Λένε πολλοί πως τα πλοία έχουν ψυχή, πως δεν απλά κάποιες λαμαρίνες που μεταφέρουν επιβάτες και οχήματα.
Σίγουρα τα πλοία έχουν ιστορία και πολλές φορές η ιστορία του πλοίου κρύβει παράξενα συναπαντήματα.
Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων έγραψαν μεγάλη ιστορία το “SPEEDRUNNER III” και το “SPEEDRUNNER IV” με τα σινιάλα της AEGEAN SPEEDLINES.
Τα πλοία αυτά είναι αδελφά πλοία, ναυπηγημένα το 1999 στα φημισμένα ναυπηγεία της Fincantieri-Cant. Nav. Italiani S.p.A., στο Riva Trigoso, της Ιταλίας.
Το «SPEEDRUNNER ΙΙΙ» παρέμεινε στις δυτικές Κυκλάδες μέχρι τον Ιούνιο του 2022 όταν πουλήθηκε στην SEA JETS.
Το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι της Σητείας και έχει αναλάβει δράση στη γραμμή για Κάσο-Κάρπαθο-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδο με το όνομα «SPEEDRUNNER JET”.
Το “SPEEDRUNNER IV” παρέμεινε στη γραμμή μας μέχρι το τέλος της σεζόν του 2016 όταν πέρασε στην πλοιοκτησία της GOLDEN STAR FERRIES μετονομαζόμενο σε «SUPER RUNNER”.
Το 2021 πέρασε και αυτό στην πλοιοκτησία της SEA JETS.
Το φετινό καλοκαίρι του 2022 το πλοιο ταξιδεύει με το όνομα «SUPER RUNNER JET” ξανά στη γραμμή για Σέριφο-Σέριφο-Μήλο.
Τα δύο αυτά πλοία έχουν ακόμα δύο αδελφά πλοία.
Το πρώτο πλοίο της πορτάδας αυτής των πλοίων ναυπηγήθηκε το 1997 στα ναυπηγεία της Fincantieri-Cant. Nav. Italiani S.p.A., στην La Spezia της Ιταλίας.
Το πλοίο αυτό ναυπηγήθηκε με το όνομα “HSC SUPERSEACAT ONE”
Το πλοίο ταξίδεψε σε πολλές γραμμές της Ευρωπης μέχρι που πουλήθηκε στην Ισπανία όπου ταξίδεψε με το όνομα «ALMUDAINA DOS».
Αυτό το πλοίο, το πρώτο της πορτάδας, δεν είχε έρθει ποτέ στα ελληνικά νερά.
Την άνοιξη του 2022 το πλοίο αγοράστηκε από εταιρεία που συστάθηκε από τα ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου και με το όνομα «SANTA IRINI” βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπως το βλέπουμε στην φωτογραφία που τραβήχτηκε το Σάββατο 30 Ιουλίου 2022 από τον συνεργάτη μας Θεμιστοκλή Λαζαρή.
Το πλοίο έχει ξεκινήσει ταξίδια από το λιμανι του Ηρακλείου για την Σαντορίνη σε μία εξαιρετικά προσοδοφόρα γραμμη οπου δραστηριοποιούνται πλοία της SEA JETS και το “Santorini Palace” των Μινωϊκών.
Το τέταρτο αδελφάκι των πλοιων αυτών είναι το “HELLENIC HIGHSPEED” της HELLENIC SEAWAYS, το οποίο αυτό το καλοκαίρι ταξιδεύει στη γραμμή από το Αlgeciras της Ισπανίας στην Ταγγέρη του Μαρόκου.
Αυτό το πλοίο ναυπηγηθηκε το 1997 με το όνομα «HSC SUPERSEACAT TWO”.
Μία πορτάδα τεσσάρων πλοίων που ναυπηγηθηκαν στην Ιταλία μεταξύ 1997 και 1999 και αυτή τη στιγμή έχουν αγοραστεί όλα από ελληνικές εταιρείας.
Το εντυπωσιακό είναι πως το μόνο πλοιο που δεν είχε έρθει στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει και αυτό δρομολόγια στο Αιγαίο.
Στο λιμάνι της Σητείας το «Speedrunner Jet” σμίγει με το «Πρέβελης». Το δρομολόγιο του πλοίου της Sea Jets έχει σαν βάση την Σητεία, από όπου διέρχεται και το «Πρέβελης» κάποιες μέρες της εβδομάδας.
Το «Πρέβελης» επανήλθε στα δρομολόγια της μεγάλης γραμμής της Κασο-Καρπαθίας μετά την ακυρωση της δρομολόγησης του «Οlympus”. Είναι παράξενο το φετινό καλοκαίρι και τα πλοία προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα σκηνικό που συνεχώς οι ισορροπίες αλλάζουν και όλα μπορούν να συμβούν. Κάπως έτσι το «Πρέβελης» αποδρομολογήθηκε και επαναδρομολογήθηκε, ενώ το “Speedrunner Jet” βρέθηκε από τις Δυτικές Κυκλάδες στην Σητεία, την Κάσο, την Κάρπαθο και τη Ρόδο.
Ας δούμε στο παρακάτω βίντεο την άφιξη του SPEEDRUNNER JET στο το λιμάνι της Σητείας:
http://https://www.youtube.com/watch?v=q-SAF5fZOX0
Φωτογραφίες βίντεο: Θεμιστοκλής Λαζαρής