετρίδου Μαρία (ΠΕ 02) και ο σύζυγός μου Καλαμπούκας Σταύρος (ΠΕ 03). Είμαστε και οι δύο νεοδιόριστοι στο νησί της Ανάφης. Έχουμε παιδί που από το νόμο υποχρεούμαστε να το γράψουμε στα προνήπια. Πράγματι το παιδί είναι εγγεγραμμένο στο 1ο νηπιαγωγείο Πανοράματος Θεσσαλονίκης, όπου και είναι ο τόπος μόνιμης διαμονής μας. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί η μεταγραφή του στο νηπιαγωγείο Ανάφης και η προϊσταμένη περιμένει έγγραφη αναφορά από εμένα για την εξέλιξη της διαδικασίας.

Βρισκόμαστε στα τέλη Σεπτέμβρη και είναι άγνωστος ο χρόνος διορισμού νηπιαγωγού στην Ανάφη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το παιδί μας που δικαιούται να φοιτήσει στην προσχολική εκπαίδευση, στερείται μέχρι στιγμής το αυτονόητο δικαίωμα. Εμείς ως εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι στο σχολείο της Ανάφης αγωνιζόμαστε μαζί με το διευθυντή και τους συναδέλφους να ανταπεξέλθουμε στην παραπάνω δύσκολη κατάσταση.

Από την αρχή και αμέσως μόλις ενημερώθηκα από την πρωτοβάθμια υπηρεσία για τις κινήσεις που οφείλω ως κηδεμόνας, έπραξα άμεσα τα δέοντα. Σήμερα πληροφορήθηκα ότι ενώ η υπηρεσία έστειλε στο υπουργείο το κενό, ήρθε μόνο ένας νηπιαγωγός στη Β΄ Κυκλάδων ο οποίος θα τοποθετηθεί σε σχολείο της Σαντορίνης με 25 παιδιά. Πρόκειται φυσικά  για μία επιλογή λογική και αυτονόητη εκ μέρους της υπηρεσίας. Όμως, γιατί να σταλεί μόνο ένας νηπιαγωγός;

Δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η συνάδελφος, κ. Ευγενία Αργυράκη (ΠΕ 04). Ήρθε να εργαστεί στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ανάφης με τα δύο της παιδιά που φοιτούν στο δημοτικό. Στο δημοτικό όμως υφίστανται τέσσερις διαφορετικές τάξεις με ένα μόνο δάσκαλο! Στο αίτημα για διορισμό δεύτερου δασκάλου η απάντηση ήταν αρνητική με το επιχείρημα ότι ο νόμος επιτρέπει δεύτερο δάσκαλο από δεκαπέντε παιδιά και πάνω. Πώς μπορεί ένας δάσκαλος μόνος να διδάξει παιδιά τεσσάρων διαφορετικών τάξεων ταυτόχρονα είναι μια απάντηση που ο νόμος δε μας τη δίνει, ούτε και κανείς από τους ιθύνοντες. Επίσης, όλοι οι νόμοι έχουν και εξαιρέσεις. Φτιάχτηκαν για να υπηρετούν τους πολίτες και θα πρέπει να εφαρμόζονται με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και τις ιδιαίτερες συνθήκες που υφίστανται.

Δε θα μπορούσε στο σημείο αυτό παρά να γεννηθεί το εξής ερώτημα. Πώς γίνεται ο νόμος να τηρείται απαρέγκλιτα για τα παιδιά του δημοτικού, αλλά να αγνοείται επιδεικτικά από το ίδιο το κράτος για το παιδί μου που δικαιούται φοίτηση στο νηπιαγωγείο. Το ελληνικό κράτος δεν έχει δηλαδή τη δυνατότητα να παρέχει ούτε ένα δάσκαλο, ούτε έναν νηπιαγωγό για την Ανάφη!

Ομολογώ ότι όταν πληροφορήθηκα το διορισμό μου στην Ανάφη θεώρησα ότι είναι τιμή μου να υπηρετήσω στην ελληνική παραμεθόριο παρά τις πιθανές αντιξοότητες. Δε μου πέρασε καθόλου όμως από το μυαλό  ότι το ελληνικό κράτος θα  θεωρήσει αυτόματα την εκπαίδευση του παιδιού μου ήσσονος σημασίας.  Έκανα το λάθος να θεωρήσω αυτονόητη τη φοίτηση του γιού μου στο ελληνικό δημόσιο σχολείο!

Ήξερα ότι η λέξη «παραμεθόριος» δεν είναι συγγενής ετυμολογικά  ή νοηματικά με τη λέξη και την έννοια του «περιθωρίου». Στην πράξη όμως δυστυχώς η ξεκάθαρη αυτή διαφοροποίηση δεν τηρείται. Μου είναι πλέον πλήρως κατανοητοί οι λόγοι υποβάθμισης της ελληνικής παραμεθορίου, καθώς και οι λόγοι που τα σχολεία αυτά αδειάζουν από παιδιά. Έχει πληγεί πρώτα η Παιδεία, η βάση της κοινωνίας. Το ιερό αυτό αγαθό, που εμείς οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να υπηρετήσουμε με ένα σωρό πρακτικές δυσκολίες και χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από το κράτος. Σας βεβαιώνω ότι κανείς εκπαιδευτικός που πηγαίνει να εργαστεί σε ένα μικρό νησί του Αιγαίου δεν το κάνει μόνο για τα μόρια ή επειδή τον αναγκάζουν οι συνθήκες, αλλά επειδή έχει το κίνητρο ότι μπορεί, ο καθένας από τη θέση του, να προσφέρει. Αξίζει, κατά τη γνώμη σας, την παραπάνω αντιμετώπιση;

Είναι λογικό οι Έλληνες πολίτες εδώ να νιώθουν πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας και οι εκπαιδευτικοί έμψυχο αναλώσιμο προσωπικό. Όπως έχω καταλάβει στα μικρά σχολεία της παραμεθορίου στέλνει το κράτος εκπαιδευτικούς μόνο βασικών ειδικοτήτων και ίσα – ίσα το απαραίτητο προσωπικό για να φαίνεται ότι λειτουργούν τα σχολεία. Αναρωτιέμαι όμως αν υπηρετείται η ουσία της εκπαίδευσης με τον παραπάνω τρόπο, αλλά και η ενίσχυση της παραμεθορίου που υποτίθεται ότι το κράτος έχει προτεραιότητα.

Κατά τη γνώμη μου η αξία των ανθρώπων και των παιδιών της παραμεθορίου δε θα έπρεπε να υπολογίζεται αριθμητικά. Ένα παιδί, πέντε παιδιά, δεν είναι λιγότερο σημαντικά από τα τριάντα. Τα παιδιά αυτά έχουν ίσα δικαιώματα καθώς οι γονείς τους είναι ισότιμοι  Έλληνες πολίτες. Αν στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας, στα μικρά αυτά νησιά εδράζει η ψυχή της. Αν αφήσουμε αυτή την ψυχή να χαθεί, κανένας από εμάς δε θα έχει επιτελέσει το χρέος του.

Εύχομαι να μη σας κούρασα με τα λεγόμενά μου, αλλά αν διαφωνείτε με κάτι από τα παραπάνω, εγώ με προσοχή και σεβασμό θα ακούσω τα επιχειρήματά σας.

Εξάλλου, όπου υπάρχει η αληθινή πρόθεση, υπάρχει και ο τρόπος.

Αναμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Με εκτίμηση,

Μαρία Πετρίδου

Πηγή: www.alfavita.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Πρόσκληση για αρμούς στην Χρυσοπηγή Σίφνου

Όσες και όσοι επιθυμούν μπορούν να παραβρεθούν την ερχόμενη Κυριακή 18/5/25 από τις 07:00 και μετά στον ιερό βράχο της πολιούχου Σίφνου Παναγίας Χρυσοπηγής για να κάνουν τους αρμούς στο πλακόστρωτο, εν όψει της εορτής της. Βοήθεια μας

Κάλεσμα στο πανηγύρι Αγίας Φωτεινής Σίφνου

Το Σάββατο 17 Μαϊου 2025 στις 18:00 θα τελεσθεί ο πανηγυρικός εσπερινός της Αγίας Φωτεινής Σίφνου. Την Κυριακή 18 Μαϊου το πρωί θα τελεσθεί η πανηγυρική Θεία λειτουργία. Βοήθεια όλου του κόσμου!

Μόνο η Σίφνος έχει γαλάζιες σημαίες στις Δυτικές Κυκλάδες. 2η η Ελλάδα παγκοσμίως με 657 βραβευμένα σημεία

Αθήνα, 15/05/2025 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΤΩΝ, ΜΑΡΙΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΜΕ ΤΗ “ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑ” 2025 - 2η η Ελλάδα παγκοσμίως με 657 βραβευμένα σημεία Εξακόσιες είκοσι τρεις (623) Ελληνικές ακτές, δεκαεπτά (17) μαρίνε...

FAST FERRIES: Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο του ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ την Δευτέρα 19/5/2025-Ορθή επανάληψη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Σας ενημερώνουμε για επιχειρησιακούς λόγους, τα δρομολόγιο τουπλοίου μας Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ της Δευτέρας 19/5/2025,από Πειραιά ώρα 14:15 για Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο, Φολέγανδρο,Σίκινο, Ίο, Θήρα, κα...

Βροχές, καταιγίδες και μέχρι 9 μποφόρ Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού

Καιρικό σύστημα, με την ονομασία INES όπως ονομάστηκε από τη Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ιταλίας, από τις ακτές της Τυνησίας κινούμενο βορειοανατολικά προβλέπεται να προκαλέσει επιδείνωση του καιρού στη χώρα μας, από σήμερα Πέμπτη (15-5-2025) τη νύχτ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
943ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img