Το καλοκαίρι του 2022 στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων απέμειναν μόνο δύο εταιρείες να δραστηριοποιούνται στη σύνδεση των νησιών με το λιμάνι του Πειραιά.
Οι εταιρείες είναι η ΖΑΝΤΕ FERRIES με τον «ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ» και η SEA JETS με το «ΤΕRA JET”, το “SUPERRUNNER JET”, το «CHAMPION JET 2” και τα υπόλοιπα πλοία.
Ειδικά η SEA JETS είναι η εταιρεία που κυριαρχεί, πλέον, σε όλο το Αιγαίο με τα ταχύπλοά της.
Μόνο η Μήλος συνδέεται με τον Πειραιά με το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» και τα πλοία της MINOAN LINES.
Τα πλοία της AEGEAN SPEED LINES
Στις Δυτικές Κυκλάδες η εταιρεία που κυριάρχησε για χρόνια στα ταχύπλοα ήταν η ΑΕGΕΑΝ SPEED LINES, μία από τις καλύτερες εταιρείες που πέρασαν ποτέ από το λιμάνι του Πειραιά.
Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2005 με την αγορά του “SPEED RUNNER I”, το οποίο υπάρχει ακόμα και σήμερα στα Ναυπηγεία της Αυλίδας δίχως προοπτική να ταξιδέψει ξανά.
To 2007 στο στόλο της εταιρείας προστέθηκε το “SPEED RUNNER IΙ”, το οποίο παρέμεινε εν δράση στις Κυκλάδες μέχρι το 2010.
Στη συνέχεια το πλοίο ταξίδεψε στη γραμμή Ηράκλειο-Σαντορίνη, στις μακρινές Αζόρες, ενώ το 2016 το πλοίο πουλήθηκε στη Βενεζουέλα.
Το 2011 ήταν ένα από τα πλοία που στάλθηκαν στη Λιβύη για τον απεγκλωβισμό των αμάχων κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου.
Το 2008 το “SPEED RUNNER I” πουλήθηκε και μετονομάστηκε σε «SEA RUNNER”, “COSMOS JET”, “HIGH SPEED JET”.
Το 2009 αποκτήθηκαν το “SPEED RUNNER IΙΙ” και το “SPEED RUNNER IV”.
Τα δύο αυτά πλοία ταξιδεύουν πλέον με τα σινιάλα της SEA JETS ως «SPEED RUNNER JΕΤ” και το “SUPER RUNNER JET”.
Kaι τα δύο πλοία επισκέφτηκαν φέτος το λιμάνι των Καμαρών της Σίφνου με τα νέα τους σινιάλα.
Το “SPEED RUNNER IV” είχε πουληθεί στο τέλος του 2016 στην GOLDEN STAR FERRIES και μετονομάστηκε σε “SUPER RUNNER”. Το 2021 πουλήθηκε στην SEA JETS.
Το τελευταίο πλοίο που είχε απομείνει στην AEGEAN SPEED LINES ήταν το “SPEED RUNNER IΙΙ”, το οποίο τελικά πουλήθηκε τον Ιούνιο του 2022.
Επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά
τον Αύγουστο του 2010
Ας γυρίσουμε δέκα χρόνια πριν.
Βρισκόμαστε στα τέλη Αυγούστου του 2010.
Από το λιμάνι αναχωρούν ταυτόχρονα το “SPEED RUNNER IΙΙ” και το “SPEED RUNNER IV”.
To ένα βάζει ρότα για Σέριφο-Σίφνο-Μήλο και το άλλο για Σύρο-Τήνο-Μύκονο ή για Πάρο-Νάξο.
Στην είσοδο του λιμανιού συναντάμε το “SPEED RUNNER IΙ” που επιστρέφει από Μήλο-Σίφνο-Σέριφο.
Το 2010 πρέπει να είναι η τελευταία χρονιά που τρία πλοία της AEGEAN SPEED LINES ταξιδεύουν με λιμάνι αφετηρίας τον Πειραιά.
Το 2011 το “SPEED RUNNER IΙ” ταξίδεψε από Ηράκλειο για Σαντορίνη, ενώ τα επόμενα χρόνια ξενιτεύτηκε σε μακρινές θάλασσες.
Στα χρόνια της κρίσης που ακολούθησαν η AEGEAN SPEED LINES δρομολογεί ένα πλοίο κάθε χρονιά, συνήθως το “SPEED RUNNER IV”.
Mετά την πώληση του τελευταίου στη δράση επανήλθε το “SPEED RUNNER IΙΙ”, μέχρι την αρχή του φετινού καλοκαιριού που το πλοίο πέρασε στην SEA JETS.
Είναι εντυπωσιακό ότι η εταιρεία του κ. Ηλιόπουλου διαθέτει σήμερα στην πλοιοκτησία της τα τρία από τα τέσσερα πλοία που ταξίδεψαν για την AEGEAN SPEED LINES, με το “SPEED RUNNER I” να μην υπάρχει περίπτωση να ταξιδέψει ξανά.
Eπίσης η εταιρεία του κ. Ηλιόπουλου διαθέτει τέσσερα αδελφά πλοία του πρώτου “SPEED RUNNER I”.
Eίναι:
Το “SEA SPEED JET”, (πρώην «SEACAT TASMANIA»), ανενεργό στην Αυλίδα.
Το «HIGH SPEED JET” (πρώην «HOVERSPEED GREAT BRITAIN», “SPEED RUNNER I»), »), ανενεργό στην Αυλίδα.
Το “CALDERA VISTA” (πρώην «HOVERSPEED FRANCE», «ΜASTER JET”), ταξιδεύει στην ενδοκυκλαδική γραμμή
To “NAXOS JET” (πρώην «SEACAT SCOTLAND», «CYCLADES EXRESS”), ταξίδευε φέτος από Κρήτη για Σαντορίνη.
Το μέλλον
Το μέλλον είναι άγνωστο όσον αφορά αν θα δούμε ξανά πλοίο της AEGEAN SPEED LINES να αρμενίζει στο Αιγαίο.
Σίγουρα υπάρχουν σκέψεις ότι η εταιρεία σκοπεύει να αγοράσει νέο πλοίο, αλλά ο χρόνος θα δείξει αν αυτό θα υλοποιηθεί.