Κυριακή, 26 Οκτωβρίου, 2025
14.3 C
Sifnos

Γιατί τα ταξί έχουν μία οριζόντια μπλε γραμμή;

 

Άπαντες γνωρίζουν ότι τα ταξί της Αθήνας έχουν κίτρινο χρώμα, αλλά ελάχιστοι ξέρουν το λόγο που υπάρχει και μία μπλε λωρίδα.

Αδιαπραγμάτευτος είναι ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν τα ταξί στις μετακινήσεις των πολιτών, μιας και μεταφέρουν τους επιβάτες στον ακριβή προορισμό τους σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς (βλ. αστικά λεωφορεία και Μετρό) τα οποία εκτελούν προκαθορισμένα δρομολόγια.

Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, το πρώτο ταξί κυκλοφόρησε στην ελληνική πρωτεύουσα το 1902, αν και λέγεται πως υπήρχαν από νωρίτερα κάποια ιδιωτικά αυτοκίνητα που εκτελούσαν… πειρατικά δρομολόγια

Έκτοτε έχουν πλημμυρίσει τους δρόμους της Αθήνας, όντας πλήρως ευδιάκριτα από όσους τα αναζητούν λόγω του έντονού τους χρώμα. Μέσα, ωστόσο, στο… απέραντο κίτρινο του αμαξώματός τους, υπάρχει και μία μπλε γραμμή, περιμετρικώς του αυτοκινήτου, ακριβώς κάτω από τα παράθυρα και τα παρμπρίζ.

Τη συγκεκριμένη γραμμή κάποιοι την έχουν παρατηρήσει, και κάποιοι άλλοι όχι. Ελάχιστοι, ωστόσο, γνωρίζουν τον λόγο ύπαρξής της.

Η υποχρεωτικότητα ύπαρξης μπλε γραμμής, αλλά και τα χαρακτηριστικά αυτής, αναφέρονται στο Άρθρο 7, παρ. 2 νόμου του 1984 που υπογράφει ο τότε Υφυπουργός Συγκοινωνιών, Κωνσταντίνος Ασλάνης.

Όλα τα αυτοκίνητα Ταξί που έχουν έδρα διοικητική μονάδα που ανήκει στην περιοχή Αθηνών –Πειραιώς- Περιχώρων, έχουν εξωτερικό χρωματισμό οποιασδήποτε απόχρωσης ΚΙΤΡΙΝΟΥ χρώματος (κατά προτίμηση RAL 1012 ή RAL 1021), εκτός από μία λωρίδα πλάτους τεσσάρων (4) έως έξι (6) εκατοστών περιμετρικώς του αυτοκινήτου και μεταξύ του κάτω μέρους των παραθύρων και των χειρολαβών των θυρών, η οποία είναι σταθερού χρωματισμού ΣΚΟΥΡΟΥ ΜΠΛΕ αποκλεισμένης της χρήσης αυτοκόλλητων ταινιών κ.λπ.

Το σκεπτικό πίσω από την υποχρεωτικότητα ύπαρξης μπλε λωρίδας (βαμμένης και όχι αυτοκόλλητης) στα ταξί αφορούσε στην προσπάθεια του υπουργείου να υπάρξει αποτελεσματικός διαχωρισμός των ταξί από τα συμβατικά κίτρινα αυτοκίνητα τα οποία ίσως χρησιμοποιούνταν για την εκτέλεση παράνομων δρομολογίων, με σκοπό την αποκόμιση κέρδους.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι ο λόγος επιλογής της κίτρινης «ενδυμασίας» των ταξί έγκειται στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο χρώμα τραβά ευκολότερα την προσοχή, πολλώ δε μάλλον κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν και τα ταξί δεν σταματούν να κινούνται στους δρόμους.

Πηγή: www.carandmotor.gr

Top επιλογές της εβδομάδας

Σκωληκοειδίτιδα στη Σύρο, χειρουργός πουθενά – Το ρίσκο που ζούμε στη Σύρο

Αντιγράφουμε από το https://cyclades24.gr Θα επανέλθω και πάλι στο σοβαρό θέμα της υγείας, αυτή τη φορά όμως δυστυχώς ως παθών: Τη στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές βρίσκομαι στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου, με την μεγάλη -ηλικίας 21 ετών- κόρη μου...

Αποχαιρετισμός με στιχάκια στον Γιάννη Φώσκολο από τον Ανάργυρο Κουλούρη

ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝ. ΦΩΣΚΟΛΟ 14/10/2025. Αγαπητέ μας μαστρο Γιάννη,Σου είπαν τόσα πολλά και σου αξίζουν να πει κανείς ακόμα περισσότερα για όλα τα χαρίσματα που είχες, όμως εγώ θα σε αποχαιρετήσω με λίγους στίχους που θεωρώ οτι σε αντιπροσώπευαν και ...

Ο Ναός Εισοδίων της Θεοτόκου Τραχώνων

Ο ναός των Εισοδίων της Θεοτόκου στο Κτήμα Γερουλάνου στους Τράχωνες. Ένας τόπος πραγματικά απίστευτος. Το κτήμα Γερουλάνου εκτεινόταν σε μία μεγάλη έκταση που ξεκινούσε λίγο κάτω από την σημερινή λεωφόρο Βουλιαγμένης (στο ύψος των Πολυκλαδικών) και...

Με πρόστιμα από 100 έως και 5.000 ευρώ κινδυνεύουν χιλιάδες Έλληνες που διαθέτουν ελαιόδεντρα, ακόμη κι αν δεν τα συγκομίζουν ή δεν παράγουν λάδι.

Αντιμέτωποι με πρόστιμα από 100 έως και 5.000 ευρώ κινδυνεύουν χιλιάδες Έλληνες που διαθέτουν ελαιόδεντρα, ακόμη κι αν δεν τα συγκομίζουν ή δεν παράγουν λάδι. Πρόκειται για νέα ρύθμιση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία τίθε...
16,979ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,148ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,304ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
12,718ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες