Tα πλοία είναι σαν τους ανθρώπους.
Πεθαίνουν πραγματικά όταν κανείς πια δεν τους σκέπτεται και δεν τους μνημονεύει.
Το ‘Άγιος Γεώργιος» της Ventouris Sea Lines είναι ένα πλοίο που αγαπήθηκε πολύ στις Δυτικές Κυκλάδες.
Είναι το πλοίο με τα πολλά ονόματα και τον περιπετειώδη βίο.
Το θρυλικό “Hengist” της Sealink British Rail ναυπηγήθηκε πριν από πενήντα χρόνια στα ναυπηγεία Arsenal de la Marine National Francaise, στη Βρέστη της Γαλλίας.
Στα είκοσι του χρόνια αφήνει τη Μάγχη και κατεβαίνει στο Αιγαίο με τα σινιάλα του Mάκη του Αγούδημου της GA Ferries με το όνομα «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» (ακρωνύμιο από τα αρχικά των θυγατέρων του και της γυναίκας του, ΡΟ- από την σύζυγο ΡΟΔΑΝΘΗ, ΜΙ- από την κόρη Μιλένα και ΝΤΑ- από την έτερη κόρη ΝΤΑΛΙΑΝΑ).
Το πλοίο ξεκίνησε τα ταξίδια του τέτοιες μέρες τον Αύγουστο του 1992 στη γραμμή της Κασο-Καρπαθίας κερδίζοντας τις εντυπώσεις και το θαυμασμό των επιβατών.
Σε μία από τις γνωστές επικερδείς του συναλλαγές ο καπετάν-Μάκης ο Αγούδημος θα πουλήσει το πλοίο σε πολύ καλή τιμή στον Ευάγγελο Βεντούρη προκειμένου αυτός να το «διπλώσει» στη γραμμή της Παροναξίας με τον πρώτο «Απόλλωνα», το «Απόλλων Εξπρές 1».
Η κίνηση είναι επικερδής για όλους.
Ο Ευάγγελος Βεντούρης κερδίζει το μεγαλύτερο μερίδιο της κίνησης της χρυσοφόρας γραμμής της Παροναξίας, ενώ ο Γεράσιμος Αγούδημος ετοιμάζεται για το «Colpo Grosso” με την είσοδό του στις γραμμές της Δωδεκανήσου.
Οι εκλογές του Οκτωβρίου του 1993 θα φέρουν τον Αγούδημο με το νέο «Ρομίλντα», το «Ροδάνθη», το «Μαρίνα», το «Νταλιάνα» στα Δωδεκάνησα.
Για τον Ευάγγελο Βεντούρη έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση.
Στις 10 Οκτωβρίου 1995 όλα τα πλοία του παροπλίζονται.
Το «Απόλλων Εξπρές 2» παραμένει βουβό δίπλα στο αδελφάκι του.
Τα χρόνια περνούν, το πλοίο αλλάζει τρεις φορές όνομα, και στα 2004 το πλοίο επιστρέφει ξανά στην Ventouris Sea Lines που επιστρέφει στην πλήρη δράση.
Έχει προηγηθεί μια βραχύβια επιστροφή με το «Γεώργιος Εξπρές» που κράτησε από τον Φεβρουάριο του 1999 έως τον Οκτώβριο του 2000.
Το «Άγιος Γεώργιος», πρώην «Παναγία Εκατονταπυλιανή», πρώην «Εξπρές Άρτεμις», πρώην «Παναγία Εκατονταπυλιανή», πρώην «Απόλλων Εξπρές 2», πρώην «Ρομίλντα» ξεκινά από το λιμάνι της Ραφήνας τον Ιούλιο του 2004 για Σύρο-Πάρο-Νάξο (κύρια γραμμή) και Αμοργο-Σαντορίνη κάποιες ημέρες της εβδομάδας.
Καπετάνιος είναι ο μεγάλος καπετάν-Νίκος ο Σάρδης από την Κίμωλο.
Τον Οκτώβριο του 2004 το πλοίο επιστρέφει θριαμβευτικά στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, στην οποία ταξίδευε και το δύσκολο καλοκαίρι του 1995.
Όλα μοιάζουν ειδυλλιακά.
Η εταιρεία γράφει ξανά ιστορία.
Το πλοίο αστράφτει.
Η Μαριάννα η Κατσουλάκη, η πράκτορας της Σίφνου, συνεχίζει την μεγάλη παράδοση των Κατσουλάκηδων στην πρακτόρευση πλοίων της Ventouris Sea Lines και της Ventouris Ferries.
Tα όμορφα χρόνια θα κρατήσουν μέχρι το 2014.
Στο τέλος της σεζόν του 2014 το πλοίο αποχαιρετά οριστικά τα αγαπημένα του λιμάνια.
Τελευταίος του καπετάνιος ήταν ο καπετάν-Βασίλης ο Γεροντάκης από την Νάξο.
Τελευταίο του όνομα ήταν το «Παναγία Τήνου».
Κάποιοι έλεγαν τότε πως το πλοίο θα πάει στο λιμάνι της Ραφήνας για να αντικαταστήσει το «Πηνελόπη Α» που ήταν εκτός δράσης.
Μία ακόμα επίσχεση εργασία θα βάλει τέλος στα όνειρα επιστροφής του πλοίου στη Ραφήνα.
Ας το θυμηθούμε να φτάνει στο λιμάνι της Σίφνου τον Αύγουστο του 2010.
Όμορφο, καμαρωτό και περήφανο, όπως πάντα!!!
Στο παρακάτω βίντεο το πλοίο αλλά και το ΡΟΜΙΛΝΤΑ στο λιμάνι της Σίφνου: