Τελευταίο δρομολόγιο σήμερα του ταχυπλόου της seajets, tera jet.
Το πλοίο έφυγε και σήμερα κατάμεστο.
Η ναυαρχίδα της Sea Jets ταξιδεύει στη γραμμή μας από την 1η Ιουλίου 2022.
Το πλοίο των 145 μέτρων και των 2163 επιβατών δρομολογήθηκε στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.Το μεγαλύτερο Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο τύπου Monohull του κόσμου!!!
Οι δυνατότητες του πλοίου είναι κυριολεκτικά απεριόριστες.
Το πλοίο έχει μέγιστη χωρητικότητα 2163 επιβάτες.
Αυτό γίνεται αν αριθμηθούν και οι θέσεις στα σαλόνια του πλοίου.
Αυτό γινόταν όταν το πλοίο ταξίδευε από το λιμάνι της Ραφήνας.
Χωρίς τις θέσεις στα σαλονια, ο αριθμός των αριθμημένων θέσεων είναι 1800 επιβάτες.
Οι θέσεις των επιβατών αναπτύσσονται σε δύο επίπεδα.
Στο ένα επίπεδο είναι η Οικονομική Θεση με 860 θέσεις και στο δεύτερο είναι η Πρώτη Θέση με περισσότερες από εννιακόσιες θέσεις.
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 350 αυτοκίνητα σε τρία επίπεδα.
Οι αριθμοί είναι απλησίαστοι σε σχέση με άλλα πλοία.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1999 στα φημισμένα ναυπηγεία της FINCANTIERI.
Καπετάνιος του είναι ο καπετάν Γιώργος Βαζούρας τον οποίο είχαμε συναντήσει με τον πρόεδρο του Δημοτικού συμβουλίου Σίφνου κο Νίκο Χρυσίνη 28 Ιουλίου 2022 και μας είχε πεί μεταξύ άλλων:
«Βρίσκομαι οκτώ χρόνια στην Sea Jets.
Εδώ έπιασα για πρώτη φορά πλοίαρχος
Φυσικά και νιώθω ευγνώμον για την ευκαιρία που μου δόθηκε και προσπαθώ να τους το αποδεικνύω καθημερινά με έργα και πράξεις και όχι με λόγια.
Στο παρελθόν έχω εργαστεί σε φορτηγά πλοία (τσιμεντάδικα) και σε δεξαμενόπλοια.
Η ακτοπλοΐα όμως ήταν που με κέρδισε.
Ο βασικός λόγος ήταν προφανής, ήθελα να βρίσκομαι κοντά στην οικογένειά μου.Σ΄αυτές τις δύο μοναδικές και πανέμορφες γυναίκες της ζωής μου , την γυναίκα μου και την κόρη μου, τις οποίες υπεραγαπώ και λατρεύω.
Από αυτές αντλώ δύναμη και κίνητρο για να ανταπεξέρχομαι στις όποιες απαιτήσεις και δυσκολίες παρουσιάζονται στο επάγγελμά μου.
Τα τελευταία τρία χρόνια τους χειμερινούς μήνες εργάζομαι στα γραφεία της εταιρείας με την αρμοδιότητα του Αρχιπλοιάρχου.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους Πλοιάρχους – Δασκάλους που έχω συνεργαστεί και με βοήθησαν να αποκτήσω πρώτ’ απ΄’όλα υγιή νοοτροπία για τη ναυτική τέχνη, αγάπη και μεράκι για το τόσο απαιτητικό επάγγελμα».
Τα λιμάνια της γραμμής
Το λιμάνι της Σερίφου λίγο-πολύ παλεύεται.
Όταν έχει βοριά μέσα στο λιμάνι έχει +δύο μποφόρ από ότι έχει έξω από το λιμάνι. Όταν δηλαδή έξω έχει ένα εξάρι μέσα στο λιμάνι έχει τουλάχιστον οχτάρι,αλλά η καθετότητα και ο προσανατολισμός της προβλήτας βολεύουν πολύ.
Στο λιμάνι της Σίφνου παρατηρείται το αντίθετο φαινόμενο.
Μπορεί κατά την είσοδο στον κόλπο του λιμένα να παρατηρείται εξασθένηση των ανέμων , παρόλα αυτά όμως η γεωμορφία του λιμανιού μας δυσκολεύει πολύ.
Λόγω γεωμορφίας του λιμανιού οι άνεμοι έρχονται με στροβιλισμούς είτε από αριστερά είτε από δεξιά και ορισμένες φορές οι ριπές μπορεί να είναι πολύ ισχυρότερες του αναμενόμενου.
Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ο προβλήτας.
Η προβλήτα είναι πολύ χαμηλή και στενή ,κάτι που δυσχεραίνει το έργο μας στην φορτοεκφόρτωση ,αλλά και δυσκολεύει και τις λιμενικές αρχές οι οποίοι σε πολύ περιορισμένο χώρο καλούνται να ρυθμίσουν την ομαλή διεξαγωγή και ροή των οχημάτων και των επιβατών.Υπάρχει ευτυχώς καλή διάθεση για συνεργασία και από εμάς και από τις αρχές με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του προβλήματος.
Το άλλο μείζον θέμα που παρατηρείται είναι το χαμηλό ύψος του προβλήτα ,αλλά και η έλλειψη αποστραγγισμού. Η ποσότητα του νερού ,που κατά τη διάρκεια των χειρισμών πρόσδεσης, ανεβαίνει στον προβλήτα, παραμένει εκεί με αποτέλεσμα να καθυστερεί η φορτοεκφόρτωση.
Οι δύο άμεσες κινήσεις που κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνουν είναι η υπερύψωση της χαμηλής προβλήτας και ένα σωστό σύστημα αποστράγγισης.
Συνεχίζουν στη γραμμή μας CHAMPION JET2(σε αντικατάσταση του TERA JET)-SUPER RUNNER JET-SEA JET2-SUPER JET.
Φέτος η γραμμή ξεκίνησε ταχύπλοα για πρώτη φορα 26 Μαρτίου με το SIFNOS JET και αν όλα πάνε καλά θα έχουμε και τον Νοέμβριο.
Στο βίντεο που ακολουθεί θα δούμε την τελευταία αναχώρηση η οποία έγινε σφυρίζοντας και με καπνογόνα, αλλά και τι μας είπε ο πράκτορας της εταιρίας κος Γεώργιος Ποδότας, ο οποίος μεταξύ άλλων ευχαρίστησε τα παιδιά του Λιμενικού που έκαναν ότι μπορούσαν για να γίνει μία σωστή λειτουργία του δύσκολου λιμανιού της Σίφνου:
http://https://www.youtube.com/watch?v=tA74SFQcqgI
Καλή ξεκούραση στο πλήρωμα και τον πλοίαρχο
Και μερικές φωτπογραφίες: