Διαιωνίζεται το σκηνικό ζούγκλας που επικρατεί στους δρόμους της χώρας, με πολλούς αναγνώστες μας να αναφέρουν πως το καθεστώς ανομίας έχει μεταφερθεί και στους  κυκλικούς κόμβους.

Μια ολιγόλεπτη βόλτα στους δρόμους της χώρας είναι αρκετή προκειμένου να διαπιστώσει κανείς την «αναρχία» που επικρατεί στο οδικό δίκτυο, κατάσταση που δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.

Οι παραβιάσεις κόκκινων φαναριών και πινακίδων σποπ, η κίνηση με πολύ υψηλές ταχύτητες σε δρόμους γύρω από σχολικά συγκροτήματα, αλλά και ο πολλαπλασιασμός του αριθμού των οδηγών-«ζόμπι» που κοιτούν περισσότερο το κινητό τους παρά τον δρόμο, συνθέτουν ένα εφιαλτικό σκηνικό, το οποίο έχει καταγγελθεί επανειλημμένως από τους αναγνώστες του carandmotor.

Τις τελευταίες μέρες, ωστόσο, έχουμε διακρίνει μια συσσωρευμένη (και τις περισσότερες φορές δικαιολογημένη) αγανάκτηση εις βάρος εκείνης της κατηγορίας των οδηγών οι οποίοι εισέρχονται σαν «δαιμονισμένοι» σε κυκλικούς κόμβους, μη δίνοντας δεκάρα για το ποιος έχει προτεραιότητα. Για το αν εκείνη τη στιγμή διέρχεται ένα μηχανάκι που θα το παρασύρουν.

Η αποκαρδιωτική τροπή που έχει λάβει το εν λόγω φαινόμενο αποτυπώνεται ανάγλυφα, σε καθημερινή βάση, από την ελληνική ειδησεογραφία.

22/1/2022 (Φθιώτιδα): Λίγα μέτρα μετά τον κυκλικό κόμβο στο Βόρειο το όχημα ανατράπηκε και ακινητοποιήθηκε τουμπαρισμένο στο πλάι.

23/1/2022 (Θεσσαλία): Τροχαίο σήμερα τα ξημερώματα στον κυκλικό κόμβο στα Αστέρια. Όχημα από άγνωστη αιτία, εξετράπη της πορείας του και ντελαπάρισε.

25/2/2022 (Eύβοια): Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε πριν από λίγο (μεσημέρι Παρασκευής 25/2) στον κυκλικό κόμβο του Αγίου Στεφάνου στη Χαλκίδα.

Απλά παραθέσαμε τρία περιστατικά που μπορεί να βρει κανείς σε μόλις λίγα λεπτά, στο διαδίκτυο. Και εδώ γεννάται η εξής η απορία: Πώς γίνεται ένα έργο που έχει δημιουργηθεί για τη μείωση της συμφόρησης κατά την κυκλοφορία οχημάτων σε διασταυρώσεις με μεγάλο φόρτο, αλλά και τον περιορισμένο των τροχαίων ατυχημάτων, να εξελίσσεται καθημερινά σε τόπο μαρτυρίου;

Πρόκειται για την απορία που μας εξέφρασαν οι αναγνώστες μας, πολλοί εκ των οποίων έχουν επικοινωνήσει με τους δήμους, ζητώντας τους να επιληφθούν του ζητήματος. Ανεξάρτητα, ωστόσο, από τις επικείμενες πρωτοβουλίες των αρμόδιων αρχών, οι οδηγοί καλούνται να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Πολλώ δε μάλλον όταν το τοπίο γύρω από τις διατάξεις του ΚΟΚ αναφορικά με την προτεραιότητα σε σε κυκλικό κόμβο (πλατεία) είναι ιδιαίτερα ξεκάθαρο: Υπενθυμίζουμε:

Προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται από δεξιά, δηλαδή αυτός που μπαίνει στην πλατεία, εκτός φυσικά εάν υπάρχει STOP. Παράλληλα, ο οδηγός που εισέρχεται σε ισόπεδο οδικό κόμβο οφείλει να καταβάλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας κατάλληλα την ταχύτητα του οχήματός του, για να διέλθουν με ασφάλεια τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Φυσικά, η «ζούγκλα» και η εσκεμμένη (;) παρερμηνεία της προτεραιότητας δεν ισχύει μόνο για τους κόμβους. Αλλά και για το σύνολο των διασταυρώσεων, σαν αυτές που υπάρχουν σε κάθε πόλη και σε κάθε χωριό.

Και παρόλο που ο ΚΟΚ είναι ξεκάθαρος – ισχύει η εκ δεξιών προτεραιότητα, εκτός αν υπάρχει στοπ η φωτεινός σηματοδότης – είναι αναρίθμητα τα περιστατικά που καταδεικνύουν αμέλεια και αδιαφορία για τις ζωές των συανθρώπων μας.

Ώστε να διαιωνίζεται η συλλογική απορία: Τηρεί κανείς στην Ελλάδα την προτεραιότητα;

Advertisements

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ