Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026
27.1 C
Sifnos

Λιγνιτικό… κρεσέντο για να εξασφαλιστεί η επάρκεια του επόμενου χειμώνα – Ραγδαία αύξηση επενδύσεων και παραγωγής από τη ΔΕΗ

Διαφήμιση

Ο λιγνίτης αναμένεται να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αυξημένων ενεργειακών αναγκών της χώρας φέτος το χειμώνα, σε περίπτωση που επαληθευτεί το σενάριο της μείωσης ή της διακοπής των ροών του ρωσικού φυσικού αερίου, σύμφωνα με το πλάνο που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση.

Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, με απόφαση της κυβέρνησης, η ΔΕΗ προχωρά στο διπλασιασμό της λιγνιτικής παραγωγής προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης και της πιθανής διακοπής της ροής του ρωσικού αερίου.

Συγκεκριμένα η λιγνιτική παραγωγή από 5TWh προβλέπεται να αυξηθεί στις 10TWh και θα φτάσει να αντιστοιχεί στο 20% της εγχώριας ενεργειακής κατανάλωσης. Tο 2021 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ η λιγνιτική παραγωγή έφτασε τις 5,3TWh και αντιπροσώπευε το 10% του συνολικού μείγματος παραγωγής.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΗ έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντική αύξηση των επενδύσεων στον τομέα των ορυχείων. Συγκεκριμένα η επιχείρηση έχει προχωρήσει σε αύξηση κατά 50% της εξόρυξης λιγνίτη. Σημειώνεται ότι πριν την κρίση η ΔΕΗ εξόρυσσε ετησίως περί τους 10,5 εκατ. τόνους λιγνίτη ετησίως ενώ στο πλαίσιο της αύξησης αναμένεται να ξεπεράσει τα 15 εκατ. τόνους στην προσεχή διετία, με το επιπλέον κόστος της εξόρυξης να υπολογίζεται γύρω στα 50 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική δαπάνη της επιχείρησης για τα ορυχεία στα 150 εκατ. ευρώ. Με τις αυξημένες ποσότητες λιγνίτη που θα εξορυχθούν, εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση άνω του 40% στην παραγόμενη λιγνιτική ενέργεια.

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι παρεμβάσεις πραγματοποιούνται ακόμη και στα ιδιωτικά ορυχεία της Αχλάδας και της Βεύης. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, η αύξηση της λιγνιτικής παραγωγής στην τρέχουσα συγκυρία είναι άκρως συμφέρουσα καθώς οδηγεί σε περιορισμό των εισαγωγών ακριβού φυσικού αερίου και άρα βελτιώνει το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι σύμφωνα με πληροφορίες ήδη καταγράφεται σημαντική αύξηση στη χρήση του λιγνίτη στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας. Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιούλιο η συμμετοχή του λιγνίτη βρισκόταν στο 17%.

Στόχος της ΔΕΗ είναι να διασφαλίσει τη συνεχή λειτουργία 4 έως 7 λιγνιτικών μονάδων. Καθοριστική σε αυτήν την κατεύθυνση αναμένεται να είναι η λειτουργία της νέας μονάδας Πτολεμαΐδα 5 η οποία αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή το Σεπτέμβριο.

https://energypress.gr

Διαφήμιση

Top επιλογές της εβδομάδας

3 μεγάλα καλοκαιρινά πάρτι από τον ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. για τη στήριξη της Σίφνου – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Η καρδιά της προσφοράς και της διασκέδασης χτυπά φέτος στα πάρτι του ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. (Σύνδεσμος Νεολαίας Σίφνου «Ο Άγιος Εφραίμ»).Ο σύλλογος διοργανώνει τρεις μεγάλες εκδηλώσεις για το καλοκαίρι του 2026. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος:να συγκεντρωθο...

Επιστολή Θεολόγου Παναγιωτάκη προς κ. Δημάρχους Κυκλάδων: Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλον. Η ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.

Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλονΗ ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.Αξιότιμοι κ. Δήμαρχοι,Με το παρόν μήνυμα μου, σας αποστέλλω συνημμένα ένα σύντομο υπόμνημα, το οποίο εκφράζει την προσωπική μου αγωνία αλλά και το...

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ Αρμών Κιμώλου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥΚίμωλος 9-6-2026Αρ.Πρωτ.:01/2026ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΜΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥ20 – 25 Ιουνίου 2026Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ ΑρμώνΚιμώλου, μιας πρωτοβουλίας αφιερωμένη...

Με καπνογόνα υποδέχτηκαν στην Κίμωλο το CHAMPION JET2-Κάθε μέρα για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο.Βιντεο

Ξεκίνησε χθες 19 Ιουνίου 2026 καθημερινά δρομολόγια το ταχύπλοο της seajets CHAMPION JET2 από Πειραιά στις 15:00 προς Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο, όπου και διανυκτερεύει και επιστρέφει την επόμενη στις 09:45.Το ίδιο δρομολόγιο γίνονταν...

ΔΕΔΔΗΕ Σίφνου: Ενημέρωση για προσωρινή διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Ο ΔΕΔΔΗΕ Σίφνου σας ενημερώνει ότι ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα υπάρξει διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 στις περιοχές, Πλακιά, Βίγλα, Μυρσίνη, Βαθύ από τις 08:00 μέχρις τις 14:30
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,702ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες