Το “Παναγία Εκατονταπυλιανή” στο λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης το 1997.
Στην πιο γλυκειά ώρα της ημέρας το πλοίο της Agapitos Lines έρχεται να δέσει προερ΄χομενο από Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο.
Σε λίγο θα σαλπάρουμε μαζί του για Πειραιά.
Είναι το πλοίο με τα πολλά ονόματα και τα πολλά σινιάλα.
Φέτος συμπληρώνονται τριάντα χρόνια από τότε που πρωτοξεκίνησε στην ακτοπλοΐα μας.
Ήταν Αύγουστος του 1992 όταν ξεκινούσε, ως “Ρομίλντα” για Σητεία-Κάσο-Κάρπαθο-Χάλκη-Ρόδο.
Τα πρώτα ελληνικά σινιάλα για το θρυλικό “Hengist” ήταν αυτά της GA Ferries.
Σε λιγότερο από ένα χρόνο το πλοίο θα περνούσε στην Ventouris Sea Lines παίρνοντας νέο όνομα.
“Απόλλων Εξπρές 2” και το βαπόρι δίπλωσε το αδελφό του πλοίο, το “Senlac”/”Απόλλων Εξπρές”/”Απόλλων Εξπρές 1” στη γραμμή της Σαντορίνης.
Στις 10 Οκτωβρίου του 1995 ο χρόνος παγώνει για τα πλοία της Ventouris Sea Lines λόγω της επίσχεσης που προχώρησαν οι τράπεζες.
Τα σύννεφα μαζεύονται απειλητικά πάνω από το DOCK 3 όπου παροπλίζονται τα τέσσερα θρυλικά Βενρουρόπλοια.
Θα χρειαστεί να φτάσουμε στο τέλος του 1996 για να μπορέσει το πλοίο της φωτογραφίας να λύσει ξανά κάβους με νέο όνομα το “Παναγία Εκατονταπυλιανή” και νέα σινιάλα αυτά της Agapitos Lines.
Στα τέλη του 1999 το πλοίο αλλάζει ξανά σινιάλο και όνομα.
Αυτή τη φορά θα γίνει “Εξπρές Άρτεμις” για την Hellas Ferries.
Ούτε αυτό το όνομα θα κρατήσει πολύ, καθώς θα ξαναπάρει το παλιό του όνομα “Παναγία Εκατονταπυλιανή” χωρίς να αλλάξει εταιρεία.
Το 2004 έχουμε το θρυλικό come back στην Ventouris Sea Lines.
Νέο όνομα το “Άγιος Γεώργιος”, το όνομα του πρώτου πλοίου των Βεντούρηδων (ο θρυλικός “ΞΙΦΙΑΣ”).
Τα ωραία θα κρατήσουν καμιά δεκαετία. Το 2015 το πλοίο μετονομάζεται σε “Παναγία Τήνου” για την ίδια πάντα εταιρεία.
Προβλέπεται να αρχίσει δρομολόγια από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.
Το Γενάρη του 2015 θα ξεκινήσει δρομολόγια για Κύθηρα-Άντικύθηρα-Καστέλι Κισσάμου.
Αυτά έμελλε να είναι και τα τελευταία του δρομολόγια στο Αιγαίο.
Μία νέα επίσχεση εργασίας έβαλε τέλος στα σχέδια δρομολόγησης του από το λιμάνι της Ραφήνας.
Τα όσα ακολούθησαν στο λιμάνι του Πειραιά ξεπερνούν κάθε νοσηρή φαντασία.
Το πλοίο ημι-βυθίστηκε μέσα στο κεντρικό λιμάνι μέχρι την ώρα που ρυμουλκήθηκε για το τέλος του στην ακτή της Τουρκίας.