Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
22.9 C
Sifnos

Δήμαρχος Ανάφης: Ποιοι Βάζουν Εμπόδια να Αποκτήσει Αεροδρόμιο η Ανάφη

Ιάκωβος Ρούσσος: Ποιοι Βάζουν Εμπόδια να Αποκτήσει Αεροδρόμιο η Ανάφη

Την οργισμένη του αντίδραση εκφράζει ο δήμαρχος Ανάφης για το γεγονός ότι η σύμβαση που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με την Fraport δεν επιτρέπει την δημιουργία αεροδρομίου στο νησί. «Στο νησί απαγορεύεται να γίνει αεροδρόμιο επειδή έχει η Σαντορίνη; Θα παλαβώσουμε με αυτά που συμβαίνουν. Φανταστείτε τι υπέγραψαν! Απαγορεύουν τη δημιουργία αεροδρομίου στα 100χλμ από το κοντινότερο αεροδρόμιο που ελέγχει η Fraport. Εμείς θα το προχωρήσουμε» τονίζει ο Ιάκωβος Ρούσσος, καθώς το πεδίο προσγείωσης έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80% και στόχος είναι σε πρώτη φάση να προσγειώνονται αεροσκάφη για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.

 

Συνέντευξη στον Λάμπρο Δεμερτζή

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε τη συζήτηση με την ενεργειακή κρίση και της δυσκολίες αυτής. Καταλαβαίνουμε ότι ακόμη και στα πιο μικρά νησιά τα πράγματα μπορεί να είναι και πιο δύσκολα. Πώς είναι η κατάσταση κύριε Ρούσσο στην Ανάφη;

Το κακό έρχεται από τα προηγούμενα χρόνια, φανταστείτε τι γίνεται τώρα. Τα καύσιμα ήταν ακριβά στα νησιά μας, τώρα θα έλεγα ότι έχουμε χάσει τον έλεγχο. Η αμόλυβδη είναι στα 2,250 και το πετρέλαιο έχει φτάσει στα 2,050. Τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα και δεν ξέρω κατά πόσον όλο αυτό το κακό που μας έχει βρει θα επηρεάσει το καλοκαίρι και τον τουρισμό.

Θέλω να μου πείτε λίγο πάνω στο θέμα της ακρίβειας γιατί φαντάζομαι ότι όταν είναι τόσο ακριβή η βενζίνη ακόμα και οι βάρκες που μπορεί να έρχονται από την Σαντορίνη με τα φάρμακα ή με οτιδήποτε άλλο έρχεται στο νησί θα είναι πολύ ανατιμημένο.

Είναι γεγονός ότι τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Τα νησιά μας εδώ είναι άγονες γραμμές, όλες οι γραμμές είναι επιδοτούμενες, όταν έγιναν οι διαγωνισμοί το πετρέλαιο είχε 20 δολάρια το βαρέλι, τώρα έχει φτάσει στα 115, είναι κατανοητό θα υπάρξουν ανατιμήσεις. Τα εισιτήρια ήδη από ό,τι  γνωρίζω έχουν πάρει αύξηση, σίγουρα το κόστος επιβαρύνεται, κάτι που για τα νησιά δημιουργεί δυσκολίες. Είναι μια αλυσίδα και θα την πληρώσουμε όλοι.

Υπάρχει τρόπος να απορροφηθεί  κάποιο από το κόστος αυτό; Θα μου πείτε και οι επαγγελματίες τι να κάνουν όταν και αυτοί αγοράζουν ακριβά, αλλά υπάρχει τουλάχιστον η διάθεση, ένα μέρος αυτής της αύξησης των τιμών να απορροφηθεί; Καταλαβαίνουμε ότι και οι Αναφιώτες δεν είναι όλοι εφοπλιστές, είναι άνθρωποι που περιμένουν το Πάσχα να δουλέψουν, περιμένουν το καλοκαίρι, έτσι δεν είναι;

Είχαμε πολύ καλά μηνύματα τις προηγούμενες εβδομάδες, τώρα τα τηλέφωνα έχουν σταματήσει και το καταλαβαίνουμε και από τον εαυτό μας. Γιατί δεν είναι να λέμε ότι θα έρθει ο κόσμος διακοπές εμείς δουλεύουμε με Έλληνες κατά 80%. Έτσι όπως και εμείς εδώ είμαστε μια μεγάλη οικογένεια και προσπαθούμε να επιβιώσουμε, έτσι καταλαβαίνουμε και τον κόσμο. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια για τους επαγγελματίες και μιλάω και εκ πείρας, γιατί μαγαζί έχω και εγώ. Ο δήμος δεν είναι επάγγελμα, εμείς μίνι μάρκετ έχουμε. Εδώ όμως είναι πολύ δύσκολο γιατί είναι πολύ ακριβές οι μεταφορές, ίσως είμαστε και από τα ακριβότερα νησιά στις μεταφορές. Υπάρχει βέβαια και το ισοδύναμο που σε γενικές γραμμές βοηθάει σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό.

Για το Πάσχα υπάρχουν μηνύματα;

Είχαμε πάρα πολλά τηλέφωνα, είναι γεγονός ότι αναμέναμε ένα πολύ δυνατό Πάσχα, ας ελπίσουμε να μην υπάρξουν ακυρώσεις.

Το αντιλαμβάνομαι αυτό γιατί όπως ξέρουμε κάθε μικρή κοινωνία έχει και μεγαλύτερες αναταράξεις.

Σίγουρα. Και γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια. Αυτή την στιγμή κάναμε το καταφύγιο μας, και εμείς ποντάραμε πάρα πολύ στον ακτοπλοϊκό τουρισμό. Τα μηνύματα ήταν πολύ αισιόδοξα. Τι να κάνουμε; Όταν υπάρχουν δυσκολίες και είναι παγκόσμιο το φαινόμενο, πρέπει να δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα. Αισιοδοξία υπάρχει όπως περάσαμε δύο πολύ δύσκολα χρόνια με τον κορωνοϊό, το νησί μας δεν κατάλαβε καθόλου κρίση αντιθέτως αύξηση είχαμε. Ας ελπίσουμε κάτι να γίνει τις επόμενες μέρες, ας βάλει ο θεός το χέρι του να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση γιατί μπαίνουμε σε μια πολύ πιο δύσκολη φάση από την πανδημία κατά την άποψή μου αυτή την στιγμή. Η πανδημία ακόμα δεν έχει τελειώσει, εμείς το παλέψαμε. Αλλά με αυτή την ενεργειακή κρίση που υπάρχει αυτή την στιγμή, δεν είναι μόνο θέμα τουρισμού αλλά γενικότερα η ζωή που είναι πιο ακριβή στα νησιά από ό,τι στο κέντρο.

Πέρα από το καταφύγιο το οποίο έχει ολοκληρωθεί, υπάρχουν έργα τα οποία παγώνουν εξαιτίας αυτής της κατάστασης ή το έργο σας προχωράει;

Προς το παρόν δεν παγώνει τίποτα, δεν υπάρχει τέτοια ένδειξη, ίσα ίσα το αντίθετο. Από το Αντώνης Τρίτσης έχουμε μια μεγάλη επιδότηση για την ασφαλτόστρωση των δρόμων 2,300,000 ευρώ. Η μελέτη του ιατρείου μας τελειώνει και θα έχουμε και την χρηματοδότησης από την περιφέρεια. Έχουμε βιολογικό καθαρισμό, ευτυχώς δεν έχει παγώσει τίποτα. Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια γιατί έχουμε ένα σημείο προσγείωσης και στους επόμενους 2-3 μήνες θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και αυτό το πεδίο προσγείωσης, ένα μικρό αεροδρόμιο το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του νησιού μας.

Αυτό το αεροδρόμιο θα είναι για ελικόπτερα ή για μικρά αεροσκάφη;

Είναι για αεροσκάφη. Ήδη έχει τελειώσει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι περίπου το 80%, το έχει κάνει ο στρατός μας. Σταμάτησε για ένα χρονικό διάστημα γιατί υπήρχαν κάτι χρηματοδοτικά προβλήματα και τώρα είμαστε σε μια πολύ καλή φάση πάλι και θέλω να πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες θα το κινήσουμε και αυτή την φορά θα το τελειώσουμε ώστε να μπορεί να έρχεται ένα μικρό αεροπλάνο και να εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών και επείγουσες άλλες ανάγκες.

Θα μπορεί να μπει και σε δρομολόγια εταιρικών αεροπορικών για μικρά αεροσκάφη;

Υπάρχει ένα πρόβλημα αυτή την στιγμή με την Fraport. Εμείς κάνουμε ένα πεδίο προσγείωσης μικρών αεροσκαφών διότι αυτή την άδεια έχουμε αυτή την στιγμή, αυτό πάμε να τελειώσουμε και όταν τελειώσει αυτό βλέπουμε.

Υπάρχει άρα στο πίσω μέρος του μυαλού σας το όνειρο των κατοίκων να γίνει ένα αεροδρόμιο.

Βεβαίως. Αντικειμενικός σκοπός αυτός ήταν, βέβαια μέχρι τώρα υπάρχει μια δέσμευση του ελληνικού δημοσίου με την Fraport.

Ξέρουμε πότε λήγει αυτή η δέσμευση;

Με αυτή την ιστορία θα έλεγα ότι είμαι πολύ τσαντισμένος , όχι τώρα αλλά εδώ και δύο χρόνια, γιατί δεν μπορεί να πιστέψει ανθρώπινο μυαλό ότι υπάρχει δέσμευση ότι αν υπάρχει αεροδρόμιο που έχει νοικιάσει η Fraport στα 100 χιλιόμετρα δεν μπορεί να γίνει άλλο αεροδρόμιο.

Δεν γνώριζα ότι υπάρχει τέτοια δέσμευση και ρήτρα να μην δημιουργηθούν άλλα αεροδρόμια.

Το πεδίο προσγείωσης δεν απαγορεύεται. Εμείς αυτό κάνουμε τώρα, αυτό θα λειτουργήσουμε και από εκεί και πέρα ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να αλλάξει αυτή η νομοθεσία και να μπορεί να μας δοθεί η δυνατότητα.

Πηγή: https://cyclades24.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Ταξιδέψαμε με το CAT I από Λαύριο για Κύθνο, Σέριφο και Σίφνο.Βίντεο

Την Τετάρτη 2 Ιουλίου  2025 είχαμε την τύχη και την χαρά να ταξιδέψουμε από το Λαύριο μέχρι την Σίφνο με το “CAT I” της Magic Sea Ferries. O καιρός ήταν αρκετά φρεσκαρισμένος και το βαπόρι παρουσίασε μια εξαιρετική συμπεριφορά στη θάλασσα σε...

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, δείτε τον λόγο

Κλείνουν 4 σχολεία στις Κυκλάδες με απόφαση του υπουργείου Παιδείας«Λουκέτο» σε 4 σχολεία στις Κυκλάδες λόγω έλλειψης μαθητών βάζει το υπουργείο Παιδείας με νέα του απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ. Πρόκειται για ένα Δημοτικό και δύο Νηπιαγωγεία σ...

Ετοιμασίες και άσπρισμα στον Άγιο Συμεών Σίφνου από την επιτροπή και εθελοντές για το πανηγύρι του.Βίντεο

Το πανηγύρι του Αγίου Συμεών Σίφνου είναι ένα από τα μεγαλύτερα πανηγύρια του νησιού μετά την πολιούχο Παναγία Χρυσοπηγή που γίνεται δύο φορές το χρόνο, στις 3 Φεβρουαρίου και τις 1 Σεπτεμβρίου. Η επιτροπή και οι εθελοντές όπως κάθε χρόνο έτσι κα...

Μεγάλη άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο και τον Ιούνιο 2025.Πίνακας

Η άνοδος επισκεπτών στην Σίφνο συνεχίζεται και τον Ιούνιο του 2025 όπως θα δούμε στον παρακάτω πίνακα. Σχεδόν 2000 παραπάνω επισκέπτες με τα πλοία το 2025 σε σχέση με το 2024. Παρατηρούμε ότι σχεδόν όσο κόσμο είχε η Σίφνο τον Αύγουστο του 2011...

Στην Σίφνο το TERA JET2.Βίντεο

Το νέο πλοίο της seajets TERA JET2 επισκέφτηκε σήμερα κενό επιβατών το λιμάνι της Σίφνου για δοκιμαστικό πλού και αναγνώριση λιμένος. Πρόκειται για ένα από τα πιο συγχρονα ταχύπλοα παγκοσμίως. Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 112 μέτρα και το πλ...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,079ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες

spot_img